Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بازگشایی مدارس اگر بدون هماهنگی با حوزه بهداشت بوده و مدارس آمادگی خود را برای پذیرش دانش آموزان از قبل اعلام نکرده باشند و مجوز لازم را دریافت نکنند، از طرفی رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی از سوی مدیر مدرسه که مسئول اجرای این پروتکل ها است، با سستی مواجه شود، قطعا از این نقطه آسیب جدی خواهیم دید و ممکن است دقیقا از همین نقطه، موج ششم را تجربه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر کمال حیدری، ضمن ابراز خرسندی درخصوص مدیریت بیماری و پوشش واکسیناسیون توسط مسئولین استان ها و قدردانی از تلاش های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان کشور و همچنین همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، در مورد ابهامات مطرح شده در زمینه بازگشایی مدارس با وجود عدم واکسینه شدن دانش آموزان زیر 12 سال، بیان کرد: به جز چند کشور، در هیچ کجای دنیا واکسیناسیون کووید 19 برای افراد زیر 12 سال انجام نشده است؛ به دلیل اینکه محققان معتقد هستند که سیستم ایمنی انسان در این سنین، پاسخگوی مقابله با بیماری کووید است. البته درخصوص واکسیناسیون زیر 12 ساله ها، کمیته علمی کشوری کووید 19 نیز به نتیجه ای نرسید و چنانچه نتیجه ای حاصل می شد، قطعا واکسیناسیون زیر 12 ساله ها نیز انجام می شد، چراکه ذخایر واکسنمان کافی است. این موضوع در دست بررسی است.

وی افزود: با توجه به این شرایط و عدم پوشش واکسیناسیون زیر 12 ساله ها، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس بیش از پیش ضرورت می یابد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: نگرانی که وجود دارد این است که بازگشایی مدارس اگر بدون هماهنگی با حوزه بهداشت بوده و مدارس آمادگی خود را برای پذیرش دانش آموزان از قبل اعلام نکرده و مورد نظارت و بازبینی واقع نشده باشند و مجوز لازم را دریافت نکنند و از طرفی رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی از سوی مدیر مدرسه که مسئول اجرای این پروتکل ها است، با سستی مواجه شود، قطعا از این نقطه آسیب جدی خواهیم دید و ممکن است دقیقا از همین نقطه، موج ششم را تجربه کنیم.

فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مدارس الزامی است

بنابر اعلام وبدا، حیدری تاکید کرد: درخواست ما این است که مربیان مدرسه و اولیای دانش آموزان در زمینه رعایت پروتکل ها از سوی دانش آموزان بیشتر دقت کنند و آموزش های لازم و کافی را به دانش آموزان مکررا تاکید کنند و آنها را به خوبی توجیه کنند و چنانچه مشاهده می کنند که دانش آموزی علائم بیماری را دارد یا با افراد مشکوک به بیماری در ارتباط بوده، از رفتنش به مدرسه ممانعت به عمل آورند.

وی تاکید کرد: فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مدارس الزامی است. خوشبختانه در حال حاضر دانش آموزان بالای 12 سال واکسینه شده اند و زیر 12 ساله ها که هنوز واکسن نزده اند، چنانچه پروتکل ها را به خوبی رعایت کنند، نگرانی وجود نخواهد داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی زیر 12 ساله ها دانش آموزان پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان