Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با اشاره به واکسیناسیون گسترده و دانسته‌های جدید علمی از بازنگری و نوسازی برخی پروتکل‌های بهداشتی ظرف هفته های آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در پایان جلسه امروز قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: موضوعاتی که در جلسه امروز قرارگاه مورد بررسی قرار گرفت مصوباتی بود که بیشتر در ستاد ملی به تصویب رسیده بود؛ اما با توجه به تغییر شرایط نیازمند بازنگری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا کمیته های تابعه قرارگاه موضوع را بررسی و با توجه به شرایط آن مقداری که لازم است مورد بازنگری قرار می گیرد.

وی افزود: موضوع دیگر بررسی نوسازی پروتکل‌های بهداشتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با توجه به مبانی علمی و دانسته های جدید پزشکی وهمچنین با توجه به واکسیناسیون گسترده ممکن است در پروتکل ها ظرف هفته های آینده در مواردی که لازم است بازنگری صورت بگیرد.

وحیدی تاکیدکرد: لغو برخی از محدودیت‌ها انجام شده اما تذکر جدی در مورد اعمال پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و این تاکید به ویژه در حوزه مدارس از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ لذا از مدیران مدارس می خواهیم این پروتکل ها را همان گونه که ابلاغ شده اعمال کنند. دانش آموزان و اولیاء نیز باید در خصوص اعمال این پروتکل ها مراقبت های جدی را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود بررسی میزان تاثیرات واکسیناسیون با آمارهای ابتلا، بستری و فوتی را یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و افزود: آمارها نشان می‌دهد که پیوستگی میان واکسیناسیون و کاهش آمارهای ابتلاء، بستری و مرگ و میر وجود دارد به شکلی که هر کجا که واکسن بیشتر تزریق شده آمارها کاهش پیدا کرده است. بر همین اساس وزارت بهداشت بررسی‌های گسترده ای را در این زمینه انجام داده و به این کار ادامه می دهد. عزیزانی که غیر از این نظر را دارند باید با وزارت بهداشت بحث و تبادل نظر کنند؛ اما این که این حرف و نظر از مبانی غیر علمی و در کف خیابان بیان شود درست نیست. امروز نیز آمارهای تجربی به ما نشان می دهد که میزان مرگ و میر با موضوع واکسیناسیون پیوستگی دارد.

وحیدی به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: یکی از مبانی این طرح بیماریابی است که برای هوشمند سازی اهمیت بسزایی دارد در حال حاضر در شرایط خوبی قرار داریم؛ اما نباید شرایط به گذشته برگردد. برای تحقق این مهم لازم است که طرح شهید سلیمانی به خوبی اجرا و به نتایج مثبت برسد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان گفت: قبلا در موضوع واکسیناسیون برای افراد زیر 12 سال از نظر علمی به این نتیجه نرسیده بودند که برای آنها تزریق واکسن ضرورت دارد ولی برای افراد بالای 12 سال این موضوع انجام شده و تزریق برای آنها انجام شده که این واکسن برای بازگشایی مدارس لازم بوده لذا در جای خود انجام شده است اما مراقبت های بهداشتی به صورت جدی باید در مدارس دنبال شود.

وی در خصوص قرنطینه هوشمند نیز گفت: قرنطینه هوشمند دستورالعملی در ستاد ملی دارد که به تصویب رسیده اما این موضوع باید اطلاع رسانی شود و توجیه در مورد مراحل اجرایی آن انجام شود. پس از این مرحله تنبیهات عدم رعایت آن نیز اعمال خواهد شد، اما تا قبل از توجیه کامل شهروندان این کار اجرایی و انجام نخواهد شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوال تاثیر اعمال محدودیت منع تردد شبانه و در آمد زایی آن برای دولت گفت: قطعا اعمال این محدودیت برای دولت منبع درآمدی نبوده و هزینه هایی که پس آن ایجاد می شود آورده ای برای دولت ندارد. بی تردید این محدودیت برای بهبود سلامت مردم بوده و جلوگیری از دوره های شبانه را پیگیری می کرده که البته با بهبود وضعیت اثرگذاری گذشته را نداشته و بر همین اساس لغو شده است.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير کشور کرونا در ایران پروتکل های بهداشتی پروتکل ها انجام شده قرار گرفت وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نکونام ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری قبل از دیدار روز دوشنبه با ذوب آهن ضمن تشریح آخرین وضعیت این تیم برای حضور در ادامه رقابت های لیگ برتر گفت: دیدارهای سختی در پیش داریم. می دانیم کجای کار هستیم و چه شرایطی داریم. می خواهیم بازی را کنترل کنیم تا به پیروزی برسیم. با بازیکنان هم که صحبت کردیم به آنها گفته ایم که چه مسوولیت بزرگی روی دوش ماست. تاکید کرده ام که بهترین بازی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: همیشه دوست داشته ام که پاسخگو باشم. تیم من الان در رختکن است اما من آمده ام به نشست خبری. کسی نمی تواند به من بگوید که حتما بیایم در نشست خبری. به خاطر شرایط ترافیکی نمی توانم در همه نشست های خبری حضور داشته باشم. اگر سال بعد هم مربیگری کنم و در فوتبال باشم باید این شرایط درست شود تا خبرنگاران و اهالی رسانه هم بتوانند به راحتی کارشان را انجام دهند. باید در محل تمرینات تیم ها محل هایی برای نشست خبری وجود داشته باشد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد تاثیر آرامش بر این تیم و تغییراتی که صورت گرفته است گفت: هر جا که آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است. حضور آتیلا حجازی، علی عسگری و سردار شهریاری تاثیر زیادی در استقلال داشته است. هیچ قولی نداده ام در جلساتی که داشته ام. فقط قول داده ایم که تلاشمان را بکنیم. از هفته آینده تمدید قراردادها برای فصل آینده را شروع خواهیم کرد.

جواد نکونام از اظهار نظر در مورد اتفاقاتی که بین هواداران رخ داده است گفت: من در مورد هواداران استقلال می توانم صحبت کنم که همیشه یاور تیم بوده اند. امیدوارم روز دوشنبه هم در ورزشگاه حضور داشته باشند و کل ورزشگاه را آبی کنند. ما هم با ارایه یک بازی خوب به پیروزی برسیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد قضاوت کوپال ناظمی برای این تیم و نگاه هایی که وجود دارد گفت: ایشان داور خوبی است و نگاه ما مثبت است. البته ذهنیت هایی در مورد قضاوت ایشان از دو دیدار گذشته وجود دارد اما ما هیچ قضاوتی نمی کنیم و دوست داریم بهترین عملکرد را داشته باشند و حقی از تیمی ضایع نشود. ما تلاش می کنیم و می جنگیم و هر تیمی که شایسته است پیروز شود. 

وی ادامه داد: نگران هستیم اما اعتماد می کنیم به همه داوران. همه دیدند که در چند بازی اخیر چه اتفاقاتی رخ داده است . با این حال ما تلاش می کنیم و وظیفه خودمان را انجام می دهیم. امیدوارم داوران هم عدالت را اجرا کنند و هر تیمی که شایسته است به پیروزی برسد. 

ادامه دارد....

کد خبر 6095629

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد