Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه تصاویر ماهواره‌ای خود را از بندر بیروت قبل و بعد از انفجار مهیب در سال گذشته به لبنان ارسال کرده است. وزیر خارجه لبنان نیز دریافت این تصاویر را تایید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از گفتگو با عبدالله بوحبیب، همتای لبنانی خود در مسکو گفت: آژانس فضایی روسیه روسکوسموس هفته گذشته اعلام کرد که پس از درخواست میشل عون، رئیس جمهور لبنان، با ارائه این تصاویر موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انفجار بدترین فاجعه کشور در زمان صلح بود.

وی افزود: به درخواست دولت لبنان، امروز ما تصاویر تهیه شده توسط ماهواره را تحویل دادیم و امیدواریم آنها در بررسی علل این حادثه کمک کنند. این موضوع اکنون در لبنان مورد توجه جدی قرار گرفته است و امیدواریم بتوان این پرنده را بست.

انفجار چهارم اوت ۲۰۲۰ که یکی از بزرگ‌ترین انفجارهای غیرهسته‌ای جهان بود، بیش از ۲۱۵ نفر را کشت، هزاران نفر را مجروح کرد و بخش‌هایی از پایتخت لبنان را ویران کرد.

بندر بیروت قبل و بعد از انفجار

لاوروف افزود که او و همتای لبنانی‌اش، ، همچنین در مورد مشارکت احتمالی شرکت‌های روسی در بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده در این انفجار گفتگو کردند. لاوروف نامی نبرد که کدام شرکت‌ها می‌توانند در این امر دخیل باشند

به نقل از سایت النشره، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما از روسیه به دلیل ارائه تصاویر ماهواره‌ای انفجار بندر بیروت تشکر کردیم و این تصاویر را به دستگاه قضایی می‌دهیم تا به کشف حقیقت کمک کند. دستگاه قضایی تصمیم خواهد گرفت این تصاویر به کارگرفته خواهند شد یا خیر نه سیاستمداران.

وی گفت: در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای با لاوروف به ویژه درباره بحران سوریه صحبت کردم و او تأکید کرد که ملت سوریه باید خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند.

بوحبیب بر اهمیت محوری روسیه و توانایی‌اش برای بازگشت آوارگان سوری و کاهش بار آن بر دوش لبنان تأکید کرد و گفت: من از لاوروف خواستم به لبنان سفر کند و از نزدیک اوضاع لبنان را ببیند. ما همچنان روابط خوبی با کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) داریم.مشکلات تنها با مذاکره حل می‌شود و دیکته کردن مانع مذاکره می‌شود. اختلافات زیادی میان ما و این کشورها نه فقط درباره جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان وجود دارد.

بوحبیب درباره روابط لبنان و روسیه گفت: من به تنهایی نمی‌توانم درباره سیاست خارجه تصمیم بگیرم بلکه دولت سیاست خارجه را مشخص می‌کند. دولت با گسترش روابط با همگان موافق است و دولت به آن نیاز دارد.

عبدالله بوحبیب در دیدارش با لاوروف گفت: ما روی حمایت روسیه برای حل چالش‌هایمان حساب باز کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان روسيه انفجار بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای در خصوص توقیف دارایی های این کشور در غرب هشدار داد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط آمده است: در صورت توقیف دارایی های روسیه، از منافع خود از جمله در دادگاه ها دفاع خواهیم کرد.

بیانیه صادره از سوی کرملین در این خصوص اضافه می کند: مصادره دارایی های روسیه میخ محکمی بر تابوت کل سیستم اقتصادی غرب خواهد بود. در صورت مصادره دارایی های روسیه در غرب، سرمایه گذاران و دولت های خارجی در مورد سرمایه گذاری در غرب دچار تردید خواهند شد.

از سوی دیگر وزارت خارجه این کشور هم امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دارایی های روسیه باید مصون بماند؛ در غیر این صورت سرقت غرب بی پاسخ نمی ماند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به گزارش های رسانه ای درباره احتمال عقب نشینی روسیه از مناطق جدید در ازای اموال مسدود شده خود در غرب تاکید کرد که روسیه با سرزمین خود معامله نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: دارایی های روسیه باید مصون بماند؛ در غیر این صورت سرقت غرب بی پاسخ نخواهد ماند.

براساس گزارش‌ها، دولت آمریکا متحدان خود را برای بهره‌برداری غیرقانونی از دارایی‌های خارجی روسیه تحت فشار قرار داده است.

نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده است که «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا سران گروه- ۷ را تحت فشار قرار داده تا طرح استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تأمین مالی اوکراین را تا زمان نشست ماه ژوئن نهایی کنند.

به نوشته راشاتودی، انگلیس و کانادا هر دو از مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه به بهانه تأمین ارتش اوکراین و بازسازی آن حمایت می‌کنند، اما دو کشور فرانسه و آلمان هنوز در این باره ملاحظاتی دارند.

همچنین روسیه مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده است که هرگونه اقدام برای در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی‌ماند.

کد خبر 6091277

دیگر خبرها

  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود