Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخراج نکردن اوتامندی، برای داوران بازی آرژانتین - برزیل گران تمام شد. 

آندرس کونیا داور اروگوئه ای و استبان اوستوخیچ کمک داور ویدیویی بازی آرژانتین - برزیل به دلیل اخراج نکردن نیکولاس اوتامندی در دیدار دو تیم در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، از کار معلق شدند. 

به گزارش طرفداری و به نقل از اسوشیتد پرس، اوتامندی در دقیقه ۳۵ مسابقه بامداد چهارشنبه، با آرنج به صورت رافینیا کوبید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وینگر برزیلی لیدز یونایتد در بین دو نیمه به پنج بخیه نیاز پیدا کرد و حتی با وجود انجام اقدامات درمانی لازم، در طول نیمه دوم دچار خونریزی از دهان خود شد. در ویدیویی که کونمبول (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) منتشر کرده است، اوستوخیچ به کونیا می گوید: «به نظر خطایی می رسد که کارت زرد دارد. من کارت قرمزی (در این صحنه) نمی بینم.» اوتامندی هم پس از بازی در توییتر نوشت که او فقط توپ را لمس کرده است.

مسابقه یاد شده با تساوی بدون گل به پایان رسید و همین برای راهیابی آلبی سلسته به جام جهانی سال آینده کافی بود. برزیل هم قبل تر جواز حضور در آن مسابقات را به دست آورده بود. حالا کونمبول گفته است که دو داور بازی به دلیل «اشتباه فاحشی» که مرتکب شدند، تا اطلاع ثانوی از کار معلق شده اند. از سوی دیگر فدراسیون فوتبال برزیل گفته است که از طریق کمیته انضباطی فیفا، به دنبال جریمه شدن اوتامندی خواهد بود. 

گفتنی است که تیته سرمربی تیم ملی برزیل، پس از پایان مسابقه در این خصوص گفته بود:

ندیدن ضربه آرنج اوتامندی به رافینیا غیرممکن بود. اصلا نیاز به بررسی بیشتر نبود چون صحنه کاملا واضح بود. یک داور سطح بالا در اتاق کمک داور ویدیویی نباید این طور رفتار کند. این قابل قبول نیست. آیا در چنین سطحی از مسابقات اراده ای برای اتفاق افتادن چنین مسائلی وجود دارد؟ نمی دانم. ما تکنولوژی را به داوری سنتی اضافه کردیم تا همه چیز برای تیم ها برابر و عادلانه باشد.

اخبار داغ 

فیلم افشاکننده از ریحانه پارسا درترکیه ! / مشت نمونه خروار ! احتمال اعتراض شیخ دیاباته بابت حکم فیفا به CAS روش جالب فرهاد مجیدی در نقل و انتقالات تابستانی فوتبال شائولین به سبک آرتورو ویدال / عکس دردسر جدید برای کیمیش؛ واکسن نزده ها به هتل های آلمان راه داده نمی شوند

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۱۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!

به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت که از سوی IFFHS به عنوان بهترین داور دنیا در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شناخته شده بود، دو روز قبل متوجه شد که قرار نیست در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا یا المپیک حضور داشته باشد.

این رسم واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت و حتی این ادعا مطرح شد که حسادت همتایان مرد این داور باعث شده است که او از حضور در این مسابقات باز بماند. اریک بورگینی، یکی از اعضای فدراسیون فوتبال فرانسه به RMC گفت:«شاید استفانی بهترین فصل ممکن را نداشته اما این واقعیت که او حتی به عنوان داور چهارم یا کمک داور ویدیویی هم انتخاب نشده ناامید کننده است.»

این خبرگزاری همچنین اظهاراتی از سوی منبع نزدیک به فراپارت مطرح کرده که دلایل دیگری را در این تصمیم دخیل می‌داند:«به شما اطمینان می‌دهم که افراد زیادی هستند که از غیبت او در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ خوشحال می‌شوند. او برای سال‌های طولانی در بهترین شرایط ممکن بود. فرصتی برای استراحت در این تابستان می‌تواند بسیار به نفع او باشد.

در چند رقابت ملی که اخیرا برگزار شده است می‌توانید به این نکته توجه کنید که داوران زن دیگر داوران مرد را همراهی نمی‌کنند. دلیل این اتفاق این است که داوران مرد حسود هستند و نمی‌توانند این موضوع را تحمل کنند که داوران زن بخواهند جای آنها را بگیرند.»

فراپارت در سال ۲۰۱۹ به اولین داور زنگ تبدیل شد که در رقابت‌های لیگ یک فرانسه قضاوت کرده است. او در همان سال به عنوان اولین زنی انتخاب شد که فینال سوپرجام را داوری کرد و در سال ۲۰۲۰ اولین داور زنی بود که در لیگ قهرمانان حضور داشت.

آخرین دستاورد مهم او قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۲ و در دیدار بین دو تیم آلمان و کاستاریکا بود و به این ترتیب به اولین زنی تبدیل شد که در بالاترین رقابت فوتبال مردان داوری کرده است.

دیگر خبرها

  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!