Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اعلام اینکه در این جلسه گزارش دلایل عدم تحقق پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار می گیرد گفت: ۵۶۵ پروژه در مجموع در استان داریم که ۲۰۶ پروژه شهرستانی‌ هستند که فرمانداران دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۲۲۴ پروژه دستگاه‌های اجرایی امروز مورد نظر ماست که ۵۵ پروژه داری دلایل منطقی جهت تاخیر اجرای پروژه است و ۱۷ پروژه داری مشکلات در اجرای پروژه هستند که برنامه اصلی ما هستند.

رودری بیان کرد: سه پروژه مربوط به میراث فرهنگی است که ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند؛ که این پروژه شامل مرمت اقامتگاه سنتی خانه دانشگر، مرمت اقامتگاه سنتی خانه الهامی، مرمت اقامتگاه سنتی خانه رستم فرخ زاده است.

رودری با اشاره به اینکه ۴ پروژه دیگر در سازمان صمت مورد بررسی قرار گرفته که شامل احداث، کارخانه فروآلیاژی شرکت جهان فولاد سیرجان، احداث کارخانه وسرب وروی توسعه معدنی و صنعتی صبا تور، احداث کارخانه سرب وروی بابک اسماعیلی، احداث کارخانه بریکت سرد نوآوران صنعت آهن فیروزه خراسان است افزود:که طرح مشکل زیر ساخت آب، زیست محیطی، تامین برق و خوراک اولیه است.

او بیان کرد:یک پروژه هم در صمت جنوب که تولید کنسانتره کرومیت الماس بابا جنوب شرق که مشکل آن مربوط به وارد کردن ماشین آلات است که قرار شد با جلسه اختصاصی راهی برای آن پیدا شود.

اوگفت:مشکل بعدی احداث پالایشگاه پلاسما خون در دانشگاه علوم پزشکی کرمان است به دلیل عدم سرمایه گذاری و نبود تسهیلات به مشکل برخورده است.

رودری با اعلام اینکه مشکل بعد مربوط به گازرسانی به ۲۹ هزار ۳۴۰ مشترک جدید خانگی است که در، جنوب و شرق استان خیلی‌ها گازکشی نکردند و ۶۵ درصد المک رفته تا در، خانه، ولی کسی گاز کشی نکرده است.

او گفت: دو پروژه دیگر در جهاد کشاورزی جنوب استان که یکی بسته بندی گوشت دام و طیور وآبزیان فاز یک جیرفت، احداث باغ مادری مرکبات جیرفت است.

برخوری رییس جهاد کشاورزی جنوب استان نیز گفت:مشکل این پروژه تسهیلات از بانک کشاورزی است.

رودری با اعلام اینکه دوتا پروژه دیگر مربوط به بهزیستی است که تجهیز پروژه آب درمانی که قرار بود مس شهید باهنر۴ میلیارد تومن هزینه را کمک کند که محقق شود، تکمیل ساختمان اداره بهزیستی شهرستان ریگان است است که مقرر شد مشکل آن در سایت اداری حل شود.

زینی وند استاندار کرمان با اعلام اینکه مصوب شد در ۳ اقامتگاه سنتی اگر جهاد نصر وثیقه ۱۵ میلیاردی بانک را که توان آن هم دارد تامین نکند از سرمایه گذاری این اقامتگاه‌های سنتی خارج شود.

او افزود: در پروژه‌های صنعتی مصوب شد با همکاری محیط زیست و راه شهرسازی و مشکل پروژه شرکت جهان فولاد سیرجان برطرف شود و در پروژه تولید سرب و روی با جابجایی زمین انشاءالله مشکل حل شود و در پروژه کارخانه بریکت سرد نوآوران صنعت آهن فیروزه خراسان که به، دلیل کمبود خوراک که تامین نشد از، فولاد بافت مقرر شد اگر تمایل به ادامه دارد با جای، دیگر برای تامین خوراک اقدام شود.

استاندار کرمان گفت: در پروژه احداث پالایشگاه پلاسما خون ما تلاش می‌کنیم به دلیل اینکه مهم است سرمایه گذار جدید واگذار شود.
او افزود:در بحث اشتراک و لوله گذاری قرار شد باهمکاری فرمانداران مناطق وام قرض الحسنه‌ ای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی در، اختیار خانواده‌ها قرار گیرد تا گاز کشی برای منازل انجام شود ،تمام مناطق استان باید گاز کشی شود.

حسینی نژاد رییس صمت استان کرمان  نیز دراین نشست گفت:این پروژه‌ها به دلیل مشکلات خارج از حوزه اختیارات استان
 باعث عقب ماندگی شده است.

نماینده میراث فرهنگی هم اظهار کرد:علت تاخیر در اجرای پروژه های میراث ،مشکلات مالی و نداشتن وثیقه لازم برای تسهیلات است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پالایشگاه قرض الحسنه اقامتگاه سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

 
به گزارش تابناک، خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک اظهار کرد: سال قبل سرمایه بانک های تحت مدیریت دولت  به بیش از ۲۷۰ همت رسیده است. همچنین در سه سال اخیر به میزان قابل توجهی به سرمایه بانکهای دولتی افزوده شده است.

وی گفت:مجموعا ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد، در دولتهای قبل فقط ۵۴ همت از اموال مازاد بانکها فروخته شده بود، بر این اساس امیدواریم با توجه به مصوبه هیأت وزیران در سال جاری شاهد رشد بیشتری نسبت به موضوعاتی از قبیل واگذاری اموال مازاد بانکها باشیم.

خاندوزی عنوان کرد:سال قبل سهم تسهیلات خرد خانوار به ۱۹ درصد درسیده و تا امروز ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد