Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه، با بیان اینکه از عذاب الهی باید ترسید، اظهار کرد: اصلاح و دوری از گناه باید از جوانی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه عذاب جهنم ابدی است، تصریح کرد: نتیجه فتنه، شهوت رانی، ظلم و کفر ورزیدن به خدا جهنم و عذاب ابدی است.

افشاگری افراطی موجب قبح شکنی در جامعه می‌شود

حجت الاسلام نکونام افشاگری‌های افراطی در جامعه را موجب قبح شکنی دانست و عنوان کرد: افراد باید برای بی حساب و کتاب حرف زدن‌ها و ایجاد انحراف‌ها در جامعه در قیامت پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید افراد همه علم خود را در همه جا مطرح کنند، افزود: نمی‌توان به بهانه شفاف سازی و نهی از منکر و جلوگیری از فساد همه اطلاعات افراد را علنی کرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه خدا عیب‌ها را می‌پوشاند، اظهار کرد: شفاف سازی باید در حد نیاز جامعه صورت پذیرد اما گاهی در این امر افراط می‌شود.

فرهنگ بسیج در جامعه زنده نگه داشته شود

حجت الاسلام نکونام به هفته بسیج اشاره کرد و ادامه داد: امام خمینی (ره) فرهنگ بسیج را از اهل بیت (ع) گرفته و در جامعه نشر و گسترش داده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیج شاخصه‌ها و نشانه‌هایی دارد، افزود: فرهنگ بسیج باید در جامعه زنده نگه داشته شود.

امام جمعه شهرکرد به انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: نقدها و مطالبات جدی از این شورا وجود دارد.

علوم و فرهنگ‌ها باید جامعه را به سمت تمدن اسلامی سوق دهد

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه راه‌های نرفته بسیاری در خصوص فرهنگ وجود دارد، عنوان کرد: این شورا سیاست‌گذار اصلی علم و فرهنگ در کشور است.

وی تصریح کرد: علوم و فرهنگ‌های جمعی و فردی باید جامعه را به سمت تمدن اسلامی سوق دهند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه انبیا آمدند که انسان عرشی تربیت کنند و آن را از در خود غرق شدن نجات دهند، اظهار کرد: هدف از آفرینش عروج معنوی است.

کد خبر 5355459

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی امام جمعه شهرکرد محمد علی نکونام تمدن اسلامی افشاگری خطبه های نماز جمعه زلزله ویروس کرونا بوشهر زمین لرزه هفته بسیج آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها خطبه های نماز جمعه کتاب و کتابخوانی استانداری هرمزگان مدیریت بحران شهیده فاطمه اسدی حجت الاسلام فرهنگ بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد

به گزارش گروه آنوزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا بصیرنیا دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: با توجه به فقدان ساختار فرابخشی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت ها و امور مربوط به دوره نوجوانی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان ماه سال گذشته مصوب کرد که امور مربوط به دوره نوجوانی به وظایف شورای عالی جوانان الحاق و اضافه و در این راستا اساسنامه شورای عالی جوانان تکمیل شود.

وی افزود: لذا اساسنامه اصلاحی شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسه 472 شورای معین طرح و بررسی شد و در بخش اهداف، وظایف و ترکیب این شورا؛ برنامه ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت برای دوره نوجوانی نیز لحاظ شد. همچنین با توجه به ضرورت چابک سازی ساختار و به منظور تسهیل در فرایند تصمیم گیری و پیشبرد امور مهم در دوره نوجوانی و جوانی؛ ترکیب شورای عالی نوجوانان و جوانان با رویکرد کارآمدسازی و اثربخشی به سمت تعدیل و تغییر سوق داده شد و مقرر شد در ترکیب آن با توجه به ضرورت حاکمیت یک نگاه جامع و تخصصی نسبت به امور و مسائل مهم نوجوانان و جوانان؛ از حضور و مشارکت متخصصان حوزه های مختلف و دستگاهها ذی ربط حسب مورد نیز استفاده شود.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه 473 این شورا؛ به استقبال چشمگیر از آیین مذهبی اعتکاف و افزایش تعداد معتکفین به ویزه نوجوانان و جوانان نسبت به سنوات قبل اشاره شد و در ادامه اساسنامه ستاد مرکزی اعتکاف طرح و بررسی شد و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد که امید است با تشکیل این ستاد؛ شرایط و بستر مناسب برای رشد و گسترش فرهنگ و آئین متعالی اعتکاف در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آید.

بصیرنیا در خاتمه؛ ضمن ارائه گزارشی از سفر کاری اخیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت همراه به دو استان زنجان و قزوین؛ به تشریح رویکرد دبیرخانه شورای عالی عالی انقلاب فرهنگی در راستای اجرای مفاد سند تحول شورای عالی به منظور تقویت ارتباط فعال و دوسویه شورای عالی و جامعه نخبگانی و جبهه های مردمی و بهره گیری هر چه بیشتر از توانمندی های آنها پرداخت و چنین اقداماتی را موجب  بازشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تبیین بیشتر جایگاه و نقش ویژه و مؤثر آن در حوزه سیاست گذاری کلان در سطوح ملی و سیاست گذاری ناظر به حل مسائل و ایفای نقش قرارگاهی این شورا دانست. در جلسه مذکور همچنین از عوامل تهیه مجموعه تلویزیونی رستگاری نیز به عنوان یک حرکت ابتکاری و ارزشمند تقدیر به عمل آمد و اعضای حاضر ساخت چنین مجموعه هایی را موجب اعتلای فرهنگی و  تقویت معنویت گرایی در جامعه دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری