Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی خلیل اللهی روز چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری آذربایجان شرقی، یادآوری کرد: طی سال های اخیر جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی فرصتی برای زمین خواران ایجاد کرده است که برای پیشگیری از این موضوع دوایر دولتی باید نسبت به تثبیت اراضی تحت مالکیت خود اقدام جدی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قانون جامع حدنگار (کاداستر) را مانعی جدی برای جلوگیری از زمین خواری اعلام و اضافه کرد: در راستای اجرای قانون جامع حدنگار اقداماتی از زمان اجرای این قانون در آذربایجان شرقی انجام شده و عملکرد استان در این خصوص قابل قبول است.

خلیل اللهی با بیان اینکه تنها راه پیشگیری از زمین خواری، اجرای دقیق قانون جامع حدنگار است، اظهار داشت: جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی و سازمان های دولتی فرصتی برای زمین خواران ایجاد می کند که برای جلوگیری از این شرایط همه دستکاه ها باید با دادگستری هماهنگ شوند.

وی اظهار داشت: برای پیشگیری از این موضوع دستگاه هایی که ادعای مالکیت نسبت به اراضی را دارند باید به صورت جدی موضوع تثبیت مالکیت را پیگیری و دستگاه قضائی را همواره در کنار خود حس کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در راستای اجرای قانون جامع حدنگار در حوزه صدور اسناد مالکیت بخش کشاورزی، مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه بروکراسی های موجود در مسیر اخذ اسناد مالکیت منجر به بی رغبتی نسبت به اخذ سند در کشاورزان می شود.

کد خبر 5354099

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت دادگستری زمین خواری تبریز زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف واکسن کرونا عکس استانها گرگان کتاب و کتابخوانی هفته بسیج اردبیل قانون جامع حدنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل

انسیه شاه حسینی کارگردان و فیلمنامه نویس با تأکید بر سرعت افزایش جمعیت سالمندان در جامعه گفت: این امر باعث می‌شود که کاهش زاد و ولد به چشم بیاید و یک زنگ خطر برای کارشناسان حوزه سلامت و جمعیت محسوب شود و سال هاست که در این عرصه هم صحبت‌های زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت باید به طور کامل و درست اجر شود، گفت: همین جایزه می‌تواند راهگشایی در این عرصه باشد هر چند که حل مسئله نیست بلکه یک راهبرد است. شاه حسینی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جوانی جمعیت باید نهایت تلاششان را اتخاذ کنند، یادآور شد: این مسئولیت هم تنها با یک دستگاه نیست، دستگاه‌های زیادی می‌توانند فعال شوند. خود فرهنگ سازی در جامعه خیلی اثرگذار است تا این شعار دو فرزندی یا تک فرزندی که بلای جامعه شده، از اذهان پاک شود. شاه حسینی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمی در این رابطه به او پیشنهاد شود، می‌پذیرد، گفت: بله قطعا در این فضا که هر کشوری برای خود سیاستی دارد هنرمندان ما هم بنا اقتضائات جامعه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به تهدیدات نیروی کار جوان در سال‌های آتی و بحران سالمندی اظهار داشت: این را در نظر داشته باشیم که تنها شعار خانواده محوری و نگرانی کاری از پیش نمی‌برد، قانون جوانی جمعیت می‌بایست به طور کامل اجرا شود خوشبختانه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هم این روز‌ها خیلی خوب مشغول به فعالیت است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!