Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:17:35 GMT

آرزوی دیرینه دانشگاه اردکان تحقق یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۰۱۹۶

آرزوی دیرینه دانشگاه اردکان تحقق یافت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با تفاهم نامه سه جانبه صورت گرفته بین ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع وپشتیبانی نیرو‌های مسلح، دانشگاه اردکان و وزارت راه و شهرسازی، آرزوی دیرینه دانشگاه اردکان تحقق یافت.

در نشستی که با حضور رئیس دانشگاه و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه در دفتر فرماندهی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار امیرعلی حاجی‌زاده برگزار شد، ۷۷ هزار مترمربع از اراضی ضلع شمال غربی که در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران بود، برای ساخت فضا‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی به دانشگاه اردکان واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه بهجتی اردکانی رئیس دانشگاه اردکان در این نشست به ارائه گزارش عملکرد دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و فرهنگی پرداخت و افزود: دانشگاه اردکان در سال‌های اخیر در رتبه‌بندی‌های ملی و بین المللی رشد چشمگیری داشته و توانسته است با تلاش و همت ستودنی همه همکاران و مجموعه مدیریت پرکار و باانگیزه، کارنامه درخشانی در تمامی بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی، عمرانی و اداری به ثبت برساند.

او خاطر نشان ساخت: این دانشگاه علیرغم موفقیت در تمامی زمینه‌ها، از نظر وسعت و مساحت زمین با کمبود مواجه است و با استاندارد‌های سرانه فیزیکی مناسب برای هر دانشجو فاصله دارد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده که به همراه دو تن از معاونین حقوقی و املاک خود در این جلسه حضور داشتند، عملکرد دانشگاه اردکان را قابل تقدیر و ستایش دانستند و به اهمیت شاخص آموزش در رشد و توسعه همه جانبه کشور اشاره کردند.

او با توجه به درخواست و‌مکاتبات رئیس دانشگاه، همچنین جلسه تشکیل شده در تاریخ ۲۳/۳/۱۴۰۰وبازدید میدانی معاون مهندسی نیروی هوافضای سپاه از اراضی و‌تشریک مساعی در خصوص موضوعات مورد درخواست دانشگاه و باعنایت به نیاز مبرم دانشگاه جهت گسترش فضا‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی همچنین در راستای رسالت سپاه پاسداران در جهت حمایت از ارتقاء دانش و تخصص جامعه علمی کشور، دستور لازم برای اخذ تفاهم‌نامه را صادر و در پایان جلسه تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای امضا شد تا برای ادامه فرایند واگذاری، به تایید مدیر کل مسکن و شهرسازی استان یزد نیز رسانده شود.

رئیس دانشگاه در نشست جداگانه‌ای که در ادامه در محل اداره کل مسکن و شهرسازی استان یزد برگزار شد به تشریح تفاهم‌نامه مذکور پرداخت. در این جلسه مهندس یادگاری، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان یزد پس از بررسی دقیق سوابق پرونده مذکور و به منظور کمک به توسعه کمی و کیفی آموزش عالی شهرستان اردکان و با هدف اجرایی شدن این امر مهم و ضروری، تفاهم‌نامه سه جانبه مذکور را امضا نمود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی ملی نیروهای مسلح فضای آموزشی دانشگاه اردکان رئیس دانشگاه تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هم اندیشی که با حضور نخبگان هنری کشور و مسئولین دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان از جمله برپا شد، با ابراز قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه اساتید حاضر در جلسه در مسیر تعالی هنر ایرانی در جهان، به تبیین فعالیت‌ها و مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی طی ادوار مختلف و دوره جدید این شورا پرداخت.

استاد خسروپناه با تأکید بر اهتمام و آمادگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به نهادینه کردن شیوه نامه نظام استاد شاگردی خاطر نشان کرد: طرح شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی و به همت دانشگاه استاد فرشچیان انجام شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا شد. رفع مشکلات و دغدغه‌های نخبگان هنری کشور اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بر این اساس در صدد هستیم تا با همت دانشگاه استاد فرشچیان، مرکز آفرینش هنرهای قرآنی و موزه رویداد هنری را عملیاتی کنیم.

وی خطاب به مطالبات و دغدغه‌های هنرمندان برجسته تصریح کرد: درخواست‌ها و پیشنهادهای خود در راستای اعتلای جایگاه هنر در کشور را از طریق دانشگاه استاد فرشچیان به دبیرخانه شورا انتقال دهید تا بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم انجام شود.

دکتر یارزاده دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان نیز در ادامه جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در تصویب و استقرار شیوه نامه نظام استاد شاگردی در کشور خواستار حمایت بیشتر از شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی و اجرایی شدن این مهم شد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی، به‌کارگیری ظرفیت‌های هنر با مرکزیت دانشگاه هنرهای اسلامی – ایرانی استاد فرشچیان، گام مؤثری در جهت جهش تولید با مشارکت‌های مردمی است. همچنین؛ گسترش دانایی‌محور فضای آموزشی هنرهای اصیل با نگاه تقویت اقتصاد هنر، راهکار بسیار مهمی در جهت توسعه صادرات آثار هنری و هنرمندان، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و تحقق سیاست‌های دانش‌بنیان کشور خواهد بود.

دکتر یارزاده گفت: براین اساس، نهادینه کردن شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی و معرفی تخصصی سفیران هنری دانشگاه استاد فرشچیان به جهان، گام مهمی در تعالی هنر ایرانی و تحقق وظایف و سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در این حوزه است.

گفتنی است در این دیدار استاد دکتر صفر سامی برترین خاتم کار جهان، استاد دکتر سید محمد هادی ابوالقاسمی نگارگر برجسته بین‌المللی، دکتر ابوالفضل زابح استاد کتابت، نسخه‌شناسی هنرهای ایرانی، دکتر محمد سجاد یارزاده رئیس دانشگاه استاد فرشچیان، دکتر مهدی خانکه پژوهشگر حکمت هنرهای اسلامی و مجید طلیمی کارشناس عالی روابط عمومی و رسانه حضور داشتند.

کد خبر 6097900

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی