Web Analytics Made Easy - Statcounter

الیاس تاج الدینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این استان در تامین کودهای ازته مشکلی ندارد و در انبارها به اندازه نیاز موجود است و در زمان کشت در سطح استان توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: کودهای فسفاته و پتاسه که زمین های کشاورزی به آن نیاز شدیدی دارند به دلیل قیمت بالایی که دارد، کشاورزان استقبال کمی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاج الدینی بیان کرد: اما چون این کودها کودهای پایه هستند توصیه می شود کشاورزان از این کودها برای افزایش عملکرد و استحکام و مقاومت محصولات در برابر سرما از این کودها استفاده کنند.

وی عنوان کرد: کودهای ازته ، فسفاته و پتاسه در سطح استان در انبارها به اندازه کافی وجود دارد و کشاورزان از این جهت نگران نباشند.

یک هزار هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد پاییز سال ۱۳۹۹ زیرکشت گندم رفت که ۷۸ هزار هکتار آن مزارع دیم بوده است.

 سال زراعی گذشته بیش از ۳۰ هزارو ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شد که نسبت به سال قبل از آن ۵۰ هزار تن کاهش یافته بود.

مهمترین دلیل کاهش برداشت گندم در سال زراعی گذشته کاهش بارش های برف و باران اعلام شد.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

بیش از ۱۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت محصولاتی مانند غلات، حبوبات، نباتات صنعتی، سبزیجات، محصولات جالیزی و نباتات علوفه ای می رود.

بر اساس آخرین گزارش سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از این سطح زیر کشت سالانه بیش از ۴۸۰ هزار تُن محصول برداشت می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم کهگیلویه و بویراحمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم کهگیلویه و بویراحمد وزارت جهاد کشاورزی گندم کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک دستگاه آمبولانس آفرود در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کافی نیست.

وی بیان داشت: روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، طبق گزارش‌های دریافت شده، پیشرفت خوبی دارد.

میعاد فر تصریح کرد: سهم استان‌ها در حوزه تأمین آمبولانس بر اساس شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که در بین پایگاه‌های اورژانس استان‌ها توزیع مناسبی انجام شود.

کد خبر 6090112

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد