Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرتیپ دوم حسن حسن ‏زاده فرمانده سپاه محمد رسول ‏الله(ص) به مناسبت هفته بسیج با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر تهران حاضر شد و طی اظهاراتی گفت: شجره طیبه بسیج کلید اساسی حل تمام مشکلات کشور و جهان اسلام است و تمام مردم و ما مسئولین، مکلف به تقویت روزافزون بسیج و تعمیق تفکر بسیجی هستیم.

به گزارش برنا؛ سرتیپ دوم حسن حسن‎زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌ الله(ص) به مناسبت هفته بسیج در صحن شورا حضور پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرتیپ حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول ‎الله(ص) ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: سلام و درود می‌فرستیم به روان همه شهدا بویژه شهدای تهران و منتسب به شهرداری تهران و در راس ایشان شهید مصطفی چمران و سردار دل‎ها حاج قاسم سلیمانی و امام شهدا...

او در ادامه با اشاره به 5 آذر سالروز تشکیل و تاسیس بسیج متذکر شد: شجره طیبه بسیج کلید اساسی حل تمام مشکلات کشور و جهان اسلام است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌ الله(ص) ضمن قدردانی از اعضای انقلابی شورا تشریح کرد: طبق آنچه که مطالعه کردم و تسلطی که به منظومه فکری حضرت امام و مقام معظم رهبری نسبت به بسیج دارم، به یک جمع‌ بندی رسیدم و آن اینست که: تمام مردم و ما مسئولین، مکلف به تقویت روزافزون بسیج و تعمیق تفکر بسیجی هستیم. جوامع در طول تاریخ سعی کرده‎اند که با بروز مکاتب مدیریتی و سایر مکاتب شرایطی را فراهم کنند که با استفاده از تمام ظرفیت ها بر مشکلاتشان غلبه کنند و یک مدیریت کامل و جامع موفق داشته باشند و مکاتب مختلفی مدیریتی ایجاد کردند که هرکدام دوره اوج و افولی داشتند، تا اینکه به انقلاب اسلامی رسیدیم و حضرت امام مکتبی بنام بسیج را بنیان نهاد و این مکتب حلال تمام مشکلات و اکسیری شد که در تمام زمان‌ها، بحران‌ها را حل می‌کند.

سرتیپ حسن ‌زاده در ادامه افزود: برخی عنوان کردند که این مکتب مخصوص دورانی به نام دوران دفاع مقدس است، لاکن اینطور نبود اما دفاع مقدس مبنای خوبی برای این موضوع بود.

فرمانده سپاه محمد رسول ‌الله(ص) سپس به سخنان مقام معظم رهبری در سال 98 اشاره نموده و اظهار داشت: آقا در بیاناتشان در آذرماه 98 فرمودند: «منطق بسیج اساسا برای رفع تهدیدها و تبدیل این تهدیدها به فرصت است و اصلا به این منظور متولد شد. در 13 آبان و ماجرای لانه جاسوسی آمریکا، آنان تهدید کردند و ناوهای خود را به خلیج فارس آورد، در ایران همه نگران شدند اما حضرت امام بسیج را به وجود آورد و این تهدید را به فرصت تبدیل کرد».

در همین خصوص امام نیز در جایی می‌فرمایند: «خلاصه کلام، اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‎خواران از آن دور می‎شود و الا هر لحظه باید منتظر حادثه بود». 

مقام معظم رهبری نیز می‌ فرمایند: «بسیج هیچ نظیری در دنیا ندارد و هیچکس نمی‌تواند شبیهی برای بسیج داشته باشد».

این سخن ایشان درمورد بسیج خیلی به فرمایش ایشان درباره انقلاب شباهت دارند، آنچنان که آقا در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: «انقلاب ما از نقطه صفر آغاز شد و هیچ نقطه مشابهی نداشت و هیچ روند و رویه طی شده‌ای در گذشته نبود که که ما بخواهیم از او تقلید کنیم».

ایشان در جای دیگری هم فرمودند: «بزرگترین شبکه‌ های اجتماعی و فرهنگی و نظامی مال بسیج است و این در دنیا بی‎نظیر است».

او ادامه داد: ما در تهران بالغ بر 2500 پایگاه بسیج و بالغ بر 5000 واحد بسیج قشری و بالغ بر 2400 گروه جهادی داریم که همه بیانگر آن شبکه بزرگ فرهنگی و اجتماعی است که در یک مسیر نورانی عمل می‌کند و چشم‎انداز آن را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند.     

فرمانده سپاه محمد رسول ‌الله(ص) افزود: بنابراین تقویت بسیج و تقویت تفکر بسیجی یعین رفع همه تهدیدات و تبدیل آن‌ها به فرصت و رشد و گسترش شبکه اجتماعی و فرهنگی برای رسیدن به جامعه و تمدن نوین اسلامی و بسترسازی برای ظهور. بنابراین تقویت بسیج یک تکلیف و رسالت است.

حضرت آقا می‌فرمایند: «من دست یکایک این پیشگامان رهایی را می‌بوسم».

همچنین امام می‌فرمایند: «اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت».  

سرتیپ حسن زاده در بخش دوم سخنان خود به شهر تهران اشاره داشت و ضمن قرائت بخشی از وصیت‌نامه سردار شهید قاسم سلیمانی  اظهار داشت: بدانید مردم، ملت، تمام عالم که جمهوری اسلامی ایران، مرکز اسلام و تشیع است، جمهوری اسلامی ایران، قرارگاه سید الشهداست. جمهوری اسلامی ایران حرم است و اگر این حرم بماند، مابقی حرم‌ها نظیر حرم ابراهیمی و حرم محمدی می‌ ماند.

او ادامه داد: اگر به این وجه ایران اسلامی بنگریم، مرکزیت این وجه تشیع، مرکزیت این مرکزیت اسلام، خیمه این قرارگاه سیدالشهدا، ام‌ القرای اسلام، تهران است. اگر این مرکز بماند، جمهوری اسلامی می ‌ماند و اگر جمهوری اسلامی ماند، بقیه حرم‎ها می‌ماند. این مرکزیت اگر می‌خواهد الگو باشد، باید ویژگی‌ های الگو شدن را داشته باشد.

سرتیپ حسن‌زاده که به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج در صحن شورا سخن میگفت، ادامه داد: بنابراین تهران باید یک شهر بزرگ سالم، پاک، پویا، با مدیریت اسلامی و انقلابی در منظر عموم جامعه ما و جهان اسلام بدرخشد و همه مردم جهان باید طعم شیرین مدیریت اسلامی، انقلابی و جهادی را به واسطه این مرکز بچشند که الحمدالله با این تفکر انقلابی، اسلامی و بسیجی که حاکم شده است، اتفاق خواهد افتاد. مردم ما باید طعم شیرین رفاه و ارامش، آسایش و معنویت و سعادت دنیوی و اخروی را بچشند و کارامدی یک تفکر اصیل بسیجی را ببینند.

او افزود: این الگو در سه موضوع  جسم و کالبد شهر که باید شاخص‎ها و نمادهای ایرانی-اسلامی را در آن ببینیم، باطن و روح شهر که معظوف به مولفه‌ های فرهنگی و اجتماعی است و همچنین در روابط بین شهرداری و مردم که باید شیرین ترین روابط انسانی باشد و مردم را به خدمات عادلانه برساند، خلاصه می شود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در بخش پایانی سخنان خود نیز گفت: انتظارات مردم و جامعه و مسئولین و رهبری ما از شهردرای تهران زیاد است و ما در بسیج با تجربیات خود می‌توانیم در زمینه کاهش آسیب‌ های اجتماعی در پایتخت، توزیع عادلانه خدمات اجتماعی و شهری، ارتقاء و تحول شیوه‎ها و نظامات مربوط به روابط انسانی در تعامل با مردم و ارائه خدمات به‌ هنگام و بی ‌منت کمک کنیم.

او در ادامه تاکید کرد: همچنین در احیا و افزایش اعتماد مردم به مدیریت وحدت بخش شهری تهران، تقویت مولفه‌ های سبک زندگی ایرانی-اسلامی بعنوان شهر الگو، ارتقاء سطح سرمایه اجتماعی با مشارکت مردمی بر رفع محرومیت‌ های اجتماعی و شغلی، توجه به ورزش همگانی و سلامت جسم و روح و روان شهروندان و پیاده سازی جامع و فراگیر طرح محله اسلامی برای بسترسازی برای رسیدن به جامعه اسلامی می توان از توانمندی های بسیج بهره برد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج شهرداری تهران شهید مصطفی چمران مشکلات جهان اسلام حضرت امام مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی دوران دفاع مقدس دفاع مقدس جاسوسی خلیج فارس ایران انقلاب اجتماعی و فرهنگی فرهنگی و اجتماعی رشد شبکه اجتماعی جامعه تمدن نظام اسلامی شهر تهران جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران ایران اسلامی جهان شهرداری سبک زندگی سرمایه سلامت جامعه اسلامی بسیج شورا شهر فرمانده سپاه محمد رسول مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی تفکر بسیجی هفته بسیج سرتیپ حسن حسن زاده الله ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: روش و سیره فردی و اجتماعی امام صادق (ع) یکی از بهترین الگوهای مورد نیاز مسلمانان است، به کارگیری این سیره در زندگی، راه حل مناسب و عملی برای بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جوامع مسلمانان است.

وی تبلیغ عملی را مهم‌ترین روش تبلیغی ائمه دانست و خاطرنشان کرد: مؤثرترین روش امامان در عرصه تبلیغ، تبلیغ عملی بود، یعنی خود ایشان تجسم عالی ارزش‌های انسانی منطبق با تعالیم قرآنی بودند.

حجت الاسلام جعفرزاده با تبیین زندگانی آن امام همام گفت: حضرت امام صادق (ع) فردی بسیار راستگو و ساده زیست بوده و بسیار انفاق می‌کردند و به کسب روزی حلال اهمیت فراوان می‌دادند.

وی به ویژگی های رفتاری و فردی ایشان در ایجاد وحدیت رویه بین مردم آن زمان اشاره و تصریح کرد: از نگاه ائمه معصومین (ع) عالم واقعی کسی است که علمش همراه با عمل باشد و امام صادق (ع) در این زمینه می‌فرمایند؛ عالم کسی است که رفتار او گفتارش را تصدیق کند و هر کس که کردار او سخن وی را تصدیق نکند او بر خلاف گفته اش باشد، عالم نخواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل همراهی و همرنگی با مردم را از صفات بارز امام صادق (ع) عنوان کرد و گفت: در روایات متعددی مطرح شده که حتی در شرایط بحرانی امام اجازه نمی‌داد برای وی و خانواده‌اش امتیازی قائل شوند و در تمامی بحران‌های اقتصادی و اجتماعی قناعت و همراهی با مردم را پیشه می‌کرد.

جعفرزاده بیان کرد: امام صادق (ع) توسط شاگردانش دستورالعمل‌های فردی، اخلاقی، اجتماعی و تربیتی را به مسلمانان آموزش داد تا از این رهگذر موفق شوند که مکتب اهل بیت (ع) را به جهان معرفی کند به گونه‌ای که رهنمودهای راهگشای آن بزرگوار در زمینه فردی، اجتماعی، سیاسی، تربیتی، برگ زرّینی در تاریخ شیعه است.

وی گسترش علوم دینی در زمان امام صادق (ع) را یادآور شد و بیان کرد: حضرت امام صادق (ع) در دوران امامت خویش توانست وسیع‌ترین دانشگاه اسلامی را پی‌ریزی کند و در این راستا توفیقات سرشاری به دست آورد به طوری که حدود ۴ هزار نفر از مجلس درس او با واسطه و بدون واسطه استفاده می‌کردند و بسیاری از آنان به مقامات عالی علمی و فقهی نائل شدند.

کد خبر 6096019

دیگر خبرها

  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • حمله شدید پرسپولیس به سپاهان: تفکر داعشی
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • بیداری جهانی علیه تفکر صهیونیستی
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • اصفهان برخوردار از تفکر پایداری است/ کلنگ دفتر شورای استان را به زمین خواهیم زد