Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، فاطمه نوروزیان امشب در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان طی دو هفته اخیر، اظهار کرد: در این مدت شاهد کاهش ۹ درصدی در انجام تست بدلیل کاهش مراجعان سرپایی بودیم که این شاخص خوبی در ارزیابی وضعیت کرونا در استان است؛ همچنین ۲۵ درصد کاهش در شناسایی موارد مثبت جدید داشتیم که نشانه کاهش گردش ویروس در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موارد بستری تقریباً طی دو هفته اخیر ثابت بود گفت: اما موارد فوتی بیش از دو برابر یعنی حدود ۱۳۳ درصد افزایش داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه متوفیان هفته گذشته یا واکسن نزده بودند یا تنها یک دوز واکسن را دریافت کرده بودند که در واقع ایمنی کامل نداشتند، تاکید کرد که واکسیناسیون نقش بسزایی در کاهش موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا دارد.

علت یک مورد فوتی کرونایی با وجود دو دوز واکسن در هرمزگان

دکتر نوروزیان در مورد یک فوتی که دو دوز واکسن را زده بود، اظهار داشت: فرد متوفی علاوه بر کهولت سن، دارای بیماری زمینه‌ای بوده و از همه مهم‌تر اینکه دو هفته بعد از شروع علائم مراجعه کرده بود که قطعا مراجعه دیرهنگام شانس درمان را کاهش می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است و باید آن را جدی بگیریم چرا که کاهش رعایت پروتکل‌ها، مسافرت به شهرهای قرمز و حضور در جمع‌های خانوادگی و مراسم‌ها باعث انتشار بیماری از شهری به شهر دیگر خواهد شد.

افزایش موارد مثبت در برخی شهرهای هرمزگان

نوروزیان در خاتمه گفت: برای مثال در هفته گذشته در شهرستان حاجی آباد موارد مثبت جدید دو برابر شده است و در رودان و بستک هم افزایش در موارد مثبت مشاهده شده و همچنین میناب نیز اندکی موارد مثبت افزایش نشان می‌دهد اما سایر شهرستانهای استان هرمزگان و بندرعباس موارد مثبت نزولی بود که امیدواریم با رعایت دستورالعمل ها و تکمیل واکسیناسیون ،شاهد روند کاهشی در کل شهرستانهای استان باشیم.

منبع: الف

کلیدواژه: موارد مثبت دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود.

‌محمد قویدل ‌۱۰ اردیبهشت ماه به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت این هفته اظهار کرد: در این هفته پیش‌بینی شده که بالغ بر ۳۷۰۰ برنامه در سطح مدارس، مناطق و استان برگزار کنیم که مهم‌ترین برنامه زنگ سپاس معلم خواهد بود.

وی افزود: این برنامه روز ۱۱ اردیبهشت در سراسر استان در همه مدارس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی نیز جزو دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حضور معلمان نمونه استانی در برنامه ملی و اجرای چند برنامه متنوع برای فرهنگیان در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی دیگر برنامه‌های هفته معلم استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان بر اساس متوسط استانی در حال حاضر ۵.۲ متر مربع است، تصریح کرد: در بهمن و اسفندماه سال گذشته ۸۰۰ کلاس درس را مورد بهره برداری قرار دادیم که سبب شد سرانه شهرستانی نیز به میزان استانی برسد.

قویدل گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده نیز بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان پیش‌بینی شده که‌ این عدد و سرانه آموزشی ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی