Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مشکلات کشور مانند گلیم چهار گوشه ای است که فقط با وحدت همه قوا و هدایت رهبری معظم همچنین اتحاد ملی، می توان آن را از آب بیرون کشید.

همکاری سه قوه و هماهنگی آنها می‌تواند به رفع مشکلات کشور و حلِ سریع‌تر مسائل، کمک کند.

مسائل داخلی کشور از یک سو و فشار و تهدیدهای بیرونی از سوی دیگر، شرایطی را ایجاد کرده که رهایی از آن نه با بی برنامگی، ناسازگاری و ناهماهنگی دستگاه ها و نهادها که با همکاری و برنامه ریزی منسجم ملی، امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط کشور ایجاب می کند، هم نظام سیاسی و هم مردم برای دستیابی به شرایطی مطلوب، بیش از پیش هماهنگ و همراه باشند.

ساختار جمهوری اسلامی ایران همانند اکثریت نظام های سیاسی بر پایه تفکیک قوا، طراحی شده و استقرار یافته است اما نیاز است که قوای مقننه، قضاییه و مجریه در عین داشتن چهارچوب ها و مسئولیت های خاص خود، برای پیشبرد اهداف نظام با هم همکاری و هماهنگی مضاعف داشته باشند، البته با یک سری ضرورت ها و پیش‌فرض‌هایی که این اتحاد و انسجام، در نظم و استقلال قوا خللی پیش نیاورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در بیانات خود بارها فرموده اند که «اتحاد و انسجام مسئولان کشور» بیش از هر زمان دیگری لازم است و رؤسای قوا و مسئولان باید کمک کار و کمک حال یکدیگر باشند.

اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو چالش بسیار مهم در جامعه ما محسوب می‌شوند و باید تمام هم و غم مجلس، دولت و قوه قضائیه، معطوف به این موضوعات مهم باشد و نمایندگان ملت و دولتمردان، اختلافات سلیقه‌ای، شخصی و جناحی را کنار بگذارند و دست در دست هم، در رشد و بالندگی همه جانبه کشور، بکوشند.

در همین زمینه، نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلسی‌ها باید از مسایل حاشیه‌ای و باندبازی پرهیز کنند، به خبرنگار فارس در شیراز گفت: در غیر این صورت، نمایندگان مجلس از وظیفه خطیر خود باز خواهند ماند و همین اتفاقاتی که اکنون در جامعه می‌بینیم، رخ خواهد داد.

علیرضا پاک فطرت افزود: همه برنامه ها و اتفاقات در کشور وابستگی خاصی به وکلای مردم دارد که این اهمیت و ویژگی بالای مجلس را نشان می دهد و مجلس و نمایندگان در اتحاد بین قوا می توانند نقش اساسی را بر عهده بگیرند تا با درایت و کاردانی، انسجام ملی به وجود آورند.

عضو کمسیون عمران مجلس، در بیان وظایف اصلی نمایندگان مجلس گفت: نماینده ها دو وظیفه اصلی دارند، اول قانون‌گذاری و دوم نظارت بر اجرای درست قانون.

پاک فطرت به سخنان حکیمانه و وحدت بخش رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به مشکلات معیشت مردم، باید در وهله نخست اقتصاد و سپس مساله فرهنگ در اولویت مجلس و دولت باشد.

عضو کمسیون عمران مجلس همچنین با تاکید براینکه اقتصاد کشور در سایه وحدت و همدلی قوای سه گانه، رشد و ترقی می کند، افزود: امروز بیماری کرونا، زندگی و معیشت مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه را تحت تاثیر قرار داده و به واحدهای تولیدی نیز لطمه وارد کرده و تولید فلج شده که در این میان اهمیت وحدت بین مجلس و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی، دوچندان شده است.

وی با اشاره به اینکه مسوؤلان باید فرمایشات و رهنمودهای رهبری معظم که بهترین روش برای تعالی و پیشرفت و حل مشکلات مردم است را سرلوحه قرار دهند، اظهار داشت: اگر آنها در این مسیر گام بردارند به حتم مشکلات و سختی ها را با موفقیت پشت سرخواهیم گذاشت؛ در تمام زمینه هایی که رهبری مدیریت آن ها را بر عهده دارد، بیشترین بهره وری و کمترین اشتباهات را داشته ایم.

پاک فطرت اظهار داشت: در زمینه امنیت کلان کشور و قدرت نظامی این درایت و موفقیت به وضوح دیده می شود چرا که با کمترین بودجه و امکانات در بخش نظامی، ما دارای بیشترین تکنولوژی و فن آوری در این زمینه، هستیم.

وی اضافه کرد: در اهمیت مقوله اتحاد میان قوا، همین بس که رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم که به صورت مجازی برگزار شد، مجلس یازدهم را قوی و انقلابی خواندند و با استناد به بنیه قوی و ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور تأکید کردند که همه مشکلات موجود با اتحاد و هم سویی میان قوا، قابل حل است و مجلس باید با الویت بندی مسائل از حاشیه‌سازی پرهیز کند.

پاک فطرت بیان کرد: با توجه به فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای، اگر چه قوای سه گانه و سایر دستگاه ها و نهادها در مجموعه نظام سیاسی به ضرورت هماهنگ هستند اما مدیریت جزیره ای و تصمیم گیری و سیاست گذاری موازی، آفتی است که هماهنگی و همکاری را در ساختار سیاسی کشور تحت الشعاع خود قرار داده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس در مورد ریشه مشکلات در جامعه و راه حل آنها، چنین گفت: مسائل و چالش های موجود در کشور هم ریشه داخلی دارند و هم خارجی، از زاویه درونی وحدت در برنامه ریزی، قانون گذاری و اجرا در عین تفکیک قوا و مسئولیت ها، عاملی است که تحقق آن نه فقط کشور را از مسائل و نابسامانی های موجود نجات می دهد بلکه به سمت ثبات و آرامش نسبی هدایت می کند، چنان چه عملکرد مدیران خوب باشد و افراد سر جای خودشان باشند، نقش مشکلات خارجی به مراتب کمرنگ می شود.

قوای سه گانه در سطوح بالا، همدل و همراه هستند، مشکل و اختلاف از رده های میانی به پایین شروع می شود!

 پاک فطرت بیان کرد: در راستای همکاری و هماهنگی قوا برای فائق آمدن بر مشکلات؛ نخستین ضرورت تمرکز قوا بر مسائل و مشکلات و پرهیز از فرافکنی و حاشیه سازی موجود است؛ در موضوع تخلفاتی که در چند سال اخیر در حوزه های مختلف اقتصادی اتفاق افتاد، نیاز است که علاوه بر دولت، دستگاه قضایی و قانونگذاری در تدوین و اجرای قوانین و مقررات بازدارنده همچنین مجازات متخلفان و اخلال‌گران نظم اقتصادی با هم هماهنگ و همراه باشند.

پاک فطرت ادامه داد: ضرورت دیگری که بسیار مورد تاکید مسئولان نظام است؛ شفافیت، پاسخگویی و مسئولیت پذیری است؛ شفافیت در بیان مسائل کشور با پرهیز از تعارفات سیاسی همچنین به دور از سوگیری های جناحی، بایسته ای که محقق شدن آن نیازمند برنامه ریزی عملیاتی و کاربردی است و مساله ای که اغلب در سایه حب و بغض های سیاسی گم می شود و مسائل و چالش های داخلی را تشدید می کند.

عضو کمسیون عمران مجلس با اشاره به ساز و کارهایی که در مجلس برای کنترل قوه مجریه وجود دارد، گفت: آنچه تحت عنوان اخطار، تذکر، سوال و استیضاح وجود دارد، به شناخت مساله و حل آن در کشور کمکی نمی کند، بلکه باید به دنبال همکاری و هماهنگی قوا به شکلی که مورد تاکید رهبری نظام هست، باشیم و این مهم انجام نخواهد شد مگر با خواست و عملکرد سران قوا و برداشتن موانعی که ممکن است با آن روبرو باشیم.

 وی اضافه کرد: البته عملکرد بد مدیران اجرایی باید رصد شود اما باید این را بدانیم که امروز روز تسویه حساب نیست، بلکه روز وحدت و یکپارچگی است.

شهردار اسبق شهر شیراز گفت: آنچه در روابط و مناسبات قوا، جدا از چهارچوب های مدیریتی خاص آنها اهمیت دارد، درک شرایط کنونی و مسائل و چالش های پیش روی کشور و برنامه ریزی هماهنگ سه قوه در جهت رفع از طرف همه مدیران است، نه فقط سران سه قوه و مدیران عالی رتبه بلکه مهم است که مدیران میانی نیز در قوای سه گانه با همدلی و همراهی هم باعث وحدت باشند و وضعیت حساس کشور را درک کنند.

وی گفت: بگو مگوهای سیاسی و شخصی‌سازی شیوه های مدیریتی، علاوه بر ایجاد بدبینی عمومی به نظام و دولتمردان، جامعه را نیز نسبت به آینده دلسرد و بی تفاوت می کند و سرمایه اجتماعی کشور، یعنی مردم را از دست می دهیم و هزینه های کشور به طور همه جانبه، بالا می رود.

پاک فطرت راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را این چنین بیان کرد: چنانچه در کشور حدی از ثبات و آرامش، به ویژه در حوزه اقتصادی فراهم و اعتماد عمومی و امید در جامعه تقویت شود، می توان به تحولات مثبت در کشور امیدوار بود، اداره کشور روان می شود، تولید رونق می گیرد، سرمایه های بلوکه شده در طلا و دلار و خودرو و... آزاد می شود و اعتماد ملی بر می گردد، در غیر این صورت روز به روز چرخ تولید کندتر، بازار بی‌رونق تر و مقاومت اقتصادی در برابر تهدیدهای خارجی ضعیف تر می شود و همین مساله زمینه را برای سوءاستفاده فرصت طلبان داخلی و خارجی مهیا می کند.

حل مشکلات کشور فقط با تشریک مساعی به ویژه از جانب قوای سه گانه ممکن است

نماینده اول شهر شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه گفت: در بعد اقتصادی ایجاد امنیت برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، توسعه خصوصی سازی، حمایت از اقتصاد تولیدی و توسعه صادرات به جای اقتصاد دلالی و مصرفی و مهم تر از همه مبارزه با فساد و برخورد با متخلفان اقتصادی از مسائلی است که توجه و اقدام عملی آحاد نظام برای عملیاتی سازی آنها، می تواند کشور را در مسیر بهبود و حکمرانی خوب قرار دهد و این روند فقط با اتحاد و همکاری قوای سه گانه ممکن می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای و نظر رئیس مجلس گفت: نظر قالیباف هم این است که انسجام و وحدت و هماهنگی بین قوای سه گانه، فرصتی استثنایی برای حل معضلات اساسی کشور است و باید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس باید برای مشکلات اقتصادی برنامه ریزی کند، گفت: برنامه‌ریزی مجلس برای حل این مشکلات می‌تواند نقش ویژه ای در بهبود شرایط جامعه داشته باشد و در شرایطی که هیأت رئیسه مجلس یازدهم و رئیس مجلس افرادی تحول گرا، کاردان و شجاع هستند، و انسجام و وحدت و هماهنگی بین قوای سه گانه که در شرایط فعلی وجود دارد، برای اجرای طرح های مهم و ناظر بر اولویت های کشور و نیازهای مردم و راهکارهای به ثمر رسیدن سریع این طرح ها، یک فرصت استثنایی به وجود آمده و برای حل معضلات اساسی کشور و اجرای طرح های اولویت دار کشور، باید از این فرصت استفاده کنیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: خوشبختانه قانون تعارض منافع در مجلس در حال تهیه و تصویب است که باعث از بین رفتن رانت و فساد می شود.

پاک فطرت در خصوص چالش‌های موجود در کشور نیز تاکید کرد: مشکلاتی که در حوزه‌های اجرایی و اقتصادی کشور وجود دارد از جمله موضوعاتی است که مجلس یازدهم با آن مواجهه است و اگر این مجلس نتواند راه‌حلی برای مشکلات کشور بیابد، هیچ نهادی نمی‌تواند در برطرف کردن مشکلات موجود اقدامی انجام دهد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر برنامه ریزی با قوه مقننه، اجرا از قوه مجریه و نظارت و ارزیابی با قوه قضاییه باشد و همگی با انسجام و وحدت، در سایه رهبری تلاش کنند، قطعا به نتایج بسیار خوبی دست خواهیم یافت، به شرطی که تیم قوی بسازیم و تیم قوی یعنی انتخاب قویترین ها و بهترین ها؛ انتخاب نخبه ها، متعهدترین ها و دلسوزترین ها برای نقش های مدیریتی کشور در رده های میانی و پایینی، چرا که باید برای انتخاب مدیران ضابطه مشخص وجود داشته باشد، نه رفاقتی و رابطه ای!

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس وحدت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی سران قوا علیرضا پاک فطرت مسائل اقتصادی نمایندگان مجلس قوای سه گانه مجلس یازدهم مشکلات کشور برنامه ریزی عمران مجلس پاک فطرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند