Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در همایش آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد در هادی‌شهر به‌مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد، اظهار کرد: موضوع بازسازی و آزادسازی سوسنگرد بسیار مهم بوده که دو نوع جهاد با جان در آزادسازی و جهاد با مال در بازسازی را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، افزود: قطعا همه پای کار آمدند و شخصیت‌های عزیز و روحانیونی به‌ویژه امام جمعه بابل در زمینه عظمت سوسنگرد و سوسنگردسازی بسیار مهم بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آزادسازی و بازسازی سوسنگرد دو محور بسیار مهم است، اضافه کرد: در محور بازسازی طی ۱۶ ماه از شهریور ماه سال ۶۱ تا دی ماه  سال ۶۲ در جریان بازسازی شهر ۱۵هزار نفری سوسنگرد روحانیون و علمای بنام، مسؤولان استانی و شهری همه به کمک هم آمدند و دسته‌جمعی افتخار آفریدند.

این مسؤول با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به بنده مبنی بر اینکه "برجستگی‌های مردم مازندران تقویت، تبیین و بزرگداشته شود"، گفت: برگزاری این جلسه نیز یکی از مسائل برجستگی‌ها و نمایش آن است که البته جمله امام مبنی بر اینکه" خرمشهر  را خدا آزاد کرد و سوسنگرد را هم خدا آزاد کرد "در سه مورد هم دستور امام مبنی بر آزادسازی و شکستن حصر سوسنگرد، آبادان و پاوه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

محمدی لائینی با بیان اینکه ساخت‌ساز و بازسازی این شهر علاوه بر  اینکه مازندرانی‌ها در بحث آزادسازی مشارکت داشتند در کارنامه مردم مازندران به‌عنوان افتخار و برجستگی وجود دارد، تصریح کرد: آن حادثه نشان داد مردم  این دیار دارای ظرفیت و استعداد بالایی هستند که در هر زمان متناسب با آن زمان در حوزه کمک‌های مومنانه و یا در حوزه جهاد با جان مردم وارد میدان می‌شوند؛  این ظرفیت در سرتاسر مازندران وجود دارد که هر شهر این استان تبدیل به هزارسنگر شود.

وی با بیان اینکه خرید تبلت و موبایل هوشمند و در کنار صدها میلیارد تومان بسته‌های معیشتی تنها بخشی از کمک‌های مومنانه مردمی در مازندران در شرایط کرونایی بوده است، گفت: آنهایی که به‌صورت قرارگاهی جمع‌آوری شده و آنهایی که مردم به اطرافیان کمک کردند قابل محاسبه نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر همت، ایمان و برجستگی مردم مازندران که دشمن را ناامید و دوستان را امیدوار می‌کند، یادآور شد: در واقع این چنین ویژگی‌ها و برجستگی‌ها جریان انقلاب را تقویت می‌کند.

محمدی لائینی بیان کرد: سوسنگرد ۸ روز پس از حمله عراق هفتم مهر ماه سال ۵۹ به اشغال عراق درآمد و ۴۷ روز در اشغال نیروهای متجاوز عراقی بود ۴۸ نفر از سران عرب که با آنان همکاری نکرده بودند را صدام اعدام کرد برای سوسنگرد فرماندار منصوب کرد که نشان‌دهنده اهمیت اشغال این شهر بود.

وی اظهار کرد: جمعی از دلیرمردان و مجاهدان با جان به پا خواستند و درمجموع برای آزادسازی سوسنگرد ۸۰ شهید دادیم که ۴۳ شهید مربوط به استان مازندران است که با دست خالی جنگیدند و شهر را تا آخرین لحظه نگه داشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، از ستون دیگری باعنوان ستون ششم نام برد و گفت: شخص بنی‌صدر رئیس‌جمهور آن زمان به‌عنوان ستون ششم بود که در آن لحظات حساس، از اعزام تیپ دو لشکر زرهی اهواز به خوزستان ممانعت کرد از اینکه وارد میدان شود با اینکه خیلی حساس و در برنامه بود نیامدن آن تیپ هم بسیار خلا بزرگی بود به جد ایستاد و ممانعت کرد که در این شرایط، سه نماینده رهبر وارد میدان شدند.

این مسؤول ادامه داد:  شخص آیت‌الله مدنی، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ما آن روز نماینده امام در میان رزمندگان بودند با امام تماس گرفتند و امام فرمودند بدون توجه به دستور بنی‌صدر باید تیپ دو وارد میدان شود و همچنین شهید چمران به‌عنوان نماینده امام در جنگ‌های چریکی بودند که ایشان نامه‌ جالبی دارند که اعلام جرم علیه بنی‌صدر کردند برای همین کارشکنی‌ها با اصرار این سه شخصیت توانستند نیروها را بکار بگیرند و جریان آزادسازی با قوت انجام شود.

محمدی لائینی با اعلام اینکه می‌توان از نقش بنی‌صدر به‌عنوان ستون ششم یاد کنیم که متاسفانه بعدها هم از این نقش ستون ششم‌ها همانند جریان فتنه ۸۸ زیاد دیدیم، خاطرنشان کرد: این مهم نشان می‌دهد که ما در جنگ و صلح باید حواس‌مان به این ستون‌ششمی‌ها زیاد باشد و درست و حساب‌شده رای دهیم  و انسان‌های شایسته و بایسته انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه حماسه آزادسازی و بازسازی سوسنگرد بسیار زیبا، بی‌نظیر و مهم بوده است، افزود: از اینکه شخص امام دستور دهند که تا فردا باید سوسنگرد آزاد شود نشان‌دهنده این بود که آزادسازی سوسنگرد، شکسته شدن حصر آبادان و آزادسازی پاوه کلیدی است و اینکه شهید چمران در آزادسازی سوسنگرد مجروح شد و مدت‌ها تحت مداوا قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه باید قدردان زحمات نسل‌های گذشته و اوایل انقلاب تا امروز و همه کسانی که جهاد با مال و جان کردند، باشیم، یادآور شد:  باید بدانیم جهاد ادامه دارد و ما در نیمه راه هستیم مردم مازندران  و ایران اسلامی باید همچنان نیمه‌راه را ادامه دهند قافله‌سالار کسی است که مثل حضرت امام و مردم ما همان مردم سال ۵۷ هستند و هرجایی اتفاق  بیفتد زن و مرد ، کوچک و بزرگ با وجود اینکه در بحث اقتصاد و معیشت یکسری مشکلاتی داریم ولی همه مدافع انقلاب هستند‌.

این مسؤول با اشاره به اینکه امیدواریم‌ به همت دولت مشکلات کم و کمتر شود و امید تقویت شود، گفت: در این زمینه هر سه قوه با فساد که بزرگ‌ترین عامل بی‌تحرکی و بی‌رونقی اقتصاد به‌شمار می‌رود مبارزه کنند؛ انشالله که رو به جلو هستیم که قطعا خداوند کمک کند تا هر روز برجستگی‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران آزادسازی سوسنگرد بازسازی سوسنگرد مردم مازندران محمدی لائینی برجستگی ها وارد میدان ستون ششم بنی صدر مردم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه هماهنگی برگزاری همایش آزادسازی روز سنندج که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزارشد اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش آزادسازی سنندج مقابله با روایت سازی جعلی ضد انقلاب است.

مهدی رمضانی گفت:  حقایق مستند از مردم دریغ شده است و باید روایت صحیح و نافذ را به عموم مردم سنندج منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: روایت استقامت و رشادت‌های مردم سنندج برای آزادسازی شهر سنندج از دست ضد انقلاب باید تدوین و تبیین شود.

رمضانی با بیان اینکه برای برگزاری بهتر این همایش از ظرفیت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی استفاده شود، اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های بعمل آمده، بخشی از همایش شامل روایت‌گری پیشمرگه‌های مسلمان به عنوان اسناد زنده و ناطق خواهد بود.

همایش روز  آزادسازی سنندج، بیستم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در مازندران
  • آغاز ماراتن علمی ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری