Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امروز اول آذر است و طبق تصمیم ستاد کرونا، تمامی مدارس کشور از جمله استان گیلان بازگشایی می‌شوند تا آموزش حضوری محصلان از سر گرفته شود. 

حدود یک سال و نیمی هست که در پی شیوع افسارگسیخته بیماری کرونا، آموزش حضوری در مدارس تعطیل شده بود اما در پی پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش حضوری به مدارس برگشته و بوی ماه مهر و مدرسه با دو ماه تاخیر به مشام اهالی درس و کتاب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آموزش حضوری در مدارس استان گیلان از ۱۵ مهرماه تاکنون به صورت تدریجی از سرگرفته شده اما از امروز این نوع آموزش برای تمامی مقاطع تحصیلی الزامی خواهد بود. 

اما اینکه چگونه آموزش حضوری در مدارس گیلان پس از حدود یکی و نیم سال وقفه آغاز می‌شود و با چه تضمینی، موضوعی است که مسؤولان آموزش و پرورش ابعاد آن را باید تشریح کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در خصوص بازگشایی حضوری مدارس استان با دو ماه تاخیر از گاه‌شمار رسمی سال تحصیلی، می‌گوید: این بازگشایی‌ها بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد. 

به گفته محمد رحمتی، اختیار بازگشایی حضوری مدارس بر اساس شورای مدرسه است و الزاماتی دارد که از جمله آن حضور با رعایت تعداد دانش‌آموزان نسبت متراژ کلاس‌ها است و در واقع آموزش در مدارس گیلان به صورت تلفیقی است. 

وی همچنین اذعان کرده که مدارس ضد عفونی می‌شوند، مایع دستشویی در سرویس‌های بهداشتی موجود است و از همه مهمتر مقرر شده تا ۲۰ درصد مدارس به صورت حضوری و البته تصادفی توسط کارشناسان بهداشت، نظارت شوند. 

البته مهم‌ترین ناظر بر عملکرد مدارس و حوزه آموزش همیشه اولیا بوده و هستند و آنطور که مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز اذعان کرده اولیایی که نسبت به مواردی انتقاد دارند می‌توانند به تارنمای شکایت مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند. 

رحمتی قاطعانه اعلام کرده که هر جا پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، آموزش و پرورش مدارس را موقتا تعطیل می‌کند. 

مقوله آموزش از جمله آموزش حضوری بسیار مهم است و کارشناسان امر و متولیان این حوزه تاکید دارند که هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد. 

علاوه بر اهمیت آموزش حضوری، دانش‌آموزان و محصلان نیز بسیار مشتاق هستند تا درب کلاس‌های درس مجددا به روی آن‌ها گشوده شود. 

اکنون تمام تلاش مسوولان به ویژه آموزش و پرورشی ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس است و در جریان بازگشایی مدارس آنچه مهم است، واکسیناسیون کرده‌های هدف، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است. 

بسیاری از خانواده‌ها همچنان نسبت به بازگشایی مدارس و آموزش حضوری مردد هستند اما این یک واقعیت و حقیقت است که همه قرار است یک کار بزرگ را بعد از دوسال تعطیلی آغاز کنند و آنچه اکنون لازم است جدی گرفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تعلیم و تعلم شونگان است. 

معلمان و مدیران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله تهویه باید نهایت مراقبت را داشته باشند و اولیا دانش‌آموزان نیز باید در این مهم به جدیت مراقبت‌ها را از سر بگیرند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش مدارس گیلان دانش آموزان ستاد کرونا آموزش و پرورش مدیرکل آموزش و پرورش گیلان آموزش حضوری بازگشایی مدارس رعایت پروتکل های بهداشتی دانش آموزان رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش و پرورش آموزش حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت

معاون وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان اظهار کرد: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

ستادهای ثبت‌نام برای محدوده‌بندی مدارس باید همراهی کنند

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناظق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

ثبت‌نام سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دستورالعمل ثبت‌نام که به استان‌ها ابلاغ شده است، تسهیلگری درباره محدوده جغرافیایی به صورت شعاعی از مدرسه تأکید شده است.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت