Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی دومین جایزه ادبی شهید اندرزگو با اشاره به تعویق برگزاری اختتامیه این رویداد از شهریور تاکنون به دلیل محدودیت‌های کرونایی از برگزاری این آیین سه‌شنبه آینده (۹ آذر) در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محسن پرویز ضمن اشاره به اینکه جایزه شهید اندرزگو قرار بود دوم شهریور و همزمان با سالروز شهادت شهید اندرزگو برگزار شود، ولی به دلیل افزایش ابتلا به بیماری کرونا به تأخیر افتاد، گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری علاقه‌مند بودند که این مراسم به‌صورت حضوری برگزار شود، اما شرایط کشور اجازه نمی‌داد و قرار بر این شد که در شرایط مناسب‌تری برگزاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط کرونایی کمی بهتر شده است، تصمیم گرفتیم این مراسم در آذرماه برگزار شود. تصمیم اولیه شورای سیاست‌گذاری مبتنی بر این بود که این مراسم در شهر مقدس قم برگزار شود؛ ولی در مجموع و با صلاح‌دید شورای سیاست‌گذاری، قرار بر این شد که مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه شهید اندرزگو در روز سه‌شنبه (نهم آذر ۱۴۰۰) در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) و در ساعت ۱۷:۳۰ بعداز ظهر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ اثر به‌عنوان نامزد نهایی معرفی شده بودند، افزود: در این مراسم، پنج اثر به‌عنوان آثار برگزیده معرفی خواهند شد. همچنین با تصمیم شورای سیاست‌گذاری، از نوقلمانی که در این زمینه اولین کارشان است و کارهای ارزشمندی نیز بوده است، تقدیر و تشکر به عمل می‌آید. این افراد هشت نفر هستند که آثار درخور تقدیری را به دومین دوره جایزه شهید اندرزگو ارائه کرده‌اند.

پرویز افزود: تصمیم ما بر این است که در این مراسم همه افرادی را که دست‌اندرکار اجرایی حوزه فرهنگ هستند، دعوت کنیم و این کار حتماً صورت می‌گیرد. ما از مدیران و معاونین در این حوزه، همچنین رئیس سازمان تبلیغات و مدیر نهاد کتابخانه‌های کشور، تا دوستانی که مرتبط هستند، دعوت خواهیم کرد. همچنین، از تشریف‌فرمایی دوستانی که فرصت کافی دارند و می‌توانند در جلسه حضور پیدا کنند، استقبال می‌کنیم. 

دبیر علمی دومین جایزه شهید اندرزگو در پایان سخنان خود، ضمن اظهار امیدواری از اینکه مسئولان بخش‌های مختلف به ترویج این آثار اقدام کنند، گفت: در واقع، مهر نهایی جوایز می‌تواند این باشد که تأثیر خود را در خوانده شدن این آثار توسط مردم نشان دهد و این امر هم نیازمند اطلاع‌رسانی است. امیدواریم شاهد رونق کتابخوانی در کشور باشیم.

جایزۀ ادبی شهید سیدعلی اندرزگو جایزه‌ای دوسالانه و با رویکرد مبارزۀ ادبی و افشای چهرۀ واقعی پهلوی‌هاست که در بخش‌های مختلف، از ممتازترین کتاب‌های تولیدشده در حوزه‌های «داستان و رمان بزرگسال»، «داستان کودک و رمان نوجوان» همچنین «روایت تاریخ و تاریخ شفاهی» تقدیر می‌کند.  کلیه آثار چاپ اول سال‌های ۹۸ و ۹۹ که دارای درون‌مایه مدنظر جایزه بوده‌اند، در این دوره از جایزه شرکت داده شده اند.

این جشنواره به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی و مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرهنگی شهید اندرزگو قم جایزه شهید اندرزگو شورای سیاست گذاری انقلاب اسلامی برگزار شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟