Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، چنانچه از دفتر وی برای ملاقات هم وقت بخواهید، مطمئنا با توجه به پر بودن صف رزومه‌دهندگان خواهان دیدار به زودی موفق به دریافت ملاقات حتی در ساعات غیراداری هم نمی‌شوید، موضوعی که خود می‌تواند موضوع یک گزارش با محتوایی جذاب و مخاطب‌پسند باشد.

حال در این گذر از افراد ملاقات‌کننده بپرسید با رسیدن به پست مدیریتی در وزارت کشور، دنبال چه هستید، چه بسا اکثریت نمی‌دانند که چه بگویند، حالا بماند که خیلی از این افراد حتی نگارش یک نامه اداری ساده را نمی‌دانند و چه بسا یک رفتار اداری منطبق بر تشریفات سازمانی را هم بلد نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرور بر اخبار تحولات در گلستان پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و استقرار استاندار جدید و تحولات پیرامون آن نشان می‌دهد، تغییرات و تحولات براساس سنت جاری در حال روی دادن است.

* طالبان پست عاجز از نگارش یک  نامه اداری

انتصاب اولین فرماندار، شاید موید تغییرات بیرونی این مجموعه عریض و طویل استان باشد و البته انتظار می‌رود به زودی گزینه‌های دیگر نیز یک به یک سکا‌‌ن‌دار مدیریت شهرستان‌ها شوند.

اینکه این تغییرات چه مبنایی دارد و تا چه میزان کارشناسی است، موضوعی بسیار مهم و اساسی است و انتظار هم می‌رود تحولات، پیشرفت رو به جلو باشد نه تعجیلی اجباری.

این سوال که  تحولات پیش‌رو چه نقشی در موفقیت دست‌اندرکاران دولت دکتر رئیسی در گلستان خواهد داشت، ظاهرا سوالی است که تیم اتاق فکر انتصابات باید به آن جواب دهد، هر چند پاسخگوی اصلی عملکرد منتصبین، شخصی به جز «علی‌محمد زنگانه» استاندار جدید گلستان نخواهد بود.

*سرمایه‌سوزی عادت بد گلستانی‌ها / انسداد تحلیل در رسانه‌های گلستان
در این بین خبر انتصاب فرمانداری فعلی گرگان به عنوان معاون عمرانی استانداری سمنان شاید از اخباری است که نمی‌توان بی‌توجه از آن گذشت، «محمد حمیدی» که سال‌ها به عنوان مدیر در استان گلستان نقش‌آفرینی می‌کرد پس از تجارب بسیار به عنوان معاون عمرانی استاندار هسپار استان سمنان شد تا گلستانی‌ها نشان‌دهند که صنم چندانی با مقوله سرمایه انسانی ندارند.   

غرض از این گزارش جانبداری از فرد یا گروه خاصی نیست، بلکه می‌خواهد به این موضوع بپردازد که انسداد تحلیل و نقد به شدت در جامعه رسانه‌ای و حتی نخبگان گلستان بیداد می‌کند.

بسیاری از رسانه‌ها و فضای مجازی به دلیل فقر در دانش و فقدان درک درست از فضای جامعه و خودسانسوری، از گفتمان و نقد عاجز هستند و تنها دنبال خبر آمدن این و رفتن آن هستند و کسی به دنبال آن نیست که بگوید این استان محروم به چه کسانی نیاز دارد.

متاسفانه حتی آدم‌های سیاسی هم در گلستان خط مشی‌های اولویت‌دار گلستان را نمی‌شناسند، رسانه‌ها بیشتر دنبال خبرهای دم‌دستی و بی‌محتوا هستند و اگر هم کسی انتقادی دارد به برخی رسانه‌های خاص منتقد ارسال می‌کنند تا بابت درج انتقاد، عواقب نقد دامانشان را نگیرد.
 
*کسی نمی‌پرسد گلستان به چه کسانی نیاز دارد/ اندیشیدن تفاوت حمال سیاسی و تحلیگر سیاسی
شاید بهترین مثال هم همان داستان «بُرسلان» است که خبرگزاری فارس به عنوان طنز وی را از جمله  شانس‌های تصاحب استانداری عنوان کرد و همان سایت‌های مدعی این فرد ساختگی را به عنوان یکی از نامزدهای استانداری در فهرست خود قرار دادند.

همین موضوع نشان می‌دهد که گلستان در بحث رسانه چقدر فقیر و حتی نابالغ است و نبود افراد نقاد و خردمند صاحب تحلیل  موجب  می‌شود افرادی که کوچک‌ترین درک از موضوعات مدیریتی ندارند خود را حتی در حد معاون استاندار طرح می‌کنند که جدا از طنز بودن موضوع، تاسف‌برانگیز است.

در این میان کار به جایی رسیده که برخی از این افراد با سفارش اسم و عنوان خود در فضای مجازی سعی در جعل حقیقت و ایجاد سهم برای خود برای تصدی پست‌های مدیریتی دارند و البته نبود یک روابط عمومی پاسخگو در استانداری هم آنان را بیش از پیش برای سهم‌خواهی و مطالبه‌گری نامعقول گستاخ کرده است.

شرایط تلخی است، و شاید همین شرایط درک آنچنان دوستان را مشغول کرده که سرمایه‌سوزی می‌کنند و با جهت‌گیری نامناسب سطحی، غیرخلاقانه و چسباندن انگ‌های نادرست به افراد توانمند، سرمایه‌های خودمان را تقدیم استان‌های ثروتمند و توسعه یافته می‌کنیم و سپس دنبال این سوالیم که چرا گلستان نمی‌تواند سمنان باشد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان گرگان فضای مجازی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آنها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

کد خبر 6095910 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • گلستان پایلوت بسیاری از طرح های آموزش و پرورش است
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود۷۰۰ ناظر در انتخابات گنبد
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟