Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم قاسمی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهم استان از ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ساخت سالانه ۱۲ هزار واحد مسکونی است.

وی افزود: تاکنون در آشخانه یکهزار و ۴۲۴ متقاضی، اسفراین یکهزار و ۸۵۶ متقاضی، ایور ۹۱ متقاضی، بجنورد پنج هزار و ۶۴۴ متقاضی، تیتکانلو ۱۹ متقاضی، جاجرم ۸۲۱ متقاضی، درق ۱۵۲ متقاضی، راز ۶۵ متقاضی، شیروان یکهزار و۷۷۷ متقاضی و گرمه ۳۹۲ متقاضی ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن خبر داد و تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن، نام‌نویسی در این طرح تا ۱۵ آذر ماه ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در مرحله اول نهضت ملی مسکن به سامانه مربوطه به آدرس saman.mrud.ir  مراجعه کنند.

قاسمی درباره تامین زمین برای ساخت مسکن در قالب این طرح اظهار داشت: برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی باید ۷۰۰ هکتار زمین تامین شود که اکنون بخشی از آن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در هر شهری که راه و شهرسازی در آن زمین ندارد، مدیر شهرستانی باید از روش های مختلف مانند شناسایی زمین موجود الحاقی به شهر و زمین قابل تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج پیگیری های لازم را انجام دهد.

بر اساس این گزارش براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در استان خراسان شمالی سالانه ۱۲ هزار واحد مسکن ساخته می شود و این استان در چهار سال با احداث حدود ۴۶ هزار واحد مسکن براساس سرانه جمعیتی به نرم کشوری خواهد رسید.

براساس برآوردهای انجام شده، شهروندان خراسان شمالی در افق سال ۱۴۰۴، ۳۰ هزار واحد مسکونی کم دارند. 

برچسب‌ها بجنورد تسهیلات مسکن وزارت راه و شهرسازی خراسان شمالی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد تسهیلات مسکن وزارت راه و شهرسازی بجنورد تسهیلات مسکن وزارت راه و شهرسازی خراسان شمالی مسکن راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن خراسان شمالی هزار واحد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد

رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:حدود ۳۰ درصد مساحت خوزستان (۲۰ هزار کیلومتر) تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد:  شاید کمی دور از انتظار باشد اما در استانی که عمده ترین منابع آبی آن آب های سطحی است، نیز فرونشست زمین با گستردگی قابل ملاحظه ای در حال رخداد است.

وی افزود: مساحتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر، حدود 30 درصد مساحت کل استان، تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خصوصیت بارز پدیده فرونشست زمین در خطه استان خوزستان، وسعت  بالا و مقدار متوسط پایین نرخ سالانه است که دلالت بر سطحی بودن افت آب و همچنین معرف حساس بودن ارتفاع سطح به تغییرات آب نهشته‌های آبرفتی ریزدانه نه چندان عمیق است.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: اثر فرونشست زمین در زمین‌های هموار میان ارتفاعی ایذه، در گستره بهبهان و اطراف آن (با وسعت تقریبی 350 کیلومتر مربع)، شوش، دزفول، الوان، اهواز، بستان، دشت آزادگان، بندر ماهشهر و امیدیه، رامهرمز و لالی را می‌توان شناسایی کرد که به‌طور عمده نرخ سالیانه کمتر از 5 سانتی متر در سال را دارند.

بیت‌الهی با بیان "هرچند در برخی مناطق در شوش عدد 7 و شهرستان اهواز عدد 6 سانتی متر در سال نیز برآورد شده است"گفت: کاهش حجم آب های سطحی، استمرار برداشت از آبخوان‌ها  دلایل اصلی توسعه وسیع پهنه‌های فرونشست زمین در استان خوزستان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد