Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مرشدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این صیاد پرنده شکاری با رای و نظر قاضی پرونده از سوی دادگستری شهرستان خدابنده به تحمل سه سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی از بابت زنده گیری و نگهداری بدون مجوز پرندگان وحشی در حق دولت محکوم شد.

وی با بیان اینکه رای به صورت غیابی صادر شده و قابل تجدید نظر است، اظهار داشت: این پرنده شکاری، از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده در بازرسی از منزل این صیاد در روستای محمود آباد این شهرستان کشف و ضبط شد و فرد خاطی نیز به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا،  این پرنده شکاری در اکثر مناطق دشتی و تعدادی نیز در مناطق جنگلی استان زنجان زیست می کنند که متاسفانه بعضا از سوی برخی افراد متخلف در دام گرفتار آمده و در محیطی نامناسب نگهداری می شوند.

با توجه به اینکه سارگپه برای شکار به حریم جاده ها نزدیک می شوند بنابرین برخی از آنها بر اثر برخورد با سیم های برق بر زمین می افتند که به طور معمول پس از مدتی به پرواز در می آیند اما برخی نیز به دلیل برخورد شدید، زخمی شده و به خاطر آسیب دیدگی قدرت پرواز را از دست می دهند که برای زنده ماندن، نیازمند حمایت و تیمار هستند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان خدابنده زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان خدابنده زنجان پرنده شکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد

اصغر بلکی‌وند گفت: پنج پرنده تیمار شده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد به عنوان زیستگاه طبیعی آنان در آخرین روز از هفته زمین پاک رها‌سازی شدند. 
وی اظهار داشت: این پرندگان شامل یک بهله سارگپه، سه بهله دلیجه و یک قطعه بوتیمار بوده که پس از درمان آسیب‌های وارده، توسط خانه محیط زیست تیمار و رها سازی شدند. 
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بروجرد گفت: همچنین کارگاه آموزشی زمین پاک در واحد صنایع دارویی زاگرس فارمد بروجرد با توجه به اهمیت حفظ طبیعت و کره زمین برای کارکنان این شرکت برگزار شد. 
بلکی‌وند افزود: در این کارگاه آموزشی کارشناسان اداره محیط زیست، مفاهیم و راهکار‌های مناسب حفاظت از زمین و محیط زیست را آموزش و درباره موارد مختلف آن بحث و تبادل نظر انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • ۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • غضنفرآبادی: نیاز نبود موضوع «طرح نور» در صحن مجلس مطرح شود
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد