Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@01:49:57 GMT

جزئیات تلفات ۱۸۰ رأس گوسفند دامدار لوشانی تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۱۲۵۱

جزئیات تلفات ۱۸۰ رأس گوسفند دامدار لوشانی تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، چندی پیش کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن راوی ادعا می‌کرد گوسفندان یک دامدار لوشانی براثر مصرف تعمدی سم توسط عده‌ای تلف‌شده‌اند.

همچنین در آن کلیپ روایت کننده مدعی شده بود که سم مصرف‌شده توسط گوسفندان در جوی آب ریخته شده و نهایتاً منجر به تلفات سنگین دام‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهراب عاقبتی، مدیرکل دامپزشکی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تأیید این خبر گفته است که ۱۸۰ رأس دام سبک این دامدار اهل لوشان تلف‌شده است.

به گفته وی، این تلفات پنج روز پیش بوده است و علاوه بر کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان، کارشناسان دامپزشکی اداره کل نیز از محل تلفات این دام‌ها بازدید کرده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان همچنین اعلام کرده که هیچ‌کدام از دام‌ها بیمه نبوده‌اند و لاجرم این دامدار نمی‌تواند از خدمات حمایتی بیمه نیز بهره‌مند شود.

عاقبتی دلیل تلفات دام‌ها را با توجه به مشاهدات و بررسی‌های میدانی صورت گرفته و همچنین نشانه‌های کالبدگشایی در دام‌های تلف‌شده، مشکوک به مسمومیت دانسته و گفته است به نظر می‌رسد با توجه به فصل کود دهی باغات زیتون در رودبار، گوسفندان از کودهای شیمیایی مصرف و نهایتاً با مسمومیت تلف‌شده باشند.

گفته‌شده دامدار نیز در پی این تلفات هرگونه خصومت شخصی افراد را رد کرده و در مراجع ذیصلاح نیز شکایتی نبرده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گیلان فضای مجازی گیلان مسمومیت دام گیلان مدیرکل دامپزشکی گیلان تلف شده دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748248

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان! (فیلم)
  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • (ویدئو) انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان!
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال