Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه تصاویر ماهواره‌ای خود را از بندر بیروت قبل و بعد از انفجار مهیب در سال گذشته به لبنان ارسال کرده است. وزیر خارجه لبنان نیز دریافت این تصاویر را تایید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از گفتگو با عبدالله بوحبیب، همتای لبنانی خود در مسکو گفت: آژانس فضایی روسیه روسکوسموس هفته گذشته اعلام کرد که پس از درخواست میشل عون، رئیس جمهور لبنان، با ارائه این تصاویر موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انفجار بدترین فاجعه کشور در زمان صلح بود.

وی افزود: به درخواست دولت لبنان، امروز ما تصاویر تهیه شده توسط ماهواره را تحویل دادیم و امیدواریم آنها در بررسی علل این حادثه کمک کنند. این موضوع اکنون در لبنان مورد توجه جدی قرار گرفته است و امیدواریم بتوان این پرنده را بست.

انفجار چهارم اوت ۲۰۲۰ که یکی از بزرگ‌ترین انفجارهای غیرهسته‌ای جهان بود، بیش از ۲۱۵ نفر را کشت، هزاران نفر را مجروح کرد و بخش‌هایی از پایتخت لبنان را ویران کرد.

بندر بیروت قبل و بعد از انفجارن

لاوروف افزود که او و همتای لبنانی‌اش، ، همچنین در مورد مشارکت احتمالی شرکت‌های روسی در بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده در این انفجار گفتگو کردند. لاوروف نامی نبرد که کدام شرکت‌ها می‌توانند در این امر دخیل باشند

به نقل از سایت النشره، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما از روسیه به دلیل ارائه تصاویر ماهواره‌ای انفجار بندر بیروت تشکر کردیم و این تصاویر را به دستگاه قضایی می‌دهیم تا به کشف حقیقت کمک کند. دستگاه قضایی تصمیم خواهد گرفت این تصاویر به کارگرفته خواهند شد یا خیر نه سیاستمداران.

وی گفت: در سطح بین المللی و منطقه‌ای با لاوروف به ویژه درباره بحران سوریه صحبت کردم و او تأکید کرد که ملت سوریه باید خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند.

بوحبیب بر اهمیت محوری روسیه و توانایی‌اش برای بازگشت آوارگان سوری و کاهش بار آن بر دوش لبنان تأکید کرد و گفت: من از لاوروف خواستم به لبنان سفر کند و از نزدیک اوضاع لبنان را ببیند. ما همچنان روابط خوبی با کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) داریم.مشکلات تنها با مذاکره حل می‌شود و دیکته کردن مانع مذاکره می‌شود. اختلافات زیادی میان ما و این کشورها نه فقط درباره جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان وجود دارد.

بوحبیب درباره روابط لبنان و روسیه گفت: من به تنهایی نمی‌توانم درباره سیاست خارجه تصمیم بگیرم بلکه دولت سیاست خارجه را مشخص می‌کند. دولت با گسترش روابط با همگان موافق است و دولت به آن نیاز دارد.

عبدالله بوحبیب در دیدارش با لاوروف گفت: ما روی حمایت روسیه برای حل چالش‌هایمان حساب باز کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان روسيه انفجار بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد (فیلم)
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • (ویدئو) لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • لحظه وحشتناک از منفجر شدن مین در دست سربازان روس + ویدئو | ببینید سرباز چقدر پرتاب شد!
  • لحظه وحشتناک انفجار مین در دست سربازان روس (فیلم)
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود