Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، علی نیکزاد شامگاه دیروز در جریان سفر خود به این استان، در جمع خبرنگاران حاضر شد و هدف از سفر خود را بررسی مسائل حوزه انتخابیه تفت و میبد دانست و اظهار کرد: در سفر بعدی به استان یزد مسائل و دغدغه‌های حوزه بافق و بهاباد و مهریز را بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که اعتبارات مصوب شده در این سفر که قرار است برای اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام و کلیدی حوزه انتخابیه تفت و میبد و دیگر حوزه‌های استان هزینه شود از محل اعتبارات ملی به نفع استان یزد برداشت شود، افزود: این سفرها فقط به منظور تسریع در امور است و هیچ بار مالی بر دوش استان تحمیل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همراهی روئسای سازمانهای بهزیستی کشور، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی، شرکت آب و فضلاب را از جله ویژگی های این سفر برای تسریع در امور استان دانست و گفت: رضایتمندی مردم اولویت اول مجلس شورای اسلامی است.

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

نیکزاد تصریح کرد: در این سفر از طرح ها و ظرفیت های مختلف حوزه انتخابیه تفت و میبد بازدید کردیم و بعد از جلسات تخصصی با روئسای سازمان ها و مدیران کل استان قرار شد که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مجوز های لازم به منظور تامین بخشی از نیاز آبی میان مدت طرح آبرسانی به ۲۶۶ روستای شهرستان تفت در چارچوب مصوبه دفتر مطالعات و بررسی­های فنی آبفای کشور به شماره ۲۰۹۶ مورخ ۹/۱۲/۱۳۹۷ به منظور انتخاب سرمایه­گذار بخش خصوصی به ظرفیت بیست هزار (۲۰۰۰۰) مترمکعب در روز با استحصال شیرین سازی آب از منطقه کفه مرتاضیه و طاقستان صادر گردد.

وی افزود: در ادامه نیز مقرر گردید دو باب مخزن پنج هزار مترمکعبی در شهرهای تفت و میبد به منظور افزایش زمان تاب­آوری تاسیسات آبرسانی شهرهای مذکور جهت زمان­های قطع آب انتقالی از محل ردیف اعتباری تنش آبی به شماره  ۱۳۰۷۰۰۲۰۸۰ برای سال ۱۴۰۱ تامین اعتبار گردد. پایان عملیات عمرانی حدکثر تا دهه فجر خواهد بود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح های مربوط به وزارت بهداشت نیز خاطرنشان کرد: مقرر گردید با توجه به اینکه مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه­های بهداشت و درمانِ این حوزه انتخابیه مورد نیاز می­باشد، مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات موضوع ماده ۳۷، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان قرار گیرد. مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال نیز توسط استانداری تامین می­گردد تا مابقی با مساعدت خیرین تامین شود.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین دستور امام خمینی ره بوده و تقویت این نهاد برای خدمت رسانی در اولویت اجرایی ما است، گفت: جهت تکمیل و تحویل مجموعه طرح اقدام ملی مسکن شهرستان تفت مقرر گردید، پیمانکار با نظارت و پیگیری مستمر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، احداث سه بلوک را حداکثر تا ۳۰ دی ۱۴۰۰، سه بلوک را حداکثر تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ و دو بلوک را حداکثر تا ۳۰ تیر ۱۴۰۱ به اتمام رساند. برای ادامه پروژه بعد از سفت­کاری، ادامه عملیات عمرانی با توافق ذینفعان و استانداری تعیین خواهد شد. همچنین مقرر گردید استانداری یزد پیگیری لازم جهت پرداخت تسهیلات بانکی به ذینفعان را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد مقرر گردید ۹/۱۲ هکتار از اراضی بیده میبد که متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می­باشد، پس از الحاق به محدوده قانونی، جهت تامین زمین­های مورد نیاز قانون جهش تولید مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: مقرر گردید ۱/۲۰ هکتار اراضی سعیدآباد که متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، به روستای سعیدآباد میبد الحاق شود تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به ساخت و واگذاری عرصه و اعیان به صورت مالکیتی به متقاضیان واجد شرایط اقدام نماید.

نیکزاد خاطرنشان کرد: پیرو مراجعه رزمندگان، جانبازان و خانواده­های ایشان در روستای کاظم آباد میبد بابت مشکلات تخصیص زمین برای احداث مجموعه ۳۰۰۰ قطعه زمین جهت احداث مسکن، مقرر گردید شورای برنامه­ریزی و توسعه استان، پس از الحاق زمین­های مورد نیاز، به هر فرد واجد شرایط حداکثر یک قطعه زمین اختصاص داده، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز پروانه صادر نماید.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای کشور

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: همچنین قرار است جهت آسفالت جاده شهرک صنعتی تفت، ۳۰۰ تن قیر توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای تخصیص داده شود تا پروژه توسط شرکت شهرک­های صنعتی و شهرداری (با نظر استاندار محترم) اجرا شود.

وی افزود: اجرای آسفالت راه رکن آباد به کمربندی مزرعه کلانتر به طول یک کیلومتر توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای انجام شود. این اقدام پس از اجرای زیرسازی توسط دهیاری و با تایید دفتر فنی استانداری انجام خواهد شد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: مقرر گردید آسفالت محور عبوری نیر با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای انجام شود و اجرای آسفالت مسیر منتهی به اردوگاه فرهنگی تربیتی شیرکوه(متعلق به سازمان بهزیستی کشور) توسط شهرداری نیر انجام شود. جهت تسریع در این مهم، مجوز ترک تشریفات توسط استانداری صادر می­شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مقرر شده مبلغ ۱۰ میلیارد ریال جهت تعمیر و بازسازی ماشین آلات راهداری این حوزه انتخابیه تخصیص داده شود، افزود: سازمان ملی زمین و مسکن نیز باید جهت تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن خانواده­های دارای حداقل دو عضو معلول، به هر تعداد از متقاضیان واجد شرایط، سازمان ملی زمین و مسکن زمین (برابر ضوابط مربوطه به صورت اجاره ۹۹ ساله) با نظارت استانداری در اختیار متقاضیان قرار دهد. ساخت این مسکن­ها بایستی حداکثر تا یک سال پس از تحویل زمین آغاز گردد.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: در ادامه مصوب شده که سازمان ملی زمین و مسکن، جهت تامین زمین مورد نیاز قانون جهش تولید و تامین مسکن در منطقه تفت، زمین­های مورد نیاز به میزان۱/۴۳ هکتار را پس از الحاق توسط استانداری در اختیار این پروژه­ها قرار دهد.

نیکزاد با اشاره به مراجعه گلخانه­داران روستای حسینی تفت، نیز خاطرنشان کرد: قرار است در راستای حمایت از تولید و حل مشکل این عزیزان، زمین­های این گلخانه­ها به قیمت کارشناسی روز با کاربری کشاورزی(بدون ارزش افزوده) به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اقساط سه ساله به ذینفعان واجد شرایط واگذار شود.

وی با بیان این کهه مقرر گردید به منظور تامین اراضی مورد نیاز برای قانون جهش تولید مسکن در شهر تفت، ۴۳ هکتار اراضی مجاور بیده میبد الحاق گردد، گفت: قرار است ۱۵ هکتار اراضی مهرآباد، جهت تامین اراضی مورد نیاز برای قانون جهش تولید مسکن توسط استانداری و در صورت نیاز مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، به محدوده قانونی میبد الحاق شود.

شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

نایب رئیس مجلس در ادامه با بیان این که جهت تکمیل تقاطع غیر همسطح محور مواصلاتی تفت-ابرکوه، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مبلغ ۷۰ میلیارد ریال را جهت تامین می شود و میلگرد فندانسیون حداکثر تا پایان سال تخصیص داده خواهد شد، اظهار کرد: جهت تکمیل ۱۵ کیلومتر کنارگذر زارچ و اشکذر تا پل خورشید میبد، افزایش اعتبار در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱ توسط دولت پیگیری شود.

وی افزود: مقرر گردید شرکت ساخت حداکثر تا پایان سال جاری، مبلغ ۷۰ میلیارد ریال به کمربندی شرقی میبد تخصیص دهد.

شرکت بازآفرینی شهری ایران

نیکزاد خاطرنشان کرد: مقرر گردید جهت ساماندهی محور تاریخی طریق الرضا(ع) تفت از باغ خندان تا محله گرمسیر، شرکت بازآفرینی شهری مبلغ چهل میلیارد ریال(حداکثر تا ۲۰ روز)، شهرداری مبلغ بیست میلیارد ریال، میراث فرهنگی مبلغ بیست میلیارد ریال، استانداری مبلغ بیست میلیارد ریال تخصیص دهند. طراحی و اجرا با نظارت استانداری بر عهده شهرداری خواهد بود. تایید میراث فرهنگی توسط شهرداری اخذ می­گردد.

وی افزود: باید به منظور احیای بافت تاریخی راسته بازار میبد، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت بازآفرینی شهری(در دو مرحله) و ۵۰ میلیارد ریال توسط شهرداری میبد تخصیص داده شود و طراحی و اجرا با نظارت استانداری بر عهده شهرداری خواهد بود.

سازمان بهزیستی کشور

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که قرار است جهت تکمیل مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی محبت میبد، مبلغ ده میلیارد ریال حداکثر تا ۱۵ روز آینده تخصیص داده شود، خاطرنشان کرد: مبلغ سه میلیارد ریال کمک معیشتی به معلولان این حوزه انتخابیه، تخصیص داده شود.

بازدید از اراضی الحاقی شهرک حسینی، طرح بازآفرینی طریق الرضا (ع) و تقاطع غیر همسطح تفت و افتتاح زمین ورزشی در این شهرستان و بازدید از بازار و مجتمع فولاد میبد از جمله برنامه های انجام شده در سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان یزد بود.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد رئیس مجلس استان یزد خبرگزاری فارس توسعه متوازن توزیع عادلانه خدمات اخبار یزد خبرهای یزد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قانون جهش تولید توسط استانداری تخصیص داده شود حوزه انتخابیه میلیارد ریال مقرر گردید واجد شرایط تفت و میبد جهت تکمیل مورد نیاز شرکت ساخت جهت تامین خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس

نماینده مردم تهران جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ی مجلس و نحوه اثرگذاری این مصوبه بر بازار مسکن و اجاره‌ها را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود: ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

دیگر خبرها

  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد