Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:14:58 GMT

واکسیناسیون ۵۷ درصدی دانش‌آموزان اردبیلی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۴۰۸۲

واکسیناسیون ۵۷ درصدی دانش‌آموزان اردبیلی

محمدرضا خلفی‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به رغم تبلیغات منفی در فضای مجازی علیه واکسیناسیون عمومی، استقبال و مشارکت مردم اردبیل از تزریق واکسن کرونا مطلوب و مناسب گزارش می‌شود.

وی تصریح کرد: با همکاری تمامی ارگان‌ها و نهادهای همراه در شهرستان اردبیل موفق شدیم به صورت فراگیر تزریق واکسن را در ماه‌های اخیر انجام دهیم که هم در تزریق دز اول و هم دوم عملکرد استان و شهرستان در حد مطلوب و جایگاه سوم کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: ما هیچ مشکلی در تأمین و تزریق واکسن و ذخیره مناسب در این زمینه نداریم به طوری که از ۹۱۷ هزار دز واکسن تأمین شده در شهرستان اردبیل، ۷۸۴ هزار دز تاکنون برای گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال تزریق شده است.

خلفی‌زاده افزود: ۸۸ درصد جمعیت شهرستان اردبیل دز اول و ۷۰ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند که از لحاظ درجه‌بندی و رتبه‌گذاری در کشور جایگاه سوم را نصیب خود کردیم.

وی در مورد واکسیناسیون فرهنگیان خاطر نشان کرد: ۸۹ درصد فرهنگیان واکسن کرونا را تزریق کردند اما با توجه به اینکه بخشی از فرهنگیان در قالب گروه‌های مختلف تزریق واکسن داشتند، پیش‌بینی می‌کنیم در شرایط کنونی بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان شهرستان واکسن کرونا را زده‌اند.

خلفی‌زاده در مورد آخرین وضعیت تزریق واکسن برای دانش‌آموزان اضافه کرد: از ۵۶ هزار و ۲۱۷ نفر دانش‌آموزان مشمول تزریق واکسن در شهرستان اردبیل ۸۸ درصد دز اول و ۵۷ درصد نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی به بازگشایی مدارس در دوره دوم متوسطه اشاره کرد و ادامه داد: به صورت مرتب مدارس بر اساس چک لیست‌های اعلام شده از طریق ستاد کرونا مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت وجود مشکل و ایراد نسبت به رفع آن اقدام و دانش‌آموزان و معلمان علامت‌دار کرونا از حضور در مدارس اجتناب کنند.

خلفی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در تأمین واکسن کرونا با تنوع خاص وجود ندارد و قطعاً افرادی که در ساعت پایانی مراجعه می‌کنند برای تزریق واکسن آسترازنکا و برکت با مشکل به حد نصاب رسیدن جمعیت در واکسیناسیون روبه‌رو شوند که در واکسن‌ها آسترازنکا و برکت ۱۰ دز واکسن باید برای ۱۰ نفر تزریق شود که دستورالعملی در این زمینه ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در بحث بررسی چک لیست بهداشتی مدارس ۳۵ بازرس بهداشتی در کنار کارشناسان بهداشت مدارس بر روند حضور ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در سر کلاس‌های درس، استفاده از ماسک توسط معلمان و دانش‌آموزان، استفاده از مواد بهداشتی و ضد عفونی‌کننده تاکید شده و مهمتر از آن تهویه مناسب در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

خلفی‌زاده در مورد تزریق دز سوم و یادآور نیز گفت: در حال حاضر تزریق دز سوم برای گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال آغاز شده و قطعاً افرادی که ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن آسترازنکای آنها گذشته و ۴ ماه از تزریق دز دوم سینوفارم سپری شده باشد باید برای تزریق دز سوم به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل افزود: در حال حاضر هیچ دستورالعملی برای تزریق واکسن در گروه سنی زیر ۱۲ سال برای ما اعلام نشده و اگر مواردی اعلام شود، قطعاً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 5355065

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسیناسیون واکسیناسیون دانش آموزان اردبیل فضای مجازی مشارکت مردمی تزریق واکسن فرهنگیان واکسن کرونا بازگشایی مدارس مواد ضدعفونی کننده آسترازنکا زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه هفته بسیج کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها کتاب و کتابخوانی شهیده فاطمه اسدی استانداری هرمزگان گرگان مدیریت بحران شهرستان اردبیل خلفی زاده تزریق واکسن واکسن کرونا دانش آموزان تزریق دز دز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد مصوبه دولت است اما هنوز سازوکار پرداخت پول تحصیل ۴ دهک اول جامعه در مدارس هنوز اجرایی نشده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، الهام یاوری؛ رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدارس سمپاد 16 تا 17 اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه میزبان دانش‌آموزان مدارس سمپاد و دانش‌آموزان توانمند سایر مدارس که در جشنواره جوان خوارزمی رتبه کسب کردند، هستیم.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بیان کرد: دانش‌آموزان در این نمایشگاه توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند تا صاحبان صنایع، توانمندی آنها را مشاهده کنند، همچنین دانش آموزان متوجه می‌شوند که توانایی حل مشکلات کشور و پاسخگویی به نیازها را دارند.

وی افزود: در این نمایشگاه، شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد شکل می‌گیرد و می‌توانند آثار پژوهشی یکدیگر را مشاهده و نقد کنند. از تمام دانش‌آموزان علاقه‌مند به پژوهش برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم تا دانش‌آموزان بتوانند از یکدیگر مطالب خوبی یاد بگیرند.

هنوز پول تحصیل 4 دهک اول کشور در مدارس سمپاد اختصاص نیافته است

یاوری درباره دلایل عدم تحقق تحصیل رایگان 4 دهک کشور در مدارس سمپاد و تقاضای مدارس از خانواده‌ها برای دریافت شهریه گفت: تحصیل رایگان 4 دهک اول در مدارس سمپاد مصوبه دولت است اما هنوز سازوکار پرداخت پول تحصیل 4 دهک اول جامعه در مدارس هنوز اجرایی نشده است و ما به مدیران مدارس تاکید کردیم که پولی از 4 دهک اول دریافت نکنند، شاید رسانه‌ها بتوانند کمک کنند، سازوکار پرداخت پول تحصیل این دانش‌آموزان به سازمان پرورش ملی استعدادهای درخشان تسهیل شود.

وی در ادامه درباره جزئیات برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدارس سمپاد بیان کرد: 118 طرح در گروه دختران و 119 طرح در حوزه پسران در حوزه‌های مختلف ژنتیک، هنر، مکانیک و ادبیات فارسی و... ارائه شده است، دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود با هدف حل مسائل کشور طی کردند و اکنون دستاوردهایشان را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

55 درصد دانش‌آموزان مدارس سمپاد از دهک 9 و 10

وی مطرح کرد: سمپاد به عدالت آموزشی کمک می‌کند و در سال تحصیلی گذشته، 45 درصد تعداد دهک‌های یک تا 4 در مدارس سمپاد رشد داشت و برای دوره اول متوسطه 71 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد افزایش یافته است، در سال گدشته در میان 40 نفر برتر کنکور 16 نفر از مناطق دو و سه آموزشی بودند که 15 نفر از مدارس سمپاد بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد