Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیار خزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:  ۶۶۰ هکتار نهال صنوبر در طرح زراعت چوب در استان کاشته می شود.

او با بیان اینکه نهاوند، ملایر، تویسرکان، اسدآباد شهرستان‌های پیشرو استان در زراعت چوب هستند، افزود: متقاضیانی که در رابطه با تامین آب و زمین دارای مشکل نباشند با اولویت کشت صنوبر در حاشیه مزارع به این متقاضیان نهال صنوبر برای طرح زراعت چوب تحویل داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استان همدان یکی از جمله استان‌های کم آب بوده و به همین علت در طرح زراعت چوب به صورت متقاضی محور اولویت با حاشیه مزارع برای کاشت صنوبر در نظر گرفته شده است و این درختان نقش بادشکن را دارند و بعد از پنج سال قابلیت فروش الوار را هم دارند.

خزایی با بیان اینکه در استان همدان سالیانه  ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بهره‌بردار در زمینه زراعت چوبداریم، گفت: با توجه به طرح تنفس جنگل‌های شمالی و ممنوعیت برداشت چوب از جنگل‌های شمالی زراعت چوب ارزش دو چندانی یافته و با توجه به این افزایش ارزش، زراعت چوب در حال حاضر قابلیت بالایی در رقابت با محصولات کشاورزی را دارد .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزدری استان همدان بیان کرد: نهال صنوبر براساس هدف زارع مبنی‌بر زارعت چوب با قطر کم یا زیاد کشت‌شده و درصورت نیاز به چوب با قطر کم در سه یا چهار سالگی نهال نسبت به برداشت آن اقدام می‌شود و برای نهال با قطر بالا در سنین بالاتر یعنی هشت تا ۱۰ سالگی برداشت انجام می‌گیرد که به این ترتیب برای رسیدن به سود بالا در صنوبر کاری باید سرمایه زارع حداقل سه سال و حداکثر ۱۰ سال در این کار باقی بماند.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری زراعت چوب کاشت نهال صنوبر استان همدان زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد