Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:20:00 GMT

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۹۱۲۱

۵ گام برای حل بحران نقدینگی صنعت قطعه‌سازی

با توجه به بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان و در نتیجه کسری نقدینگی مورد نیاز برای حفظ تولید، انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، پنجگانه‌ای را برای حل بحران نقدینگی که بزرگترین مشکل این صنعت به حساب می‌آید، ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، نبود سرمایه در گردش مورد نیاز و افزایش میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان منجر به تعطیلی و تعلیق تعداد بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی شده است که خطر ورشکستگی این صنعت را جدی‌تر از قبل کرده است؛ به گونه‌ای که فعالان این صنعت معتقدند با توجه به اینکه مطالبات قطعه‌سازان به زودی از ۷۰ هزار میلیارد تومان هم فراتر می‌رود و سرمایه‌ در گردش آن‌ها نزد خودروسازان بلوکه شده است، بدین ترتیب قطعه‌سازان در شرایط بسیار نامناسبی به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این راستا، باتوجه به اینکه کمبود یا در حقیقت نبود نقدینگی مورد نیاز به چالش جدی برای صنعت قطعه‌سازی تبدیل شده است، انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی راهکاری ارائه داده است که در آن به رفع این بحران طی پنج گام پرداخته و نام آن را پنجگانه حل بحران نقدینگی نهاده که به شرح زیر است:

گام اول: صدور مجوز واگذاری خودرو و تهاتر با مطالبات قطعه‌سازان به قیمت تمام شده کارخانه یا حاشیه بازار جهت تسویه بخشی از مطالبات معوق سنگین آن‌ها.

گام دوم: دستور حذف سپرده مسدودی نقدی غیر قانونی تسهیلات خرید دین و سایر تسهیلات از قطعه‌سازان توسط بانک‌های عامل مطابق بخشنامه‌های بانک مرکزی و دستور مقامات قضایی.

گام سوم: انجماد اصل بدهی خودروسازان و قطعه سازان به سیستم بانکی به مدت یکسال و صرفاً پرداخت بهره تسهیلات رأس موعد، تا احیاء مجدد این صنعت.

گام چهارم: تزریق تسهیلات جدید و تامین کسری تقدینگی توسط بانک مرکزی با همکاری بانک‌های عامل و تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی یا جلسه سران قوا.

و در نهایت گام پنجم: مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان به یک ماه کاهش یافته و پوشش بخشی از کسری نقدینگی قطعه‌سازان را بدهد. برآورد کسری نیاز سرمایه در گردش قطعه‌سازان در سال ۱۴۰۰ برای رسیدن به برنامه تولید حداقل ۵۰ هزار هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطعه سازی بدهی خودروسازان به قطعه سازان مطالبات قطعه سازان از خودروسازان نقدينگي انجمن همگن قطعه سازی قطعه سازان قطعه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است