Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نشست نمایندگان هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور مدیرکل تشکل های اسلامی این دانشگاه برگزار شد.

* فرصت خوب برای فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد با آیین‌نامه تسهیل موانع تاسیس تشکل ها

سیدحمید مهدیون مدیرکل تشکل های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست درباره وضعیت تشکل های دانشجویی در استان تهران و البرز گفت: پس از ابلاغ آیین‌نامه تسهیل موانع تاسیس تشکل ها، نیروی محرکه خوبی در سایر استان‌ها ایجاد شده، ولی در استان تهران نیازمند پیگیری بیشتری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: یکی از نکات متمایز که از برکات آیین‌نامه تسهیل است، تسهیل گیری در تاسیس تشکل و در واقع فرصت ۶ ماهه فعالیت به تشکل بعد از صدور موافقت اصولی است و در این ۶ ماه فرصت جذب بسیار خوب است.

وی در پایان اظهار داشت: به استان تهران و تشکل های دانشگاهی استان تهران باید ویژه نگاه کرد.

* حمایت از تشکل ها و فعالین تشکیلاتی بر ما فرض و واجب است

علیمحمدزاده نماینده هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان واحد پزشکی استان تهران دانشگاه آزاد هم در این نشست گفت: اعضای تشکل ها نخبگان فرهنگی و سیاسی هستند و حمایت از تشکل ها و فعالین تشکیلاتی بر ما فرض و واجب است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد استان تهران در خصوص موانع و مشکلات گفت: دو نوع مشکل و مانع وجود دارد که باید مرتفع شود، یکی مشکلات ساختاری و دیگر مشکلات محتوایی.

* واحد تهران مرکز آمادگی کامل جهت حمایت های جدی از تشکل های استادی و دانشجویی دارد

محمدی نماینده هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: واحد تهران مرکز آمادگی کامل جهت حمایت های جدی از تشکل های استادی و دانشجویی دارد. به ویژه تشکل‌های استادی بسیار مهم است و می تواند نقش حمایتی خوبی از تشکل‌های دانشجویی داشته باشد.

وی افزود: در بحث محتوایی دانشجوی تشکلی ما دچار فقر ایدئولوژیک است که باید به غنی تبدیل شود. اگر تشکل استادی راه بیفتد، محرک تشکل دانشجویی می شود.

* دانشجو باید احساس کند تشکل بستری برای رشد علمی و تمرین و حل چالش ها و مسائل است

غلامی نماینده هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان واحد تهران غرب دانشگاه آزاد نیز در سخنانی گفت: آرمان ها با واقعیت جامعه متفاوت است. دانشجویان ما در فضای دیگری در حال حاضر زندگی می کنند و جوان الان با جوان ده سال پیش بسیار متفاوت است.

وی تاکید کرد: از سال ۹۲ و با ظهورفضای مجازی تحول عظیمی به وجود آمده و دانشجو با یک توئیت تمام حرف‌های خود را می‌زند و نیاز نمی بیند در دانشگاه فعالیت کند.

غلامی گفت: در وضعیت کنونی کشور همه نقدها و صحبت ها گفته شده و مردم منتظر حل مسائل هستند. اگر بتوانیم فضایی ایجاد کنیم تا دانشجو حس کند که معاونت، مدیر و رئیس هم از جنس خودشان است و بفهمد تشکل بستری است برای رشد علمی و تمرین و حل چالش ها و مسائل، راه را درست رفته ایم.

* می‌توانیم از گروه‌های معارف و اساتید استفاده کنیم

میرزایی نماینده هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان واحد البرز نیز در این نشست با برشمردن برخی موانع مانند کرونا و غیرحضوری شدن آموزش، موازی کاری با کانون ها و بحث تامین اعتبار در هیئت نظارت از بودجه فرهنگی که بر سر راه تشکل هاست، از بازنگری بخشنامه تشکل ها ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: ما می‌توانیم از گروه‌های معارف و اساتید استفاده کنیم و از آنها بخواهیم برای دانشجویان یک کارنامه فرهنگی هم تعریف کنند.

* کرونا را عامل ریزش تشکل‌ها در حال حاضر

مهدی نیا نماینده هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان واحد تهران جنوب، هم کرونا را عامل ریزش تشکل‌ها در حال حاضر خواند و گفت باید دغدغه مندی و مسئولیت‌پذیری در دانشگاه آزاد را افزایش داد.

وی با ارائه راهکار برگزاری همایش سراسری یا دوره سه روزه برای دبیران تشکل ها و اعضای آنها اضافه کرد: با این کار می‌توانیم دبیران و اعضا را تقویت کرده آنها را به سمت فعالیت‌های بیشتر سوق دهیم.

* باید کمبودها را جبران کنیم

طاهر نژاد نماینده هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاهیان واحد تهران سما هم در این نشست گفت: با توجه به بخشنامه تسهیل موانع بزرگی چون مشکلات مالی برداشته شده و طبق این بخشنامه دبیر هیئت نظارت معاونت فرهنگی است و از این مسئله می توان به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب عنوان کرد: ما باید یک جمع عملیاتی باشیم و با تشکیل ماهانه جلسه هیئت نظارت کمبودها را جبران کنیم اگر ما پای کار باشیم و رقابت سالم را ایجاد کنیم تشکل به دنبال عضوگیری می‌رود و ریزش جبران می‌شود.

* مهم‌ترین رویداد پیش روی اداره کل تشکل های اسلامی دانشگاه آزاد

سیدحمید مهدیون مدیرکل تشکل های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان این نشست با اشاره به نزدیک شدن به ۱۶ آذر و روز دانشجو این روز را قله فعالیت های دانشجویی دانست و گفت: از همه نمایندگان هیئت نظارت بر تشکل های دانشگاه آزاد می خواهیم با برگزاری برنامه های مختلف این روز را گرامی بدارند تا با کمک هم بتوانیم پویایی ها را ببینیم.

مهدیون مهم‌ترین رویداد پیش روی اداره کل تشکل های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی را رویداد ملی حل مسئله برشمرد و ادامه داد که باید نگاه به مسائل، نگاهی علمی و واقع بینانه باشد، ابعاد مسئله باید کاملاً تبیین شود و مستقل یا وابسته بودن مسائل را بررسی کرد. انشاالله با برگزاری رویداد حل مسئله، دانشجویان و اساتید تشکیلاتی در خصوص ابعاد و تبیین مسائل توانمند خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آزاد هیئت نظارت استان تهران دانشجو تشکل های اسلامی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب