Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان با اعلام توقف روند صدور گذرنامه در کابل گفت که ۶۰ نفر به دلیل فساد اداری و جعل پاسپورت‌های تقلبی را بازداشت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عالم گل حقانی» رئیس اداره گذرنامه طالبان اعلام کرد که به دلیل مشکلات فنی در دستگاه‌های بیومتریک، روند توزیع گذرنامه در حال حاضر در کابل متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بدون اعلام زمان مشخصی گفت که توقف روند صدور گذرنامه در کابل موقتی است و پس از حل مشکلات فنی این روند از سرگرفته خواهد شد.

از سوی دیگر نیز وزارت کشور طالبان اعلام کرد که 60 نفر از جمله کارمندان اداره گذرنامه را به اتهام چاپ گذرنامه تقلبی  و فرمان‌های تقلبی دولت طالبان بازداشت کرده است.

مجله «گلوبلیست» به نقل از«فرانک واگل» از بنیانگذاران سازمان «شفافیت بین‌الملل» پیش از این نوشته بود: فقدان حاکمیت قانون و فساد اداری از عوامل اساسی بحران در افغانستان است.

طالبان: بیش از 600 عضو داعش و مجرم را بازداشت کردیمطالبان 40 نفر را به اتهام دلالی در توزیع گذرنامه بازداشت کرد

فرنک واگل خاطر نشان کرد اخاذی در نهادهای قضایی، پلیس و سطوح مختلف دولت افغانستان سبب افزایش حمایت مردم از طالبان شده است.

وی در ادامه تصریح کرد به دلیل وجود فساد اداری در دولت افغانستان وعده طالبان برای تامین عدالت اجتماعی در این کشور سبب شد تا مردم از آنها حمایت کنند.

عضو ارشد سازمان شفافیت بین‌الملل اظهار داشت: مقامات آمریکایی از  روبرو شدن با حقایق تلخ در افغانستان خودداری کرده بودند که سبب شد تا باتلاق فساد و ناامنی در این کشور عمق بیشتری را اختیار کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان فساد اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، یک نشریه معتبر انگلیسی زبان از احتمال حکم بازداشت سه مقام ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت جنگی در غزه خبر داد.

بر پایه این گزارش، روزنامه تایمز اعلام کرد احتمالاً دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله وزیر جنگ، رئیس ستاد کل ارتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشته ممکن است که حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده تصمیمات دیوان لاهه بر تصمیم‌های اسرائیل تأثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان کیفری بین‌المللی به شدت نگران آشفته است.

این روزنامه فاش کرد که نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6090472

دیگر خبرها

  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید