Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مرکز آمار ایران با استناد به رویکرد توسعه آمار‌های رسمی کشور، آخرین وضعیت اجتماعی مردم ایران در بهار امسال را منتشر کرد.

مرکز آمار ایران با استناد به رویکرد توسعه آمار‌های رسمی کشور، آخرین وضعیت اجتماعی مردم ایران در بهار امسال را منتشر کرد.

براساس نتایج در بهار ١٤٠٠، تعداد ٢٦٩٧٤٨ ولادت به ثبت رسیده است که در مقایسه با فصل قبل از آن (زمستان ١٣٩٩) ١٢٧٤٤ مورد افزایش و فصل مشابه سال قبل (بهار ١٣٩٩) ١٠٨١٦ مورد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بهار ١٤٠٠ تعداد رویداد ازدواج و طلاق به­ ترتیب برابر ١٥٨٩٩٢ و ٤١٧٥٧ ثبت شده است که نسبت به فصل قبل از آن به ترتیب ٢٣١٣٩ و ١٠٣٤٠ واقعه افزایش و کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل به­ ترتیب ٢٣,٦و ١٦.٤ درصد افزایش و کاهش یافته است.

جمعیت فعال به لحاظ اقتصادی کشور ٢٥٩٦٧ هزار نفر برآورد شده است، که نسبت به فصل قبل از آن ٣٥٤ هزار نفر و نسبت به فصل مشابه سال قبل از آن ٤٩٩ هزار نفر افزایش داشته است.

آخرین وضعیت اجتماعی مردم ایران در بهار ۱۴۰۰ منتشر شد

بنابراین، نرخ مشارکت اقتصادی در بهار ١٤٠٠، ٤١,٤ درصد می­باشد که نسبت به فصل قبل از آن ٠.٥ واحد درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٠.٤ واحد درصد افزایش یافته است. حسب نتایج، نرخ بیکاری جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر در بهار ١٤٠٠ برابر ٨.٨ درصد بوده است که نسبت به فصل قبل ٠.٩ واحد درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل، ١.٠ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین، نرخ بیکاری جمعیت دارای تحصیلات عالی در سال ١٣٩٩، ١٤.٢ درصد بوده است.

تعداد مرگ و میر‌های غیر‌طبیعی ١٠٣٣٨ مورد بوده است که در صدر آن حوادث رانندگی و ترافیکی با ٤١٢٩ مورد قرار دارد. مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی نسبت به فصل قبل از آن ٥٠٤ مورد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٤٧ مورد افزایش داشته است.

در بهار ١٤٠٠ میزان برنامه­‌های تلویزیونی تولید و پخش شده به تفکیک محور‌های اصلی ١٣٢٠ ساعت بوده است که از این میزان برنامه تلویزیونی تولید و پخش شده، سیاست­ های رشد جمعیت جوان پویا و بالنده ٨,٧ درصد، ازدواج ٤.٣ درصد، آسیب­های اجتماعی شامل طلاق، مواد مخدر، مشروبات و مفاسد به ترتیب ١.٨، ١.٨، ٠.٣و ٢.٣ درصد، خانواده و زنان ٧٧.٦ درصد، فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی ٣.٢ درصد بوده است.

براساس نتایج این نشریه، نسبت پشتیبانی بیمه تامین اجتماعی برابر ٤,٣ بوده است که نسبت به فصل قبل از آن و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٠.١ واحد کاهش داشته است.

همچنین در بهار ١٤٠٠، تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی سازمان تامین اجتماعی به ترتیب ١٤٥٤٦٥٩٦ و ٢٢٥٠٦٦١١ نفر بوده است. از این تعداد، بیمه شدگان اصلی و تبعی بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی به ترتیب ٢٠٠٨٩٩ و ٢٩٤٣٦٩ نفر بوده است که نسبت به فصل قبل به ترتیب ١٣٠٨٣ و ١٨٧٢٨ نفر کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٢٤٧٤ نفر افزایش و ٨١٢٧٨ نفر کاهش داشته است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نسبت به فصل مشابه سال قبل نسبت به فصل قبل از آن نسبت به فصل قبل بهار ١٤٠٠ ترتیب ١ واحد درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟