Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیر کل دفتر ترافیک و ایمنی حمل و نقل سازمان راهداری از انجام ۱۰ درصد ترددها در کشور با سرعت غیر مجاز و ۱۶ درصد با فاصله غیرمجاز خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، فرهاد صالحیان مدیر کل دفتر ترافیک و ایمنی حمل و نقل سازمان راهداری در مراسم گرامیداشت جانباختگان سوانح جاده ای با بیان اینکه هر روز شاهد تصادفات ناگواری در کشور هستیم، گفت: سازمان راهداری در ۱۰ سال گذشته با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومانی اقدام به کارهای فرهنگی و آموزشی در زمینه کاهش تصادفات جاده ای کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که این آموزش بیشتر به کاربران آسیب پذیر جاده ها شامل دانش آموزان، عابران پیاده و موتورسواران اختصاص داشت.

وی افزود: در این ۱۰ سال از فوت دو هزار و ۴۹۰ عابر پیاده با این آموزش ها پیشگیری شد و فوتی های عابرپیاده از ۱۵ به ۱۲ درصد کاهش یافت. همچنین از جان باختن سه هزا رو ۹۵۹ موتورسوار پیشگیری شد که از ۲۲ به ۱۶ درصد آمار فوتی های موتورسواران کاهش یافته است. تعداد فوتی های دانش آموزان نیز از ۹ به ۶ درصد رسید. به طور کلی شش هزار و ۶۰۰ نفر در ۱۰ سال اخیر از جان باختن در جاده ها کم شده است.

صالحیان تصریح کرد: سهم اتوبوس های برون شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای از فوتی های تصادفات جاده ای ۰.۷ درصد است.

مدیر کل دفتر ترافیک و ایمنی حمل و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه ۶۲ درصد فوتی های تصادفات جاده ای به خاطر سرعت غیرمجاز اتفاق می افتد، گفت: باید سهم عامل انسانی از تصادفات را کاهش دهیم. در حال حاضر ۲۸ درصد فوتی های کشور عابران و موتورسواران هستند که حدود یک سوم جانباختگان سوانح می شود.

وی با بیان اینکه هزینه نصب هر متر حفاظ در جاده ها از دو به ۱۶ میلیون تومان افزایش یافته است، تأکید کرد: سهم کامیون ها از تصادفات ۱۴ درصد است.

به گفته این مقام مسئول، ۱۰ درصد ترددهایی که در کشور انجام می شود سرعت غیرمجاز و ۱۶ درصد فاصله غیرمجاز دارند.

صالحیان گفت: ۹۰ درصد دوربین های جاده ها کار می کنند. تا چند سال پیش پلیس در جاده ها کمین می کردند. اعتراض کردیم چرا کمین می زنیم گفتند می خواهیم راننده دلهره داشته باشد تا قوانین را رعایت کنند.

مدیر کل دفتر ترافیک و ایمنی حمل و نقل سازمان راهداری تأکید کرد: برای نصب دو هزار و ۱۰۰ دوربین جدید در جاده ها فراخوان داده ایم. بر روی سه هزار و ۳۵۳ کامیون سامانه سپهتن (سامانه کنترل ترددهای ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای) نصب کرده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ترافیک ایمنی حمل و نقل تین حمل و نقل تصادفات جاده ای دانش آموزان اتوبوس برون شهری ناوگان حمل و نقل حمل و نقل عمومی سوانح جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جاده ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات



معاون قضایی اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: توجه به زیرساخت‌های راه و جاده‌ها و همچنین دو موضوع مهم فرهنگ رانندگی و اِعمال قانون نیز باید به جد در اولویت کاری قرار گیرد چراکه نقش بزرگی در پیشگیری از تصادفات حادثه‌ای ایفا می‌کنند.

سید مهدی قویدل معاون قضایی اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کرمان در برنامه تلویزیونی گفتگو ویژه خبری با بیان اینکه همزمان با توسعه و پیشرفت تکنولوژی قطعا با آسیب‌هایی مواجه هستیم، اظهار کرد: امروزه در کشور و سطح دنیا موضوع تصادفات یک مقوله‌ای است که با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی افراد، یکسری صدمات و تلفاتی در پی داشته است.

وی تصریح کرد: قطعا تصادفات علل و عوامل متفاوتی دارند که معمولا سه عامل مهم انسان، خودرو و جاده در بروز و یا کاهش تصادفات موثر هستند.
قویدل افزود: استان پهناور کرمان با توجه به داشتن گستردگی راه‌ها وجاده‌های مواصلاتی، با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه است کما اینکه بحث دو بانده شدن جاده ها، نصب سیستم پایش تصویری، هوشمندسازی، راه اندازی جایگاه‌های استراحتی و مجتمع‌های رفاهی بین راهی و... که در قانون برنامه ششم و هفتم توسعه نیز دولت را مکلف به انجام و رفع نواقص کرده است.
وی اضافه کرد: در کنار این زیر ساخت ها، دو موضوع مهم فرهنگ استفاده از خودرو و صحیح رانندگی کردن و دیگری بحث اِعمال و اجرای قانون نیز باید به جد در دستورکار قرارگیرد چراکه این موارد نقش پررنگی در پیشگیری از تصادفات ایفا می‌کنند.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز ۱۰ اتهام اول استان را مطالبه گر هستیم، گفت: یکی از این اولویت ها، بحث تصادفات جاده‌ای است که بسیار مهم و حائز اهمیت است. 
معاون قضایی دادگستری استان کرمان بیان کرد: در کمیسیون ایمنی استانداری و همچنین در شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده که در یکی از این کارگروه‌های تخصصی در خصوص معادن و بیمه است که به مواردی از جمله صدور بارنامه ها، نظارت بر حمل بار معادن و مسئولیت اجتماعی معادن و بیمه‌ها پرداخته می‌شود و معاونت اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم نیز مطالبه گر این موضوع است.
وی با تاکید بر اینکه سامانه‌های صدور بارنامه باید هوشمندسازی شوند، اضافه کرد: این سامانه و سایر سامانه‌های جاده‌ای باید مستقیما در اختیار پلیس قرارگیرد و باتوجه به اینکه اخیرا خودرو‌هایی توسط پلیس راه توقیف شده مبنی بر داشتن بیش از ۱۰ تن اضافه بار، این نیز معضلی است که باعث وارد آمدن آسیب به راه‌ها می‌شودو همچینین حوادث جاده‌ای را در پی خواهند داشت و همین مشکلات باعث شده که یکی از اولویت‌های کاری ما در سال ۱۴۰۳ مطالبه رسیدگی به مشکلات راه و جاده‌های مواصلاتی استان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است