Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر عباس صابر عصر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات آب و رسیدگی به مشکلات روستای حادثه دیده خرشک شهرستان رودبار، اظهار کرد: در مجموع ۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه و رفع مشکلات حوزه آب در شهرستان رودبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات آب به عنوان دغدغه جهانی مطرح است، گفت: برای رفع مشکل و اصلاح شبکه آبرسانی شهر رودبار ۵۳ میلیارد تومان اعتبار با مدت زمان چهار ساله در نظر گرفته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیازمند فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب هستیم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در ادامه این جلسه اظهار کرد: برای اصلاح شبکه‌های آبرسانی در شهر رودبار نیاز به ۵۳ میلیارد تومان اعتبار است.

سید محسن حسینی با اشاره به چالش‌های آبی در کشور و گیلان، بیان کرد: به دلیل کاهش بارندگی و کم شدن آب دریاچه سد منجیل و همچنین خشک شدن چشمه‌های آب زیرزمینی در شهرستان رودبار دچار کم آبی شدیم.

وی همچنین افزود: باید با فرهنگ سازی در مدیریت مصرف و بهینه مصرف کردن، از این چالش‌ها عبور کرد.

شهرستان رودبار در حوزه آب مظلوم است

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با اشاره به وسعت و پراکندگی این شهرستان، گفت: شهرستان رودبار در حوزه آب مظلوم واقع شده است.

مهرداد گودرزوند چگینی با تاکید بر رفع هر چه سریع‌تر این مشکل، تصریح کرد: باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهیم تا مشکلات حوزه آب در شهرستان رودبار قبل از آغاز سال جدید به پایان برسد.

وی با اشاره به قرارگیری دو سد منجیل و آیت الله بهجت در شهرستان رودبار، افزود: شایسته نیست مردمان شهرستان رودبار در کنار دو سد و رودخانه سفیدرود، مشکل آب داشته باشند.

خطوط آب رودبار پوسیده است

امام جمعه شهرستان رودبار هم در این نشست با انتقاد از وضعیت تأسف بار آب در این شهرستان، اظهار کرد: خطوط انتقال و شبکه آبرسانی رودبار پوسیده است و بعد زلزله، زیرساخت‌های شهرستان تعمیر و بازسازی اساسی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام سید محمدی با اشاره به حضورش در اداره آبفای شهرستان در اعتراض به قطعی مکرر آب شهر، گفت: بنده با اعتراض خود در اداره آب از خودم هزینه کردم تا مردم در خیابان اعتراض خود را بروز ندهند.

کد خبر 5357513

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان رودبار عباس صابر آب شرب هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر زلزله بسیج آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه کتاب و کتابخوانی عکس استانها آلودگی هوا لیگ برتر فوتبال ایران زمین لرزه شهرستان رودبار حوزه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در سفر یک روزه خود به شهرستان رودبار و بازدید از سد دیورش این شهرستان گفت: برای ساخت این سد با ۷۶ درصد پیشرفت ساخت، تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۷۰۰ میلیاردتومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه سد دیورش ظرفیت ذخیره ۳ میلیون مترمکعب آب دارد، افزود: با تکمیل ساخت سد دیورش، آب آشامیدنی ۵ شهر و ۲۸ روستای اطراف با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان رودبار تامین خواهد شد.

همچنین استاندار در جمع نمازگزاران نماز جمعه رستم آباد گفت: برنامه سرمایه گذاری به میزان صد همت در گیلان آغاز شده که رودبار هم در این برنامه سهم دارد.

دکتر اسدالله عباسی خطاب به مردم رستم آباد گفت: در توزیع عادلانه منابع جزء هفت استان کشوریم و میزان تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال را داشته ایم.

وی با بیان اینکه زیتون رودبار را در روسیه شناساندیم و قرارداد‌هایی برای صادرات این محصول بسته شد، اضافه کرد: در تلاشیم شبکه‌های توزیع آب رودبار و رستم آباد با تامین اعتبار نوسازی شود.

استاندارگیلان با اشاره به اختصاص اعتبار به آسفالت کوچه‌های خاکی رستم آباد، گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم پیگیری کند تا تغییراتی در شکل هندسی این شهر ایجاد گردد.

امام جمعه رستم آباد هم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: رستم آباد علاوه بر مشکل آب آشامیدنی و فرسودگی شبکه آبرسانی شهری، مشکل خاکی بودن کوچه‌ها را هم دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی امین در ادامه با بیان اینکه رستم آباد تحمل تردد خودرو‌های ترانزیتی گیلان را ندارد، افزایش تعداد نمایندگان رودبار با توجه به وجود ۷ شهر در این شهرستان و همچنین ارتقاء رستم آباد به بخش را خواستار شد.

استاندار در بدو ورود به رستم آباد، به مقام شامخ شهید گمنام این شهر ادای احترام کرد و با خانواده معظم شهید برهانی هم دیدار کرد.

شهید نبی اله برهانی متولد سال ۱۳۴۵، در سال ۱۳۶۵ در تنگه ابوغریب به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه