Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلسۀ کارگروه اصلی ستاد تنظیم بازار استان به ریاست اعلایی استاندار قزوین و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه در سالن جلسات دفتر استاندار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در ستاد تنظیم بازار استان گفت: وحدت و انسجام در پیشبرد اهداف و خدمت‌رسانی بهتر به مردم نقش بسزایی دارد و در این راستا همگرایی خوبی در بین دستگاه‌های استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین بیان داشت: امروز انسجام بسیار خوبی میان هرسه قوه، مدیران اجرایی استان، دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس و نیز قوای مسلح سپاه، ارتش و نیروی انتظامی برای حل مشکل و حل مسائل مردم وجود دارد، این هم فکری و همگرایی منشأ خیر و پیشرفت در قزوین خواهد شد.

در شرایط فعلی باید تشکیل کمیته استارت آپ‌ها در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه مردم نباید دغدغه‌ای در دسترسی به کالاهای اساسی و پرمصرف با نرخ مصوب تعیین شده داشته باشند، ادامه داد: برای تسهیل در توزیع و عرضۀ کالاهای پرمصرف باید از ایده‌های نو و خلاقانه بهره‌ببریم و در این رابطه از ظرفیت استارت آپ‌ها استفاده کنیم.

اعلایی اضافه کرد: همچنین ایجاد میدان‌های مجازی میوه و تره بار با کمک استارت آپ‌ها را می‌توان در استان قزوین کلید زد.

استاندار قزوین در پایان با بیان اینکه از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز می‌توان برای کمک به تنظیم بازار استفاده کرد، اظهار داشت: در شرایط کنونی باید به دنبال ایجاد میادین عرضۀ مستقیم کالا باشیم و از ایده‌های نو استقبال کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین تنظیم بازار محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین استاندار قزوین استارت آپ ها تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۰۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین