Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@23:59:28 GMT

نقش نخست پراید در تصادفات

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۱۶۰۸

نقش نخست پراید در تصادفات

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری ۱۵۸ نقطه شناسایی شد که ۲۰ مورد از آنها رفع کامل شد، همچنین ۱۳۸ نقطه حادثه خیز باقیمانده است.

 سرهنگ محمدرضا محمدی ظهر سه شنبه در دومین جلسه شورای راهبردی تصادفات پلیس راهور استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان از لحاظ جمعیت در رتبه سوم و از لحاظ تعداد شهرستان در رتبه چهارم کشور حضور دارد که این کار بررسی تصادفات در این استان را سخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود ۱۰ درصد طول بزرگراه‌های ایران در این استان و وجود تعدد وسیله نقلیه موتوری در اصفهان شرایط تصادفات را سخت کرده است، اما با این وجود تعداد جان باختگان معابر درون شهری اصفهان از سال ۹۴ با ۴۳۵ فوتی به ۳۴۷ فوتی در سال گذشته رسیده، همچنین این تعداد برای هفت ماهه اول سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۹۹ نفر رسیده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: چند سالی است که در دنیا آمار جانباختگان بر اساس جمعیت و وسیله نقلیه انجام می‌شود که طی این آمار تعداد جان باخته بر اساس هر ده هزار وسیله نقلیه در سال گذشته در کشور ۲.۲ نفر بوده که در شش ماهه نخست امسال به ۲.۴ نفر رسیده است.

کاهش چهار درصدی تعداد متوفیان تصادفات

وی تصریح کرد: این آمار در اصفهان در سال گذشته ۳.۰۷ نفر و در شش ماهه نخست امسال به ۱.۵۶ نفر رسیده، همچنین این آمار بر اساس جمعیت نیز در کشور افزایش و در استان اصفهان کاهش داشته است.

محمدی در خصوص آمار جان باختگان تصادفات فوتی در هفت ماهه نخست سال جاری ابراز داشت: سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۸ متوفی بوده که در سال جاری به ۱۹۹ نفر رسیده که کاهش چهار درصدی داشته است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به شهرستان‌های پر مخاطره استان اصفهان گفت: شهرستان‌های گلپایگان، شاهین شهر و میمه، مبارکه، خمینی شهر و شهرضا بیشترین جان باخته و شهرستان‌های دهاقان، خوانسار، فریدن، سمیرم و نائین کمترین جان‌باخته را داشته‌اند.

۱۳۸ نقطه حادثه خیز باقی ماند

وی با بیان اینکه تصادفات جرحی نیز در اصفهان کاهش داشته است، افزود: در هفت ماهه ابتدایی سال گذشته ۹ هزار و ۴۹ فقره تصادف در اصفهان رخ داد که این تعداد در سال جاری به هشت هزار و ۴۷۲ تصادف رسیده که کاهش شش درصدی داشته است.

محمدی در خصوص تعداد نقاط حادثه خیز استان اصفهان در سال جاری اظهار داشت: در هفت ماهه نخست سال جاری ۱۵۸ نقطه شناسایی شد که ۲۰ مورد از آنها رفع کامل شد، همچنین ۱۳۸ نقطه حادثه خیز باقیمانده است که ۳۸ مورد آنها اعمال تبصره سه ماده ۱۴ شده است.

وی با اشاره به ایجاد تصادفات در نقاط حادثه خیز گفت: در ۱۳۸ نقطه حادثه خیز استان اصفهان در سال جاری ۳۲ تصادف فوتی و ۳۲ متوفی ثبت شده است، همچنین در این مناطق هزار و ۱۵ فقره تصادف جرحی منجر به مجروحیت هزار و ۲۵ نفر شده است که لزوم ترمیم این مناطق را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به تجزیه و تحلیل تصادفات هفت ماهه اول سال ۱۴۰۰ استان اصفهان ابراز داشت: بیشترین فراوانی فوتی و جرحی در استان به ساعت ۱۶ تا ۲۰ به میزان ۲۴ درصد تعلق دارد، همچنین بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم به میزان ۶۵ درصد است.

موتورسواران ۱۸ تا ۲۵ بیشترین فوتی

وی اضافه کرد: همچنین بیشترین جانباختگان متعلق به راکب‌های سنین ۱۸ تا ۲۵ موتور سیکلت است، بیشترین جانباختگان عابرپیاده نیز متعلق به رده سنی ۵۵ تا ۷۰ سال است.

محمدی تصریح کرد: بیشترین عامل وسیله نقلیه درگیر در تصادفات فوتی و جرحی خودروهای سواری به میزان ۴۶ درصد بوده است که در این میان خودرو پراید با ۱۸ درصد بیشترین تعداد را داشته است.

وی تاکید کرد: از تعداد نزدیک به ۲۰۰ فوتی ۹۲ نفر موتور سیکلت سواران با مشارکت ۴۶ درصدی بوده است، همچنین ۶۶ نفر عابر پیاده نیز جان باخته‌اند که میزان ۳۳ درصد را شامل می‌شود.مهر 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس پلیس راهور استان اصفهان وسیله نقلیه هفت ماهه سال جاری سال گذشته نفر رسیده جان باخته ماهه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • موفقیت وشوکاران سپاهان در چین
  • وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)
  • پایان کار نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳؛ آغاز شلوغ ترین روز با رقابت تجربی ها