Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ وزیر میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان زنجان در ۳حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گنبد سلطانیه باید احیا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، عزت‌الله ضرغامی در پایان سفر دولت سیزدهم به زنجان اظهار داشت: استان زنجان یک ظرفیت کامل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و اگر بخواهیم در کشور یک استان را به عنوان الگو معرفی کنیم که در سه حوزه ظرفیت دارد، زنجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری مشکل اصلی استان مراکز اقامتی است، گفت: هم در حوزه هتل‌ها و مهمانسرا و هم مراکز بومگردی این مشکلات احصا شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تبصره 18 یکی از اقدامات خوب مجلس است، عنوان کرد: یک هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات با سود 9 درصد در حوزه گردشگری به متقاضیان اعطا خواهد شد.

وزیر تعاون: برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان زنجان برنامه‌ریزی می‌شودوزیر صمت در زنجان: وزارت صمت سعی در ممانعت از خام‌فروشی داردوزیر راه و شهرسازی در زنجان: 1500میلیارد تومان برای بهبود وضعیت مسیر‌های مواصلاتی استان اختصاص یافت

وی گنبد سلطانیه را یک افتخار بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: در کشورمان 26 اثر جهانی وجود دارد که این یعنی اینکه این 26 اثر متعلق به کل مردم جهان است. گنبد سلطانیه هم یکی از این اثرها است.

ضرغامی گفت: بودجه خوبی برای مرمت گنبد سلطانیه در نظر گرفته شد؛ همینطور محوطه سازی گنبد هم باید اصلاح شود چرا که محوطه این آثار تاریخی در حد و اندازه این میراث جهانی نیست.

وی در پایان به ظرفیت خوب صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: مس، چارق، گلیم، ملیله و چاقو از جمله افتخارات صنایع دستی استان است و واقعا لذت بردم. باید از این ظرفیت برای صادرات استفاده شود که دستورات لازم در زمینه حمایت صنایع دستی گرفته شد.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی گنبد سلطانیه سازمان میراث فرهنگی میراث فرهنگی گنبد سلطانیه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی