Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، شامگاه گذشته (یکشنبه ۳۰ آبان ماه) همزمان با اجرای نمایش نان به کارگردانی مهدی کوشکی در تماشاخانه ملک واقع در خیابان شریعتی تعدادی از مخاطبان و بازیگران این اثر نمایشی در میانه‌های اجرا دچار سرگیچه و سرفه می‌شوند.

بعد از پیگیرهای اولیه مشخص می‌شود که موتورخانه ساختمانی که این تماشاخانه در طبقی منفی یک آن قرار دارد و سالن اجرای تماشاخانه ملک در جنب این موتورخانه قرار دارد به دلیل افت فشار در تهران که در آغاز فصل سرما ظاهرا امری متداول است و مشکل در دودکش با نشت گاز مونوکسیدکربن مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان سالن در آرامش بدون آنکه بخواهد تشنجی میان تماشاگرن و بازیگران اینجاد کنند مراتب با آتش‌نشانی منطقه در میان می‌گذارند و نیروهای آتش‌نشانی در کمتر از سه دقیقه با حضور در محل با همراهی مسئولان سالن به آرامی ابتدا مخاطبان (۷۰ نفر) را به بیرون از سالن راهنمایی می کنند و به بعد به موتورخانه ساختمان می‌روند.

احداث اماکن تجمعی مانند سالن نمایش در زیرزمین ساختمان جانمایی مناسبی نیست

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۲۱ و ۱۰ شامگاه ۲۰ آبان ماه حادثه گازگرفتگی در خیابان شریعتی به سامانه ۱۲۵ اعلام و بی درنگ مأموران ایستگاه شماره ۷۳ به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در طبقه منهای یک ساختمان ۱۰ طبقه سالن نمایشی وجود داشت، افزود: از طریق موتورخانه که در مجاورت این سالن قرار دارد، نشت گاز مونوکسیدکربن روی داد و بیش از ۷۰ نفر در محل حادثه حضور داشتند.

ملکی با اشاره به آنکه تعدادی از این افراد دچار گاز گرفتگی شده بودند که آتش نشانان نسبت به انتقال این افراد به بیرون سالن اقدام کردند خاطرنشان کرد: با احتیاط و آرامش کامل پس از توقف اجرای نمایش همه افراد بدون مشکل به بیرون سالن منتقل و برخی افراد بدلیل ضعف و بی حالی ناشی از گاز مونوکسید کربن تحویل عوامل اورژانس شدند.

بیش از ۲ سال اماکن تجمعی از جمله سالن های نمایش، مدارس و دانشگاه ها تعطیل بوده و برای راه اندازی سیستم موتورخانه این اماکن باید از افراد با تجربه استفاده شود. همچنین احداث اماکن تجمعی همچون سالن نمایش در طبقه زیرزمین ساختمان جانمایی مناسبی نیست و این اماکن باید به سیستم تهویه و راه پله های استاندار و مناسب مجهز شوند.

روشن کردن موتورخانه توسط مالک ساختمان بدون بررسی و بی اطلاع واحدها صورت گرفته است

امیرسپهر تقی‌لو مدیر روابط عمومی تماشاخانه ملک ضمن تایید سخنان سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفته است: خدا را شکر که این ماجرا به خیر گذشت و کسی آسیبی ندید. البته ما خیلی زود با آتش نشانی تماس گرفتیم چون اصلا جای ریسک نبود.

تقی‌لو درباره چگونگی بروز این مشکل در این تماشاخانه که ساختمانی استیجاری دارد، توضیح داد: تماشاخانه ما در یک ساختمان ۱۰ طبقه قرار گرفته که تمام بخش‌های آن اداری است و در دوران کرونا هم عموما دورکار هستند. این بنا قدیمی نیست ولی مساله این است که مالک ساختمان بعد از سرد شدن هوا، بدون اینکه وضعیت موتورخانه را بررسی کند، سیستم گرمایش را راه‌اندازی کرده است و این در حالی است که در یکی دو سال اخیر به دلیل کرونا، رفت و آمد زیادی در ساختمان نبوده و موتورخانه آن هم چک نشده است. از آنجاکه این ماجرا بعد از ساعت اداری رخ داد، دیگر طبقات متوجه آن نشدند.

وی یادآور شد: سالن ما در طبقه همکف قرار دارد و سیستم تهویه آن به دلیل حساسیت کاری که انجام می‌دهیم، مجزاست اما نمی‌توان سیستم موتورخانه را مجزا کرد و به همین دلیل سیستم گرمایش ما با دیگر طبقات مشترک است و این مشکل از اینجا ناشی شد که خوشبختانه به خیر گذشت.

بهره‌برداری از موتورخانه با تایید نهایی مسئولان آتش‌تشانی صورت می‌گیرد

عماد عامری مدیر تماشاخانه ملک در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره این حادثه که خوشبختانه ختم به خیر شده و کسی در آن اعم از مخاطبان و گروه نمایشی آسیب ندید گفت: بعد از مشخص شدن مشکل مراتب را با مدیریت ساختمان در میان گذاشتیم و امروز کار اصلاح، تعمیر و بررسی نهایی موتورخانه صورت گرفت.

همچنین طی رایزنی با مسئولان آتش‌نشانی بنا شد تا نماینده‌ای از این نهاد برای حضور در تماشاخانه و بررسی و تأیید نهایی رفع ایراد موتورخانه امروز به این سالن و موتورخانه ساختمان بیاید و بعد از تأیید نهایی وی بار دیگر اجراها را از سر خواهیم گرفت.

مدیر تماشاخانه ملک در پاسخ به این پرسش که چه راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی مدنظر است یادآور شد: آن‌گونه که من متوجه شدم پیش‌از اتفاق دیشب و روشن کردن موتورخانه، با آغاز فصل سرما چندین‌بار موتورخانه روشن شده بود و خود مدیر ساختمان کار بررسی نبود نقص در سیستم موتورخانه را انجام داده‌ بود اما گویا وقوع یک نقص فنی باعث این رخداد شد که آن نیز با حضور مدیر ساختمان و تعمیرکاران تخصصی امروز مراتب رفع شد و با بررسی نهایی و تایید آن توسط نیروهای متخصص آتش‌نشانی می‌توانیم نسبت‌به ایمنی کامل اطمینان نظر داشته باشیم.

از سیستم برقی تماشاخانه تا ایمنی کامل موتورخانه استفاده می‌کنیم

عامری با بیان آنکه سیستم گرمایشی تماشاخانه ملک برقی است و با توجه به خاموش بودن موتورخانه نیز برای گرم نگه‌داشتن سالن انتظار و همچنین سالن اجرای نمایشی از این سیستم استفاده خواهیم کرد خاطرنشان کرد: اجراها را زمانی ازسر خواهیم گرفت که شاهد تأیید نهایی مأموران آتش‌نشانی باشیم که این مسئله نیز امروز به وقوع خواهد پیوست.

مدیر تماشاخانه ملک خاطرنشان کرد: بعد از تأیید نهایی امیدواریم از فردا بتوانیم اجراهای این تماشاخانه را از سر بگیریم. جایی‌که دو نمایش برلینگتون به کارگردانی مسعود میرطاهری و نان به کارگردانی مهدی کوشکی میزبان مخاطبان خواهند بود. همچنین مخاطبانی که به دلیل این حادثه تماشای نمایش نان را از دست دادند طی روزهای آتی شرایط حضورشان در سالن و دیدن این نمایش فراهم خواهد شد. 

برچسب‌ها آتش نشانی تماشاخانه‌های ایران تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی تماشاخانه های ایران تئاتر آتش نشانی تماشاخانه های ایران تئاتر تماشاخانه ملک تأیید نهایی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)خبر داد. - اخبار اجتماعی -

جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در ساعت 19 و 34 دقیقه آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی به آدرس خیابان ولی‌عصر(عج) به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی گفت: نیروهای آتش‌نشانی در مدت 3 دقیقه به محل حادثه رسیدند.

 ملکی تصریح کرد: آتش‌سوزی در طبقه منفی (انبار) در یک ساختمان 5 طبقه بود که خوشبختانه نیروهای آتش‌نشانی اقدام به کنترل آتش در محدوده کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: آنچه اعلام شده که این آتش‌سوزی در هتل پارسیان بوده تکذیب می‌شود.

وی افزود: در ادامه محل ایمن‌سازی شد و هیچ اتفاقی برای مسافران در این ساختمان به وجود نیامده و همچنان در این ساختمان اقامتی خدمات در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند