Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر نیکزاد روز پنجشنبه در بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ افزود: حدود ۲ هفته قبل به مناطق زلزله‌زده استان چهارمحال و بختیاری سفر  و با مردم دیدار کردم و این قول را می‌دهم تا زمان تکمیل بازسازی به تناوب از این منطقه سرکشی کنم و امروز نیز در تعدادی از روستاها حضور پیدا کرده و از نزدیک روند بازسازی و آواربردای رواحدها را بررسی کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در تامین مصالح مورد نیاز مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: برای عملیات احداث واحدهای تخریبی نیاز به سیمان بود که با فوریت تامین و به منطقه ارسال شد که در حال حاضر مشکل تامین سیمان حل شده است و از این بابت از رییس بنیاد مستضعفان کشور که سیمان مورد را تامین کردند قدردانی می شود.

نیکزاد ادامه داد: ۲ هفته قبل اسکلت پیچ مهره‌ای چهار مورد بیشتر در منطقه وجود نداشت که این مصالح نیز تامین و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تامین مصالح دیوارچینی و بلوک دیواری نیز برنامه‌ریزی شده و موضوع مشکلی نداریم و تیرچه مورد نیاز نیز تولید شده و در انبار بنیاد مسکن دپو شده و میلگرد نیز آماده شده است.

نیکزاد انگیزه مردم برای همراهی در بازسازی مناطق زلزله‌زده را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مردم با انگیزه بیشتری وارد میدان شده و تعداد زیادی از واحدها آواربرداری شده و برای تعدادی از واحدها اسکلت نصب شده است.

وی میزان خسارت وارد شده بر منطقه را بیش از برآورد اولیه ارزیابی کرد و افزود: در برآورد اولیه یک سری واحدها، نیازمند تعمیر برآورد شده اما در هنگام آواربرداری خانه‌های کناری مشخص شده که این واحدها قابل تعمیر نیست و باید نوسازی شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین بر ضرورت برآورد دقیق از جمعیت آسیب‌دیده از زلزله تاکید کرد و گفت: آمار خانوارها به طور دقیق ارزیابی و اعلام شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: میزان خسارت وارده بر خانه‌های مسکونی منطقه بسیار بالاست و گستردگی و پراکندگی روستاها بر سختی کار افزوده است.

وی افزود: از مدیرکل بنیاد مسکن استان خواسته می‌شود تا چنانچه نیاز به کمک بیشتری در خصوص ماشین‌آلات  نیاز است اعلام شود تا از استانهای معین کمک گرفته شود.

نیکزاد با بیان اینکه مدیریت ارشد در سطح ملی هر برنامه‌ای که برای بازسای مناطق زلزله‌زه نیاز باشد مصوب می‌کند، اظهار داشت: انتظار می‌رود مردم نیز با انگیزه کافی مسوولان را در این راستا یاری دهند.

به گزارش ایرنا، حدود ۵۰۰ واحد تخریبی در شهرستان کوهرنگ نیازمند نوسازی است و سه هزار واحد نیز باید تعمیر و بهسازی شود.

زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

پس از آن نیز ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی هلال احمر استان توزیع شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

برچسب‌ها کوهرنگ چهارمحال وبختیاری زلزله پروندهٔ خبری زلزله کوهرنگ و تلاش برای جبران خسارت وارد شده به مردم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهرنگ چهارمحال وبختیاری زلزله کوهرنگ چهارمحال وبختیاری زلزله چهارمحال و بختیاری مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در مراسم تودیع و معارفه که صبح امروز ترتیب یافته بود، سرپرست معاونت سازمان مدیریت پسماند، سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه یک، معاون خدمات شهری همچنین سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری منطقه چهار ارومیه معرفی شدند.

بر اساس احکام جداگانه از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه؛ مرتضی صفری‌سرا بعنوان سرپرست معاونت سازمان مدیریت پسماند، سعید کریمی بعنوان سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه یک، مسعود شیخی به عنوان معاون خدمات شهری منطقه چهار همچنین علی‌ پورفلاح بعنوان سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری منطقه چهار ارومیه منصوب شدند.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • زلزله شدید خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله ۴‌.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • قطعی برق در برخی مناطق شهرکرد
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه