Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@20:56:41 GMT

شیوع کرونا در استان کرمان روند افزایشی به خود گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۲۲۵۷

شیوع کرونا در استان کرمان روند افزایشی به خود گرفت

گروه استان‌ها- استان کرمان جزو استان‌هایی است که شیوع کرونا در آن روند افزایشی به خود گرفته و در حال حاضر این روند در تعداد بیماران سرپایی قابل مشاهده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، دو شهرستان زرند و شهربابک در وضعیت قرمز، سه شهرستان کرمان، رفسنجان و سیرجان در وضعیت نارنجی، سه شهرستان فهرج، فاریاب و منوجان در وضعیت آبی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سه هفته است که وضعیت کرونا در استان کرمان ثابت شده اظهار داشت: به‌طور متوسط 650 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند اما شیوع بیماری مقداری روند افزایشی در تعداد بیماران سرپایی داشته و جزو استان‌هایی هستیم که روند صعودی به خود گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تیم واکنش سریع در مقابل بیماری کرونا در استان وجود دارد که مقابله به موقع و پیشگیری از ابتلا را انجام می‌دهد بیان کرد: در بررسی انجام شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان به‌خوبی انجام نمی‌شود و مدیران دستگاه‌ها و بسیج ادارات باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در دستگاه‌های اداری نظارت کنند.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون در شهرستان‌های شرقی استان کرمان خوب نیست اظهار داشت: در جنوب استان کرمان هم که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است شهرستان جیرفت آمار قابل توجهی در واکسیناسیون ندارد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران از ظرفیت بسیج مردمی، معتمدین محلی و روحانیون استفاده کنند گفت: حتی اگر لازم است، تبلیغ خانه به خانه واکسیناسیون انجام شود و کرمان جزو استان‌هایی است که روند افزایشی ابتلا به کرونا را به خود گرفته است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 289 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 173 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 30 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 18 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 9 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 59  مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 41 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 910 مورد رسیده است.

استاندار کرمان: لازم باشد خانه‌به‌خانه برای واکسیناسیون تبلیغ می‌کنیمرعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در ادارات استان کرمان به‌خوبی انجام نمی‌شود67 بیمار جدید کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری شدند

وی به فوت 7 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 17 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 37 هزار و 55 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 545 هزار و 503 مورد است.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان کرونا در استان کرمان روند افزایشی پزشکی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود