Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالم چیگل که سابق سالها حضور در بخش های مختلف تکواندو را دارد با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: عملکرد پولادگر در دهه ۸۰ با توجه به مدال‌آوری نخبگان ناشی از عملکرد مربیان پایه و باشگاه‌ها از جمله مقاومت بسیج و سپاه مثبت ارزیابی می‌شود ولی در دهه ۹۰ فاجعه روی داده است و به وزیر ورزش هشدار می‌دهیم که در صورت بی تفاوتی مسئولان ورزش کشور شک نکنید که روند فاجعه بار تکواندو ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پیشین هیأت تکواندو استان ایلام ادامه داد: در حال حاضر انتخابات فدراسیون و هیأت‌های تکواندو مهندسی می‌شود و در واقع انتصاب است نه انتخاب. آقای پولادگر نزدیک به ۲۹ سال است که تکواندو را در اختیار دارد. تمام ظرفیت موجود برای تکواندو به یک دایره خیلی بسته محدود شده است. هرکس خارج از این دایره حذف می‌گردد. منتقدان طرد می‌شوند. بسیاری از مدیران و مربیان توانمند تکواندو کنار رفته‌اند. حلقه استان‌هایی که در تکواندو عنوان می‌آورند، هر روز محدودتر می‌شود. یکی از دلایلش انتخاب افرادی است که هماهنگ باشند و نه توانمند.

سرپرست سابق تیم تکواندو مقاومت بسیج خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۱، در خاک کره جنوبی قهرمان جهان شدیم و سال ۲۰۱۲ و با تک مدال نقره در بازی‌های المپیک آژیر هشدار به صدا درآمد. همان زمان گفتیم پولادگر باید استعفا بدهد. اگر همین حالا این اتفاق بیفتد نزدیک به یک دهه را از دست داده‌ایم و در صورتی که وزیر ورزش جلوی مهندسی انتخابات را نگیرد در رقابت با هادی ساعی، باز هم پولادگر رئیس فدراسیون خواهد شد. این یعنی ادامه روند بسیار بد کنونی. تداوم اوضاع وخیم تکواندو و....

عضو هیأت مؤسس انجمن کانون تکواندوکاران ایران تصریح کرد: تکواندو به نوگرایی و هوای تازه نیاز دارد. لازم است شرایطی فراهم شود که سرمایه‌های تکواندو وارد عرصه شوند. الان قهرمانان ایرانی در میادین بین‌المللی و المپیک روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و این نماینده ایران است که شکست می‌خورد.

داور بین المللی تکواندو با بیان اینکه نه انتخابات شفافی در تکواندو وجود دارد و نه مسائل مالی شفاف اظهار داشت: درآمدهای تکواندو از محل هزینه‌های اجباری برای مربیان و ورزشکاران این رشته است و معلوم نیست همین پول چگونه هزینه می‌شود؟ این در حالی است که راهکارهای مختلف درآمدزایی نادیده گرفته شده است.

چیگل در مورد دوری چند ساله از تکواندو و ورزش گفت: به هیچ عنوان از ورزش بخصوص تکواندو دور نبوده و نخواهم بود. سال‌هاست در تمام حوزه‌های تکواندو فعال بودم، در سایر حوزه‌های ورزشی نیز فعالیت دارم. هیچ وقت از ورزش جدا نبوده‌ام. در مسائل بین‌المللی با فدراسیون‌ها و باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال همکاری می‌کنم. از اردوها گرفته تا بازی‌های رسمی با نمایندگان عربستان در کشور ثالث.

وی در پایان گفت: طبیعی است که آمادگی را داشته باشم که برای تکواندو کشورم با فدراسیون همکاری کنم ولی قطعاً زمانی که پولادگر رئیس آن نباشد! در این ۱۰ سال، پای بسیاری از تلاشگران تکواندو از این رشته بریده شده است. ایده‌های جدید راه به جایی نمی‌برند. تکواندو دچار خفقان شده است و افول و نزول آن ادامه می‌یابد اگر وزیر ورزش، فکری عاجل برای این موضوع نکند.

کد خبر 5356713

منبع: مهر

کلیدواژه: تکواندو فدراسیون تکواندو ایران انتخابات فدراسیونها سیدمحمد پولادگر تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم ملی فوتبال سوریه فوتبال مسابقات انتخابی جام جهانی تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال نساجی مازندران کشتی فرنگی لیگ کشتی سردار آزمون کشتی آزاد مهدی طارمی دراگان اسکوچیچ وزیر ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این به عنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام به عنوان نماینده هیئت رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه