Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@17:51:32 GMT

نوشیدن قهوه و تاثیرات آن بر قلب

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۰۷۶۹۴

نوشیدن قهوه و تاثیرات آن بر قلب

محققان می گویند نوشیدن قهوه به افراد کمک می کند تا فعال تر بمانند، اما به طور قابل توجهی موجب کم خوابی می شود.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، درحالیکه به نظر نمی‌رسد قهوه باعث ریتم‌های نامنظم در دهلیزهای فوقانی قلب شود، اما یافته‌های اخیر نشان می‌دهد می‌تواند باعث افزایش ضربان در بطن‌های پایینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «گرگوری مارکوس»، سرپرست گروه قلب و عروق دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «مردم باید درک کنند که این نوشیدنی بسیار معمولی واقعاً تأثیرات اساسی بر سلامت ما دارد و این تأثیرات متغیر هستند. این طور نیست که قهوه لزوماً کاملاً خوب یا کاملاً بد باشد. این احتمال وجود دارد که خوب یا بد بودن آن به ترکیبی از عوامل بستگی داشته باشد.»

بیشتر بخوانید

مصرف قهوه بر کدام اعضای بدن تاثیر مثبت می‌گذارد؟

پزشکان مدت‌هاست که کافئین را یک خطر بالقوه برای سلامت قلب می‌دانند، زیرا محرکی است که ضربان قلب را افزایش می‌دهد.

برای این کارآزمایی بالینی، تیم تحقیق ۱۰۰ فردی که عادت به نوشیدن قهوه داشتند را به‌کار گرفتند و چندین دستگاه را برای ثبت مداوم سلامتی آن‌ها نظیر مانیتور قلب و ردیاب قند خون نصب کردند.

در طی دو هفته، شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: گروهی که هر اندازه‌ای که دوست داشتند قهوه بنوشند یا آن را کنار بگذارند.

سپس محققان تغییرات درون هر فرد و بین افرادی را که در مواجهه با قهوه یا بدون قهوه رخ می‌داد، دنبال کردند.

این مطالعه هیچ مدرکی مبنی بر ایجاد ریتم‌های نامنظم در دهلیزها، حفره‌های فوقانی قلب، در صورت مصرف قهوه نشان نداد. این خبر خوبی است، زیرا یکی از نگرانی‌های عمده پزشکی در مورد قهوه این است که آیا ممکن است نوشیدن قهوه، ریسک فیبریلاسیون دهلیزی که یک وضعیت بالقوه خطرناک است، را افزایش دهد یا خیر.

مارکوس می‌گوید: «در روزهایی که شرکت کنندگان به‌طور تصادفی قهوه مصرف می‌کردند، افراد حدود ۵۰ درصد انقباضات زودرس بطنی را تجربه می‌کردند. اساساً تعداد این انقباض‌ها در کسانی که بیش از یک نوشیدنی قهوه مصرف می‌کردند، دو برابر بود.»

وی در ادامه افزود که این انقباضات زودرس بطنی رایج بوده و معمولاً بی ضرر در نظر گرفته می‌شوند. اما انقباض‌های بیشتر، یک عامل خطر مستقل برای نارسایی قلبی در طول زمان هستند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان قهوه قلب تاثیرات کافئین سلامت نوشیدن قهوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اختصاصی از بازداشت متهم پرونده زهره فکور در قهوه‌خانه

مرد جوانی که متهم است از مرحومه زهره فکور اغفال، تهدید، اخاذی و کلاهبرداری کرده در یک قهوه‌خانه بازداشت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اردیبهشت ماه امسال رسیدگی به پرونده مرد جوانی با اتهام اغفال، تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از خانم مرحومه زهره فکورصبور در دستور کار بازپرس شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه قرار گرفت.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که مرد جوان با شگرد‌های خاص خود متهم است از خانم مرحومه زهره فکورصبور با تهدید و اخاذی اقدام به کلاهبرداری کرده است و وی شکات دیگری در این زمینه نیز دارد.

دختربچه 10ساله همبازی‌اش را در مسعودیه به قتل رساند!

با توجه به حساسیت موضوع و به دنبال دریافت این اطلاعات مهم، ماموران پلیس  مخفیگاه مرد جوان را در یک قهوه‌خانه واقع در مرکز غرب تهران شناسایی و سپس با با دستور قضایی وی را به اتهام اغفال، تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از مرحومه زهره فکور  شکات دیگر بازداشت کردند.

اتهام قتل یا ترغیب به خودکشی در پرونده متهم مطرح نیست و وی صرفاً به‌‌خاطر اتهام  اغفال، تهدید، اخاذی و کلاهبرداری با دستور قضایی دستگیر شده است.

به گزارش تسنیم، متهم در حال حاضر در بازداشتگاه است و فردا صبح برای تفهیم اتهام و سیرمراحل قانونی پرونده به  دادسرای فرهنگ و رسانه اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات اختصاصی از بازداشت متهم پرونده زهره فکور در قهوه‌خانه
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در اقلید +فیلم
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • هر روز قهوه بخوریم یا نه؟
  • این سَم را فقط با یک تلفن درب منزل تحویل بگیرید!
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فواید نوشیدن چای که باورتان نمی‌شود
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳