Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مجید سوری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد اظهار داشت: چهار دهه از عمر پربرکت نهاد مقدس بسیج می‌گذرد و  روزی که امام خمینی(ره) فرمان تشکیل بسیج را دادند، این فرمان از دل تهدید بیرون آمد، بعد از قضایای سفارت و لانه جاسوسی وقتی ما را تهدید کردند، فرصت بزرگی به نام بسیج مستضعفین شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: خود بسیج فرصتی است که از دل تهدیدها بیرون آمده و چهار دهه از  عمر این سازمان می‌گذرد و در عین حال اگر بسیج نبود سرنوشت کشور عزیز ما جور دیگری رقم خورده بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان با بیان اینکه  ارتش ما در آن زمان اماده نبود و سپاه تازه شکل گرفته بود، تصریح کرد: همین بسیج مستضعفین و بسیج مردمی بود که سرانجام دفاع مقدس را آن گونه رقم زد که موجب افتخار برای ما شد. 

وی گفت: بعد از دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف تجلی بسیج را شاهد هستیم و بسیج یعنی خود مردم، سازمان یافته تشکل‌های مردمی را دور هم جمع کردیم. 

سوری خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای بسیج رویکرد "مردم محوری" است که در راستای خدمات‌دهی به مردم و در راستای الگو‌دهی به مجموعه‌ها و تقویت نظام شکل گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای بسیج سازندگی و محرومیت زدایی است که امروز ما شاهد فعالیت عظیم بسیج هستیم و آنچه لازم است در مناطق محروم به واسطه بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی انجام می‌شود. 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: از دیگر رویکردهای بسیج توجه به مسائل اجتماعی است که بعد از مطالبه رهبر انقلاب و براساس هویت پاسداری که داریم، ورود جدی به محلات حاشیه نشین و کم برخوردار داشته‌ایم. 

وی بیان کرد: در لرستان ۳۶ محله حاشیه‌نشین را تحت پوشش قرار داده‌ایم، تا به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی و برخوردار کردن این محلات به جد دنبال ان خواهیم بود. 

سوری با اشاره به اینکه رویکرد تربیتی از دیگر مؤلفه‌های فعالیت‌های مختلف بسیج است، افزود: دنبال این هستیم جوان و نوجوان را دغدغه مند کنیم و فرصتی برای خودسازی فراهم کنیم و حلقات صالحین برای همین تشکیل شده است. 

وی عنوان کرد: بالغ بر ۴ هزار حلقه صالحین در استان داریم و ۲۰۰ مهد قرآنی راه اندازز کردیم و تربیت دو هزار حافظ قرآن کریم را نیز در دستور کار داریم. 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  یکی از رویکردهای  اصلی بسیج است که در قالب یادواره ها،راهیان نور، تولید مستند و کارهایی از این قبیل انجام شد. 

وی بیان کرد:رویکرد فرهنگی هنری نیز از دیگر رویکردهای بسیج است و  ما قبل از اینکه یک سازمان  نظامی باشیم فرهنگی هستیم. 
سوری افزود: تأمین امنیت مردم جزو وظایف ذاتی بسیجیان است و در این راستا گشت‌های رضویون، گردان‌های کوثر و بیت المقدس را تشکیل داده‌ایم. 

وی خاطر نشان کرد:  رویکرد دیگر ما حضور مؤثر در اقشار مختلف بسیج از بسیج رسانه گرفته تا بسیج جامعه پزشکی، مهندسین و…است و حدود ۲۰ قشر داریم که در این اقشار حضور اثربخشی را دنبال می‌کنیم، به دنبال این هستیم نحوه فعالیت کارکنان مجموعه‌های مختلف را از مأموریت محوری به رسالت محوری سوق دهیم و پیگیری می‌کنیم دستگاه‌ها خودش فساد‌ستیز باشد و رویکرد نوکری مردم را در دستگاه‌ها حاکم کنیم. 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه در حوزه محرومیت زدایی کارهای بسیار بزرگی انجام گرفته است، گفت: طی سال گذشته بسیج سازندگی ۵۰۰ طرح و پروژه را اجرا کرده و توانستیم از سال گذشته بالع بر  ۳۰۰ مسکن محروم را تحویل نیازمندان بدهیم. 

وی افزود:ساخت بالغ بر  ۱۹ کانال آب بر، احیای حداقل ۵ قنات ، تحویل ۴۵ استخر ذخیره آب به کشاورزان ، تحویل دو مرکز بهداشت به علوم پزشکی و ساخت ۲۰ مدرسه و تحویل به نوسازی مدارس از جمله فعالیت‌های ما است. 

سوری خاطرنشان کرد: هزار و ۴۵۰ طرح اشتغالزایی از سوی بسیج سازندگی در مناطق محروم اجرا شده است. 

وی با بیان اینکه ۸ دهستان محروم در استان داریم که توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه تحت پوشش قرار گرفته‌اند و کارهای بسیار بزرگی در سطح این دهستان‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: ضریب محرومیت این دهستان را از ۸ و ۹ به ۵ و ۶ کاهش داده‌ایم و ۵۷ پروژه حوزه برق رسانی، جاده سازی و… را در این دهستان‌ها به سرانجام رسانده‌ایم. 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: از سال گذشته تا کنون بالغ بر ۳۰۰ یادواره شهید برگزار کردیم و ۲۰ کمیته برای کنگره ۶۳۰۰ شهید فعال هستند. 

وی خاطر نشان کرد: در بحث رویکرد علمی سپاه استان بالغ بر ۱۱ مرکز رشد و یک پارک علم و فناوری دارد که کار این عزیزان حمایت از مخترعان و مبتکران و حمایت برای به تولید رساندن ایده به محصول است.

سوری افزود: در حوزه ورزش استان با کمبود سرانه ورزشی مواجه است و سپاه و بسیج بالغ بر ۸۰  سالن ورزشی را به سرانه ورزشی استان اضافه کرده و عموم مردم از آنها استفاده می‌کنند. 

وی در رابطه با برنامه‌های هفته بسیج در لرستان خاطر نشان کرد:  در هفته بسیج رزمایش سراسری خدمت مومنانه بسیج، اعزام کاروان‌های جهادی به مناطق محروم،طرح شهید سلیمانی و تکریم خانواده شهدای سلامت، تجلیل از نخبگان بسیجی، برگزاری جشنواره جهادگران علم وفناوری به همراه افتتاح مراکز رشد ، برگزاری یادواره شهدا در سطح استان، رزمایش اقتدار، همایش سران طوایف و ایلات، اجتماع خادمین راهیان نور در گلزار شهدا را داریم. 

وی خاطر نشان کرد:  برپایی نمایشگاه خلاقیت‌‌های پایگاههای مقاومت تحت عنوان جشنواره اسوه،  همایش پیاده‌روی خانوادگی، پایان ساخت ۵۰۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد، افتتاح کانال های آب بر،  افتتاح کارگاه تولید قطعات بتونی را در بسیج داریم. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان دفاع مقدس سپاه معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل رویکردهای بسیج خاطر نشان بسیج سازندگی هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: در مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم هستیم و انسان را در مدار تعالیم و سنت‌های الهی قرار دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین امین‌رضا کمالی امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و گرامیداشت هفته کار و بسیج کارگری در ستاد سپاه انصارالرضا(ع)، گفت: در ایام هفته عقیدتی سیاسی بسیج و هفته کار و بسیج کارگری قرار داریم که یاد شهید استاد مرتضی مطهری، شهید شاخص هفته عقیدتی سیاسی بسیج و استاد متفکر و همچنین شهید برونسی شهید شاخص هفته کار و بسیج کارگری را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: به تعبیر امام راحل(ره)، هنر مجموعه عقیدتی سیاسی این است که دل‌ها را به سوی خدا حرکت و تعالی بخشد، عقیدتی سیاسی مجموعه‌ای در نمایندگی ولی فقیه در سپاه این است که کار آن تعمیق معنویت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: مباحث آموزشی که در مجموعه عقیدتی سیاسی تدریس می‌شود با مباحث آموزشی دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی متفاوت است و به فرموده استاد  مطهری، در آموزش‌های مجموعه عقیدتی سیاسی به دنبال الهی شدن انسان‌ها و ارجاع دادن بندگان خدا به معنویت و جایگاه اصلی خودشان هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های ما باید به سمت تعالی فکری و روحی حرکت کند، گفت: ما در مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم هستیم و اینکه انسان را در مدار تعالیم و سنت‌های الهی قرار دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: در هر میدانی ما به پیروزی رسیدیم قدرت و عنایت پروردگار باعث و علت اصلی این موفقیت‌ها بوده است که لازم است این جایگاه بالایی که امروز در جهان به واسطه معنویت به دستم آوردیم را قدر بدانیم و شاکر خداوند باشیم.

کمالی ادامه داد: مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه به دنبال نهادینه کردن معنویت و تقوای الهی در بین کارکنان سپاه است و حرکت بر مدار تفکر الهی و تکیه به نیروی ایمان است که در تمامی صحنه‌ها ما را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: هنر شهید مطهری این بود که جریان‌ها و اندیشه‌های انحرافی که با تفکر اسلام و نیروی ایمان مردم مقابله می‌کرد را شناسایی و به مردم معرفی می‌کرد و با نحله‌های واحی و پوچ آن زمان مبارزه می‌کرد؛ بر ما ضروری است که امروز راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم و در شرایطی که شبیخون دشمنان اذهان ما و جوانان را هدف قرار داده با استفاده از تفکر ناب شهید مطهری و به کار بردن آن در جامعه در تله‌های انحرافی دشمنان گرفتار نشویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: علملیات وعده صادق نشان داد که به واسطه حرکت سربازان اسلام در مدار تفکر الهی؛ با وجود تمام تدابیر امنیتی دشمن توانستیم رژیم صهیونیستی را شکست دهیم و این عملیات مقتدرانه و پیروزمندانه باعث تعجب جهان شد.

کمالی با بیان اینکه، عملیات «وعده صادق» تحقق وعده الهی به واسطه تکیه بر دو عنصر ایمان و عمل صالح بود، گفت: مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه به دنبال نهادینه کردن این دو عنصر مهم در بین کارکنان سپاه و بسیجیان است.

انتهای پیام/102/

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان