Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@22:48:12 GMT

پوتین از واکسیناسیون مجدد خود علیه کرونا خبر داد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۴۰۸۳

پوتین از واکسیناسیون مجدد خود علیه کرونا خبر داد

رئیس جمهوری روسیه با اعلام اینکه روز یکشنبه با واکسن "اسپوتنیک تک دُزی" تجدید واکسیناسیون شده، آماری از موارد استفاده از واکسن اسپوتنیک-وی علیه ویروس کرونا در داخل این کشور و در سایر کشورهای جهان ارائه داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در نشستی با "دنیس لاگانوف" معاون مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه "گامالیا" که با همکاری وزارت دفاع این کشور، نخستین واکسن علیه ویروس کرونا با عنوان "اسپوتنیک-وی" را تولید کرده، اعلام کرد که با استفاده از داروی "اسپوتنیک تک دُزی" (اسپوتنیک لایت) تجدید واکسیناسیون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین گفت: «طبق توصیه‌های همکاران شما در مرکز گامالیا، امروز (یکشنبه) من با داروی "اسپوتنیک لایت" بار دیگر واکسینه شدم که تجدید واکسیناسیون نامیده می‌شود. اکنون دو ساعتی از زمان تزریق من می‌گذرد و احساس عادی دارم و هیچ عوارضی به خاطر استفاده از واکسن نداشتم.»  

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد، او نیز ممکن بود که به بیماری کووید-19 مبتلا شود، ولی در سایه واکسیناسیون این اتفاق نیفتاده است و همین مسئله تأثیر واکسن اسپوتنیک-وی را نشان می‌دهد.   

ولادیمیر پوتین در بهار سال جاری واکسیناسیون شده بود: وی در تاریخ 23 ماه مارس (سوم فروردین ماه) نخستین دُز واکسن اسپوتنیک-وی را دریافت کرده و سپس در تاریخ 14 آوریل (25 فروردین ماه) برای دومین بار واکسینه شد.

رئیس جمهوری روسیه در این نشست همچنین تأکید کرد که واکسن "اسپوتنیک-وی" که توسط مرکز گامالیا ساخته شده و نخستین واکسن جهان علیه ویروس کروناست که به ثبت رسیده، ایمنی و موثر بودن بودن خود را به خوبی به اثبات رسانده است.

وی ادامه داد: « در حال حاضر بیش از 50 میلیون نفر از شهروندان روسی در داخل کشور با استفاده از واکسن اسپوتنیک-وی در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و در جهان هم این رقم بسیار بیشتر بوده و در کشورهایی که استفاده از این داروی روسی را به ثبت رسانده‌اند، تاکنون حدود 100 الی 120 میلیون نفر با این واکسن واکسیناسیون انجام داده‌اند و این موفقیتی برای روسیه و مرکز تحقیقاتی گامالیا است.»

روسیه نگرانی از تأخیر در ثبت واکسن "اسپوتنیک-وی" در اروپا نداردابراز تأسف اتریش از تأخیر در تأیید واکسن اسپوتنیک روسیه در اتحادیه اروپاطرح اسلواکی برای استفاده مستقل از واکسن روسی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسپوتنیک اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اسپوتنیک اخبار روسیه ولادیمیر پوتین واکسن اسپوتنیک رئیس جمهوری روسیه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور