Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهوری بلاروس در پی وخیم‌تر شدن بحران مهاجران در مرز بلاروس-لهستان بار دیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رادیو لیبرتی، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس روز چهارشنبه (۱۷ نوامبر) تماسی تلفنی با یکدیگر برقرار کردند.

بلاروس تاکید کرد، لوکاشنکو دومین تماس تلفنی را در عرض یک هفته با صدر اعظم آلمان درباره بحران مهاجران گیر افتاده در مرزهای مشترک بلاروس با لهستان برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه ریاست‌جمهوری بلاروس، لوکاشنکو و مرکل در این تماس مساله مهاجرانی که تمایل به ورود به اتحادیه اروپا دارند را به تفصیل بررسی کردند و درباره نحوه برخورد با ادامه حل مشکلات پیچیده به توافق مشخصی دست یافتند.

طبق این بیانیه، لوکاشنکو و مرکل توافق کردند مساله مهاجران را به سطح ما بین بلاروس و اتحادیه اروپا ارتقا دهند و مسؤولانی از دو طرف تعیین شوند که مذاکراتی فوری را برای حل مسائل پیچیده آغاز کنند.

در این بیانیه آمده است: در این راستا درباره مهاجران متمایل به عزیمت به آلمان تصمیم گیری خواهد شد.

در این بیانیه اشاره شد، مرکل به رئیس‌جمهوری بلاروس درخواست اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا مبنی بر لزوم مشارکت سازمان‌های بین‌المللی مهاجرت در این روند را منتقل کرده؛ این سازمان‌ها همکاری فعالی را با طرف بلاروسی آغاز کرده‌اند.

آنها همچنین توافق کردند تماس‌های دیگری در آینده داشته باشند.

این در حالی است که طرف آلمانی هنوز واکنشی درباره این تماس جدید دو طرف نداشته است.

اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان اما امروز گفته بود،‌ برلین لوکاشنکو را به عنوان رئیس‌جمهوری قانونی بلاروس به رسمیت نمی‌شناسد؛ اما ضروری است که با او با هدف کمک به مهاجران تماس وجود داشته باشد.

به گفته این مقام آلمانی، تماس نخست مرکل و لوکاشنکو با هماهنگی بین برلین و کمیسیون اروپا انجام گرفت.

در ماه‌های اخیر هزاران مهاجر تلاش کرده‌اند تا از مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی عبور کنند. در روزهای اخیر جمعی از این مهاجران در مرز میان بلاروس و لهستان تجمع کرده‌اند.

منتقدان غربی، بلاروس را به این متهم می‌کنند که در پی تحریم‌های اروپا، مهاجران را از خاورمیانه به بلاروس آورده است تا آن‌ها را از مرز عبور دهد. بلاروس نیز ضمن رد این ادعا، لهستان را به نقض وظایف بشردوستانه‌اش در قبال مهاجران متهم می‌کند.

لوکاشنکو و مرکل در جریان یک گفت‌وگوی تلفنی که روز دوشنبه داشتند درباره وضعیت در مرز بلاروس و لهستان به بحث پرداختند و همچنان توافق کردند فعلا جزئیات مشخصی در خصوص آن اعلام نکنند. مرکل زمانی را صرف طرح پیشنهادی لوکاشنکو نزد کشورهای عضو اتحادیه اروپا کرد.

ایوا ماریا لیمتس، وزیر خارجه استونی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با رسانه‌های محلی ادعا کرد که الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس تهدید کرده است تا زمان رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مینسک و به رسمیت شناخته شدن به عنوان رئیس‌جمهوری بلاروس به حل بحران مهاجران کمکی نخواهد کرد.

به گفته ماریا لیمتس، لوکانشکو این شرایط را در تماسی تلفنی این هفته خود با آنگلا مرکل مطرح کرده است.

وزیر خارجه استونی در این زمینه بیان کرد: او می‌خواهد تحریم‌ها متوقف شوند و به عنوان رئیس‌جمهوری شناخته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اتحادیه اروپا بحران مهاجران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

کد خبر 6089718 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس