Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بندرعباس گفت: ظرفیت های نوار ساحلی و بنادر تجاری و صیادی بندرعباس این موقعیت را دارند که سرمایه گذاران ورود کنند و ما در شهر بندرعباس آمادگی داریم که از سرمایه گذاران کشور نیکاراگوئه در حوزه های مختلف استقبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهدی نوبانی در دیدار و گفتگو با سفیر نیکاراگوئه بر انتقال تجربیات و گسترش ارتباطات بین شهر بندرعباس و شهرهای کشور نیکاراگوئه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبانی گفت : مناسبات بین المللی و انتقال تجارب کشورها و شهرها بسیار حائز اهمیت است و در عصر ارتباطات و فن آوری های نوین به ساده ترین شکل ممکن می شود تعاملات بین شهرها را گسترش داد و از تجربیات و روشهای مدیریت شهری استفاده کرد.

وی با اشاره و تأکید بر توسعه گردشگری و صنعت توریسم بیان داشت: گردشگری در جهان امروز یکی از قوی ترین راهکارها برای تبادل فرهنگی و کسب درآمد های پایدار برای کشورهاست و شهرهایی که در مجاورت دریا هستند بیشترین ظرفیت را برای توسعه گردشگری دارند.

نوبانی تصریح کرد: وجود دانشگاه های مختلف در استان هرمزگان و شهر بندرعباس این امکان را میتواند فراهم کند که در حوزه های پژوهشی گامهای بلندی را برداریم و ظرفیت های علمی تحقیقاتی و دانشگاها در شهرهای نیکاراگوئه به خوبی می توانند با دانشگاههای دولتی و خصوصی در شهر بندرعباس تعامل داشته باشند و پروژه های مشترکی را به سرانجام برسانند.

این مقام مسئول رابطه خواهر خواندگی شهرها، استفاده از تجربیات مدرن سازی بنادر صیادی و تجاری، توسعه گردشگری و صنعت توریسم، تبادل فرهنگی و معرفی صنایع دستی و هنرهای بومی و محلی شهر بندرعباس را از مهمترین مباحث مطرح شده در این بیان کرد و عملیاتی شدن گفتمان و مباحث مطرح شده را نشان از عزم راسخ هر دو طرف دانست.

سفیر نیکاراگوئه این دیدار و گفتگو را بسیار حائز اهمیت دانست و با تشکر و قدردانی از شهردار بندرعباس، گفت: تبادل اندیشه و تجربه بین کشورها و شهرها در سطح بین المللی زمینه ساز رشد و شکوفایی ملتهاست  و قطعا روابط بین شهرها میتواند باعث ایجاد تعاملات دوسویه در زمینه های مختلف شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جذب سرمايه گذاران و توسعه گردشگری توسعه گردشگری شهر بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: باید در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال، ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی ایجاد کرد تا مردم با آشنایی با قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی کشور، در سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و آینده‌دار مشارکت کنند.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور بستری مناسب برای معرفی توانمندی‌های ایران به بازارهای جهانی و انعقاد قراردادهای تجاری با خریداران بین‌المللی فراهم کرد.

وی گفت: برگزاری رویدادهای بزرگی چون نمایشگاه اکسپو و حضور فعال شرکت‌های ایرانی و همچنین استقبال شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه، سهم ایران در بازارهای صادراتی را افزایش خواهد داد، که این موضوع می‌تواند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کشور کمک بسیاری نماید.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در حوزه‌های مختلف، به خصوص صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خارجی دارای جذابیت باشد، که بخشی از این قابلیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران، عرضه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از افزایش سهم اقتصاد ایران در تجارت بین‌الملل، گفت: بخش زیادی از سرمایه‌گذاری کشور در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه عظیم پارس جنوبی واقع در عسلویه استان بوشهر ایجاد شده است، و حضور شرکت‌های فعال صنعتی منطقه پارس در این نمایشگاه، مورد استقبال سرمایه‌گذاران و تجار خارجی قرار گرفته است.

وی عسلویه و منطقه پارس جنوبی را یکی از منابع درآمدی و ارزآوری کشور برشمرد، و افزود: سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی منطقه پارس از فرصت‌های عرضه و معرفی خود در صنایع نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای بین‌المللی برای توسعه اقتصادی و تجاری خود بهره ببرند.

کد خبر 6096854

دیگر خبرها

  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • ثبت‌نام و رسیدگی به تقاضای سرمایه‌گذاران در طرح‌های پایداری تأمین گاز طبیعی آغاز شد
  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید