Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- پیش‌بینی می‌شود در دی‌ ماه قیمت زرشک پفکی امسال بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در بازار استان‌های همجوار خرید و فروش شود و تاکنون یک هزار و ۷۰ تن زرشک از کشاورزان استان خراسان جنوبی خریداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، شرایط اقلیمی منحصر به فرد در استان خراسان جنوبی سبب شده در کاشت و تولید محصولاتی از قبیل زرشک و زعفران پیشرو باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن گونه که استان خراسان جنوبی رتبه نخست تولید محصولات باغی زرشک و رتبه دوم زعفران را در کشور دارد.

این استان با داشتن خاک کویری محصولات بی‌نظیر کشاورزی اعم از زرشک، زعفران و عناب را در حالی دارد که در بازارهای جهانی حرف زیاد برای گفتن دارند.

سه محصول استراتژیک استان خراسان جنوبی مانند زرشک، زعفران و عناب با وجود زحماتی که کشاورزان در تمام طول سال برای نگهداشت آنها می‌کشند بدون حتی نامی از خراسان جنوبی بر روی آن در بازارهای ملی و جهانی به فروش می‌رسد.

حال زرشک و زعفران در حالی دو محصول استراتژیک و سودآور هستند که استان خراسان جنوبی یکی از قطب‌های تولیدکننده این دو محصول است محصولاتی که سالی یک بار برداشت می‌شود و برای کشاورز نان سفره‌اش می‌شود.

پاییز فصل برداشت این دو محصول است

رئیس سازمان تعاون روستایی استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: زرشک تازه‌ای که توسط تشکل‌ها خریداری می‌شد دیگر تمام شده و بهره‌برداران محصول خود را در بارگاه‌ها جمع‌آوری می‌کنند.

رئیس سازمان تعاون روستایی ایران در بیرجند: خرید تضمینی و توافقی زرشک از هفته آینده آغاز می‌شودزرشک خراسان جنوبی در سبد خرید حمایتی جهاد کشاورزی قرار می‌گیرداختصاص اعتبار برای ایجاد بارگاه از درخواست‌های زرشک‌کاران خراسان جنوبی است

وحید ضیائیان احمدی از خرید هزار و 70 تن زرشک در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: زرشکی که از کشاورزان خریداری می‌شد هزینه آن هم در مدت زمان بسیار کوتاهی پرداخت می‌شد و در حال حاضر دیگر کسی زرشکش را برای فروش به تعاون روستایی و تشکل‌ها نمی‌آورد.

‌وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که امسال بازار زرشک نسبت به سال قبل بهتر باشد چرا که با پایان یافتن محدودیت‌ها و آغاز به کار بازار استان‌های همجوار به ویژه استان خراسان رضوی پیش‌بینی قیمت خوبی برای زرشک داریم افزود: پیش‌بینی می‌کنم بازار زرشک در دی‌ماه بهتر شود و در حال حاضر زرشک دانه اناری در بازار موجود است که پیش‌بینی می‌کنیم در دی‌ماه هر کیلو زرشک پفکی امسال بین 90 تا 100 هزار تومان به فروش رسد.

ضیائیان احمدی با اشاره به بازار زعفران هم گفت: از یکی دو هفته اخیر خرید زعفران به صورت توافقی آغاز شده اما تاکنون هیچ کدام از بهره‌برداران محصول خود را برای فروش به مراکز ما تحویل نداده‌اند.

وی با بیان اینکه شاید کشاورزان تصور می‌کنند قیمت از اینکه است بالا رود و برای فروش دست نگه داشته‌اند در حالی که قیمت سر گل از یک هفته اخیر ثابت مانده است گفت: همکاران ما در مراکز خرید همچنان آمادگی خرید زعفران توافقی را دارند.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بعد از سفر ریاست سازمان تعاون روستایی ایران به استان خراسان جنوبی منتظریم تا ببینیم تا چه زمان زرشک به صورت حمایتی خریداری می‌شود.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تعاون روستایی استان خراسان جنوبی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا

معامله ۳ میلیون و ۲۸۱ هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۶.۱ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته در بورس کالا انجام شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران نشان می دهد در هفته‌ای که گذشت 400 شرکت در تالارها و بازار فرعی کالا و محصولشان را عرضه کردند که به معامله 3 میلیون و 281 هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش 36.1 هزار میلیارد تومان منتهی شد. ارزش معاملات 10 شرکت برتر 15.9 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

بر این اساس بورس کالای ایران برترین های بورس کالا در هفته منتهی به 7 اردیبهشت را براساس ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی اعلام کرد که جزییات رتبه‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

. ملی صنایع مس ایران (فملی) با ثبت معامله 6 هزار و 400 تن تمس کاتد، مس کم عیار، مس مفتول و سولفور مولیبدن به ارزش 2 هزار و 805 میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

. فولاد خوزستان (فخوز) با فروش 138 هزار و 400 تن شمش بلوم، آهن اسفنجی، تختال و آرگون به ارزش 2 هزار و 729 میلیارد تومان، دوم شد.

. فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با فروش 85 هزار و 500 تن شمش بلوم و ضایعات نرمه آهن اسفنجی به ارزش 2 هزار و 3 میلیارد تومان، سوم شد.

. مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با ثبت معامله 11 هزار و 850 تن شمش آلومینیوم به ارزش یک هزار و 821 میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

. پالایش نفت اصفهان (شپنا) با فروش 104 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سبک و گوگرد گرانوله به ارزش یک هزار و 486 میلیارد تومان پنجم شد.

. مجتمع فولاد خراسان (فخاس) با ثبت معامله 55 هزار تن شمش بلوم و میلگرد به ارزش یک هزار و 298 میلیارد تومان، ششم شد.

. معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با فروش 245 هزار تن کنسانتره و گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و 53 میلیارد تومان در رتبه هفتم ایستاد.

. معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) نیز با ثبت معامله 190 هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و یک میلیارد تومان هشتم شد.

. پالایش نفت بندرعباس (شبندر) 64 هزار تن وکیوم باتوم، لوب کات سنگین و سلاپس واکس به ارزش 962 میلیارد تومان فروخت نهم شد.

. صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان با فروش 162 هزار تن گندله سنگ آهن و ثبت ارزش 816 میلیارد تومان دهم شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد