Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته برخی تهیه‌کنندگان سینما دیداری با مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان وزارتخانه داشتند که در آن برخی مطالبات سینمایی‌ها بیان شده است.

سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینما که از جمله حضار در دیدار تهیه کنندگان سینما با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده در گفتگو با ایران آنلاین گفت: اولین جلسه شورای مرکزی تهیه کنندگان به نمایندگی از 700 تهیه کننده که تمام امور سینمای ایران را به عهده دارند و به عنوان عصاره ای از سینمای ایران به حساب می آیند با  وزیرجدید فرهنگ برگزار شد؛ در این جلسه وزیر نسبت به حرف هایی که از ایشان نقل شده بود واکنش نشان داد و گفت که این سخنان درباره سینما تقطع شده و گزینشی بوده و مواضع خودشان را در ارتباط با سینما مطرح کردند که باعث خوشحالی و دلگرمی تهیه کنندگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تهیه کنندگان مطالباتی انباشته شده داشتند که تمام آنها از جمله خسارات دوران کرونا در جلسه مطرح شد و وزیر هم نقطه نظرات شان را بیان کردند و اظهار علاقه کردند هر دو ماه یکبار حتما با صنف تهیه کنندگان جلسه داشته باشند و به عنوان وزیر فرهنگ موانع توسعه در سینما را بردارند. 
این تهیه کننده ادامه داد: بحث های زیاد دیگری مطرح شد درباره نوع چیدمان سینما و زیرساخت های ساخت سینما و محدودیت ها ، که وزیر قول داد محدودیت ها از سینما برداشته شود و سینما گران دستشان برای ساخت فیلم ها باز باشد تا بهتر به قصه ها بپردازند.
ساداتیان اضافه کرد: در این جلسه یک سری مسایل صنفی مانند مالیات و تسهیلات هم مطرح شد. تهیه کنندگان با وزیر مطرح کردند که در لایحه بودجه هیچ سرفصلی برای استفاده از بنگاه های اقتصادی نداریم. اگر نیاز هست سینما را توسعه دهیم تا اوقات فراغت مردم را پر کنیم و بسیاری از حرف های تلنبار شده اجتماع را در قالب فیلم ها بیان کنیم باید تولید کنندگان چه در حوزه سالن های نمایش چه در حوزه تولید محتوا از خدمات مالی ارزان قیمت که در دسترس است استفاده کنند.
این تهیه کننده گفت: وزیر قول داد طرح معافیت مالیاتی سینماگران را که مجلس در اوج کرونا لغو کرد را پیگیری کند.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تهیه کنندگان تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد

واشنگتن پست گزارش داد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده به محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، امیر قطر گفته است که اگر حماس به رد توافق آتش بس با اسرائیل ادامه دهد، قطر باید آن را اخراج کند. 

دفتر مرکزی رهبری سیاسی حماس از سال ۲۰۱۲ به درخواست ایالات متحده در قطر مستقر است.

به گفته یکی از دیپلمات‌های ناشناس که با این موضوع آشناست، قطر قبلاً به رهبری حماس گفته است که "در صورت نیاز به ترک، باید یک طرح پشتیبان برای اقامت طراحی کند. " با این حال، یکی دیگر از مقامات گفت که تحت فشار قرار دادن بازوی سیاسی حماس هیچ هدفی نخواهد داشت، زیرا "افراد تصمیم گیرنده در غزه هستند و برای آنها اهمیتی ندارد که دفتر سیاسی کجا واقع شده است. "

آمیچای شکلی، وزیر امور دیاسپورا اسرائیل (جامعه و مبارزه با یهودی ستیزی)، اخیرا مدعی شد: «پذیرش قطر به عنوان یک میانجی اشتباه بزرگی است، بلکه یک بازیکن و بخشی از حمله ۷ اکتبر است»، زیرا «قطر و ایران دشمن هستند». 

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هم اعلام کرد که جنبش حماس با حداقل دو کشور منطقه در مورد انتقال دفتر خود تماس گرفته است.

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که اقدام حماس در نتیجه فشار میانجی گران مصر و قطر بر جنبش برای تسهیل شرایط مذاکرات با اسرائیل صورت گرفت. با این حال، قطر هفته گذشته اعلام کرد که دفتر سیاسی حماس تا زمانی که حضورش به نفع میانجی‌گری میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باشد، در دوحه باقی خواهد ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند