Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اتحادیه اروپا از آغاز مذاکرات این اتحادیه با بلاروس درخصوص بحران مهاجران خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آرتی، پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد: ما با بلاروس تماس برقرار کرده‌ایم و جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزهای اخیر تاکنون دوبار با ولادیمیر ماکی، وزیر خارجه بلاروس صحبت کرده است؛ اما رایزنی در سطوح دیگر نیز در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد که تنها هدف‌شان تسهیل بازگشت امن آن‌هایی است که در بلاروس گرفتار شده‌اند.

در ماه‌های اخیر هزاران مهاجر تلاش کرده‌اند تا از مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی عبور کنند. در روزهای اخیر جمعی از این مهاجران در مرز میان بلاروس و لهستان تجمع کرده‌اند.

منتقدان غربی، بلاروس را به این متهم می‌کنند که در پی تحریم‌های اروپا، مهاجران را از خاورمیانه به بلاروس آورده است تا آن‌ها را از مرز عبور دهد.

بلاروس نیز ضمن رد این ادعا، لهستان را به نقض وظایف بشردوستانه‌اش در قبال مهاجران متهم می‌کند.

اتحادیه اروپا هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کمک ۷۰۰ هزار یورویی را به مهاجران در مرز بلاروس-لهستان اختصاص داده است.

از این مبلغ، ۲۰۰ هزار یوروی آن به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر اختصاص داده می‌شود. این اقدام کمیته صلیب سرخ بلاروس را قادر خواهد ساخت تا کمک‌های بشردوستانه ازجمله غذا، لوازم بهداشتی، پتو و کمک‌های اولیه برای مهاجران ارسال کنند.

۵۰۰ هزار یوروی دیگر نیز آماده شده‌ است و اتحادیه اروپا درحال همکاری سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه است تا راه‌هایی برای استفاده از این بودجه پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحاديه اروپا بلاروس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران