Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح نمایندگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و اجلاس مدیران استانی سراسر کشور، ضمن تبریک هفته بسیج و با اشاره به تاثیر فعالیت بانوان در حوزه‌های علمیه، گفت: مقام معظم رهبری در اجتماع علماء، اساتید، مدیران مدارس و طلاب حوزه علمیه قم، تحصیل و تبلیغ هزاران طلبه خواهر را پدیده ای عظیم و مبارک دانستند چون این حرکت آثار علمی و معنوی و برکات فراوانی برای جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بانوان عالم و فاضل حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند در عرصه های مختلف نقش آفرین باشند و با کسب معارف ناب اسلامی و اخلاق، در ارتقاء سطح آگاهی و ترویج مکارم و فضائل پیشقدم شوند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: در گذشته در حوزه علوم اسلامی تک ستاره هایی همچون بانوی اصفهانی به عنوان بانویی مجتهده داشتیم، اما امروز باید به فرمان رهبر انقلاب لبیک بگوییم و این درخواست را اجابت کنیم و هزاران زن با فضیلت در رشته های مختلف تربیت کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای علمی و فکری داخل و خارج از کشور باشیم.

حسینی در ادامه با اشاره به نامه فدراسیون جهانی شیعیان خوجه اثناعشری خطاب به آیت الله مکارم شیرازی برای روشنگری درباره جریانی مدعی «اصلاح تشیع»، تصریح کرد: در این نامه ذکر شده که اخیراً جریان مدعی «اصلاح تشیع» در میان جمعیت ما راه افتاده که متأثر از افکار تکفیری نسبت به زیارت جامعه، عاشورا، دعای توسل، ولایت تکوینی، وجود امام مهدی (عج) و حتی عصمت پیامبر و ائمه تشکیک کرده و به زعم خودشان صرفا تکیه به قرآن دارند و به احادیث و عترت اهتمامی ندارند. در این نامه از آیت الله مکارم خواسته اند که با ارسال پیامی به کنفرانس آنان در لندن پاسخ این شبهه افکنی ها را بدهند و روشنگری کنند.

وی گفت: امروز نیاز مبرم جامعه تربیت نیروهای اندیشمندی است که بتوانند به هنگام به شبهات و ابهامات پاسخ دهند. دیگر مثل گذشته تبلیغات دینی به محرم، صفر و ماه رمضان محدود نیست بلکه هر روز و هر ساعت شبهات جدیدی مطرح می شود که نیاز به پاسخ و توضیح دارد و افراد با سواد هر لحظه و در هر مکان می توانند رسالت تبلیغی خود را برای مخاطبان فراوانی در فضای مجازی انجام دهند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس اظهار داشت:‌ قطعاً در حوزه های علمیه با تلاش گسترده‌ای که صورت می‌گیرد طلاب و دانشجویان مجهز و مسلط به مبانی اسلامی و مباحث روز می شوند و با فراگیری شیوه های «دعوت الی الله» از جمله روش‌های تربیتی می توانند تأثیرگذاری خود را مضاعف کنند.

حسینی تصریح کرد: برای پاسخ به شبهات باید از بهترین شیوه ها استفاده کرد و این کار با استفاده از هنر میسر می شود. اگر مقام معظم رهبری بر بهره‌گیری از شعر و ادبیات فاخر تاکید می‌کنند به خاطر تاثیرگذاری بیشتر است، همان روشی که خداوند در قرآن معجزه جاودان بکار گرفته یعنی مضامین والا و بلند را در قالبی زیبا و جذاب ارائه می دهد آن سان که فرمودند: «ظاهره انیق و باطنه عمیق»

وی همچنین با اشاره به توجه اسلام به بانوان و نقش حضرت خدیجه در کنار و همراهی با حضرت محمد(ص)، گفت: امیدواریم همانگونه که در دوران انقلاب، در جهاد و خدمت به محرومان، دوران دفاع مقدس و یاری مدافعان سلامت، بانوان در کنار مردان، ساعی و کوشا بودند در جنگ نرم فرهنگی و رسانه‌ای هم نقش آفرین باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: قطعا بانوان می توانند نقش موثری را در جهاد تبیینی ایفا کنند و از این جهت انتظار داریم با بازگشایی حضوری کلاس‌ها، حوزه‌های علمیه توفیقات بیشتری در تعلیم و تربیت داشته باشند و دانش آموختگان این مراکز مقدس در سراسر کشور در عرصه های گوناگون منشاء اثر باشند.

در این مراسم، همچنین حجت اسلام کبیریان، حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران و استاد بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، طی سخنانی به ماموریت ها و رسالت بی بدیل حوزه های علمیه خواهران و اقداماتی که تاکنون انجام شده اشاره کردند.

کد خبر 5357152 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری سید محمد حسینی حوزه علمیه قم مقام معظم رهبری هفته بسیج دوران دفاع مقدس آیت الله محسن مجتهد شبستری مجلس شورای اسلامی محمد مخبر حسین امیرعبداللهیان مجمع تشخیص مصلحت نظام سیدابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیت دولت سیزدهم سعید خطیب زاده حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران حوزه های علمیه خواهران رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان، امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری اظهار کرد: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت از جامعه، اساس برای رشد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اساس برای آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و اساس برای ارتقای یک نسل است.

رییس جمهور با بیان اینکه تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد، افزود: تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه دغدغه‌هایی است که امروز دغدغه‌مندان، جامعه‌شناسان، آسیب‌شناسان و خانواده‌های گرامی دارند؛ بر همین اساس آموزش و پرورش برای ما، مساله اول کشور است.

آیت الله رییسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی، به فرهنگ، ساختن انسان و ساخت جامعه قرآنی توجه کرده است، اظهار کرد: یک جامعه نمونه با نگاه به آموزش و پرورش، رشد خواهد کرد و محور اصلی آن، معلم برای ساختن جامعه و مدرسه برای ساختن انسان‌ها خواهد بود.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدرسه مرکز ایجاد امید در جامعه است، گفت: حوادث روزگار به گونه‌ای است که شاید مسایلی برای دانش آموزان ایجاد شود که باید معلمان تلاش کنند گره‌های ذهنی دانش‌آموزان را باز کنند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091929

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید