Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به دستگیری و محاکمه شکارچیان متخلف در استان گفت: سه شکارچی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد که قاضی آنان را به ساخت ۳۰ آبشخور برای پرندگان در مدت ۲ ماه محکوم کرد. - اخبار استانها -

سید احسان موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه با گذر از فصل گرما کوچ پرندگان به مناطق مختلف استان بوشهر آغاز می‌شود اظهار داشت: از اوایل آبان ماه مهاجرت پرندگان به مناطق تالاب و ساحلی استان بوشهر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان بوشهر میزبان بسیاری از گونه‌های پرندگان است خاطر نشان کرد: محیط‌بان با همکاری آحاد مختلف در حفاظت از زیستگاه‌ها و پرندگان شبانه‌روز فعالیت می‌کنند و در این راستا با شکارچیان متخلف برخورد قاطع می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به دستگیری شکارچیان متخلف در منطقه دشتستان تصریح کرد: شکارچیان متخلف که اقدام به شکار 10 قطعه تیهو در سد رئیسعلی دلواری کرده بود دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

موسوی با اشاره به اینکه قاضی این 3 شکارچی را به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد گفت: در راستای برنامه‌های جایگزین حبس قاضی این پرونده شکارچیان را به ساخت 30 آبشخور برای پرندگان محکوم کرد.

درگیری محیط‌بانان با شکارچیان متخلف / محیط‌بان بوشهری ‌مجروح شد خشکسالی به زیستگاه‌های حیات وحش استان بوشهر خسارت وارد کرده است احیای آبشخورهای طبیعی در زیستگاه‌های حیات وحش استان بوشهر در دستور کار است

وی با اشاره به مکان‌یابی برای ساخت این 30 آبشخور خاطر نشان کرد: این سازه‌ها باید در منطقه شبانکاره دشتستان در اطراف سد رئیسعلی دلواری  در دشتستان پس از مکان‌یابی و تعیین روش با ابعاد مشخص در مدت 2 ماه ساخته شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: هرگونه شکار گونه‌های حیات وحش در استان بوشهر ممنوع و طبق قانون هرگونه شکار مستوجب حبس یا جزایی نقدی و با جایگزین آن است.

موسوی با بیان اینکه محیط‌بانان از افراد فداکار جامعه محسوب می‌شوند اضافه کرد: محیط‌بانان با جان خود که با ارزشمندترین دارایی انسان‌ها است شجاعانه در مقابل متجاوزان به طبیعت و حیات وحش ایستادگی می‌کنند.

انتهای پیام/190/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شکارچیان متخلف استان بوشهر حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت روز خلیج فارس اظهار کرد: نام خلیج فارس تا همیشه جاویدان است و تغییری نمی‌کند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های خلیج فارس بیان کرد: دریا داری ظرفیت بسیار زیادی است و باید برای توسعه اقتصاد دریا پایه از همه توان استفاده شود و برنامه جامعی در استان برای این مهم وجود داشته باشد.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز کارگر خاطرنشان کرد: کارگران در عرصه تولید و درآمدزایی نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر عظیم بیش از پیش توجه شود.

وی با گرامیداشت روز معلم بیان کرد: خداوند نخستین معلم انسان‌ها است و باید توجه ویژه‌ای به معلمان و همچنین حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته و حفظ مقام و جایگاه آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به شرارت‌ها و جنایات آمریکا تاکید کرد: حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین نمونه‌ای از اقدامات ضد حقوق بشری است و این در حالی صورت رفته که آمریکایی‌ها مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.

وی تحقق مسوولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان بوشهر را ضروری دانست و بیان کرد: مردم استان بوشهر نسبت به بی‌توجهی به این مسؤولیت‌ها گلایه دارند و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار پایان دادن به نابرابری‌ها در قبال بوشهری‌ها توسط پتروشیمی‌ها شد و تاکید کرد: تحقق عدالت پتروشیمی‌های مستقر در این استان یک نیاز ضروری است.

وی خواستار توجه پتروشیمی‌ها به محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر و ورزش در استان بوشهر شد و تاکید کرد: این خدمات در استان بوشهر به خوبی انجام نشده است و یا به صورت حداقلی انجام می‌گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در حال حاضر ورزش استان بوشهر در شرایط سختی به سر می‌برد تاکید کرد: اگر این صنایع از دیگران حمایت می‌کنند باید از ورزش استان بوشهر نیز چنین حمایتی صورت بگیرد.

وی به وجود هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی در استان اشاره کرد و افزود: متولیان صنایع مستقر باید حریم استان و مردم بوشهر را حفظ کرده و محترم بشمارند و امور این استان را به طور جدی پیگیری کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به حذف شهرستان دیر از دریافت حق آلایندگی بیان کرد: شنیده می‌شود که سهم و حق آلایندگی شهرستان دیر سلب و به شهرستان‌هایی خارج از استان اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات باید منطقی و قانونی باشد اضافه کرد: از دولت انتظار می‌رود اقدامی قانونی کند تا از تضییع حق مردم استان جلوگیری و حق آنها رعایت شود.

کد خبر 6089057

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم