Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا دستور داده تا ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک این کشور برای کاهش هزینه‌های انرژی آزاد شود.

خبرگزاری میزان - «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور عرضه ۵۰ میلیون بشکه نفت به بازار را صادر کرد.

به گزارش «هیل»، کاخ سفید روز سه‌شنبه، ۲ آذر، اعلام کرد که «جو بایدن برای هماهنگی سایر کشور‌ها از جمله چین دستور داده تا ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک این کشور به منظور کاهش هزینه‌های انرژی آزاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کاخ سفید می‌گوید «این اقدام تلاشی برای جلوگیری از افزایش قیمت بنزین است.»

طبق گزارش انجمن خودرو آمریکا، قیمت بنزین در سراسر این کشور به طور متوسط حدود ۳.۴۰ دلار به ازای هر گالن است که بیش از دو برابر قیمت یک سال پیش است.

این آزادسازی به موازات سایر کشور‌ها از جمله هند، ژاپن، کره جنوبی و انگلیس و مصرف کنندگان عمده انرژی، انجام خواهد شد.

هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا از برخی بزرگترین کشور‌های مصرف کننده نفت همچون چین، هند و ژاپن خواست در تلاشی هماهنگ برای کاستن از قیمت جهانی انرژی، آزادسازی ذخایر نفت خام خود را در دستور کار  قرار دهند.

این خواسته در حالی مطرح شده که دولت بایدن تلاش می‌کند با فشار‌های سیاسی ناشی از افزایش قیمت انرژی و هزینه‌های مصرف کننده مقابله کند.

بیشتر بخوانید: آمریکا از چین، ژاپن و هند خواست ذخایر نفتی خود را آزاد کنند بحران‌های درهم تنیده اروپا در زمینه مهاجرت و کمبود انرژی

این افزایش هزینه‌ها به دلیل رونق فعالیت‌های اقتصادی، که در اوایل همه گیری کرونا به پایین‌ترین سطح خود رسید، بروز کرده است.

درخواست بایدن همچنین ناامیدی آمریکا از اعضای کشور‌های سازمان صادر کننده نفت، موسوم به اوپک، و متحدانش را نشان می‌دهد که بار‌ها از درخواست واشنگتن برای سرعت بخشیدن به افزایش تولید خود طفره رفته اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن ۵۰ میلیون بشکه نفت هزینه ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول

در پی بارش‌های اخیر سد شهید قنبری آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد ایلام، سدهای ماشکید علیا، خیرآباد، زیردان و پیشین در سیستان‌وبلوچستان، سدهای آزاد و قشلاق در کردستان، سد رودبار لرستان و سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد به‌طور کامل پُر شدند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در 218 روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402 تا هشتم اردیبهشت 1403) در مجموع 26 میلیارد و 570 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 29 میلیارد و 30 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی 8درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، 16 میلیارد و 690 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی 16 میلیارد و 520 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی یک‌درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود 31 میلیارد و 560 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، 64 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 36 درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز هشتم اردیبهشت 1402 بالغ بر 31 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده برابری میزان ذخایر سدها با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

همانطور که در جدول بالا مشخص است، سد شهید قنبری آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد ایلام، سدهای ماشکید علیا، خیرآباد، زیردان و پیشین در سیستان‌وبلوچستان، سدهای آزاد و قشلاق در کردستان، سد رودبار لرستان و سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد پرشدگی 100درصدی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور