Web Analytics Made Easy - Statcounter

معراج چند روز پیش از مراسم برای زوجین جلسه معارفه‌ای برگزار می‌کند تا علاوه بر آشنایی با آن‌ها از تفاهم و توافق عروس و داماد اطمینان حاصل کنند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با رهنمود از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با ازدواج آسان امروزه بسیاری از جوانان پیوند ازدواج‌شان را در اماکن مقدس ثبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما نیز اگر از آن دسته جوانانی هستید که علاقمندید در کنار شهدا عقدتان را ثبت کنید تا پایان این گزارش همراه مان باشید. در همین راستا با مسئول ستاد معراج الشهدا گفتگویی گرفته‌ایم و گام به گام این مراحل را برای‌تان توضیح داده ایم.

* برای درخواست عقد در معراج الشهدا چه کنیم؟

زوجین علاقمند به برگزاری مراسم در این فضا می‌توانند با مراجعه به معراج واقع در میدان امام خمینی، خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت و یا با تماس با واحد روابط عمومی معراج به شماره ۵۵۶۰۸۱۱۷ درخواست خود را مطرح و ثبت کنند.

* هماهنگی تاریخ مراسم چگونه است؟

به دلیل اینکه اولویت معراج، مراسمات مربوط به شهدا و مراسم وداع با پیکر شهدای گمنام یا تفحص شده است، عروس و داماد باید از یک ماه قبل هماهنگی‌های خود را در رابطه با تاریخ عقدشان با این مجموعه انجام دهند تا معراج درصورت نبودن مراسمی خاص در آن زمان و داشتن ظرفیت، تاریخ آن‌ها را به صورت قطعی ثبت کند.

* جلسه معارفه زوجین

معراج چند روز پیش از مراسم برای زوجین جلسه معارفه‌ای برگزار می‌کند تا علاوه بر آشنایی با آن‌ها از تفاهم و توافق عروس و داماد اطمینان حاصل کنند.

* هزینه عقد در معراج الشهدا

مجموعه معراج از زوجین برای عقد در این مکان مبلغی دریافت نمی‌کند و علاقمندان می‌توانند به صورت رایگان و اختصاصی از فضای معراج شهدا برای ثبت خطبه عقدشان بهره‌مند شوند.

* سفره عقد به سبک شهدا

معراج یک سفره عقد ساده و به سبک شهدا دارد که مطابق با فضای معنوی معراج الشهدا است و آماده سازی آن به عهده خادمان مجموعه می‌باشد. اما اگر زوجین بخواهند سفره عقدشان را خودشان بچینند این امکان وجود دارد. آن‌ها می‌تواند عکس شهدای مورد نظرشان را به سفره عقد اضافه کنند و اگر چیزی مطابق میل شان نیست از سفره عقد معراج حذف کنند.

* شرایط مهمان پذیری

عروس و داماد می‌توانند با دعوت کردن ازخانواده و بستگان شان این روز مهم زندگیشان را با دیگران شریک بشوند البته با توجه به شرایط کرونا، معراج محدودیت‌هایی برای پذیرفتن مهمان دارد وتن‌ها ۳۰ نفرازبستگان زوجین می‌تونند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور پیدا کنند.

* هماهنگی با عاقد چگونه است؟

هماهنگی عاقد در معراج به دو صورت انجام می‌شود روش اول اینکه زوجین می‌توانند شخص مورد نظر شان را برای مراسم دعوت کنند و آن فرد خطبه عقد را برایشان جاری کند. روش دوم به این صورت است که با عاقد معراج الشهدا همانگی‌های لازم را انجام دهند تا در زمان مراسم در معراج حضور پیدا کند. اما نکته قابل توجه این است که عاقد چه از طرف معراج باشد و یا چه از طرف زوجین، هزینه ثبت ازدواج به عهده عروس و داماد است.

* عکاسی و تصویربرداری از مراسم

معراج این امکان را در اختیار عروس و داماد‌ها قرار می‌دهد تا با دعوت ازعکاس و یا فیلم بردار از تمام لحظات مراسم شان تصویربرداری کنند و با استفاده از فضای معنوی معراج در کنار مقبره شهدای گمنام تصاویری را به یادگار ثبت کنند.

* مولودی خوانی و نغمه خوانی

عروس و داماد‌ها می‌توانند با دعوت از مولودی خوان و یا استفاده از سیستم صوتی معراج مراسم شان را به نام ائمه متبرک کنند البته این مشروط برآن است که حرمت معراج حفظ شود.

* میثاق نامه‌ای با شهدا

در پایان مراسم و پس از خوانده شدن خطبه عقد عوامل معراج میثاق نامه‌ای در اختیار عروس و داماد قرار می‌دهند تا آن را امضا کنند وبا شهدا عهد ببندند که شیوه زندگی حضرت علی و فاطمه را سرلوحه زندگی مشترکشان قرار دهند، در حق هم مهربان و وفادارباشند و فرزندانی ولایی و در رکاب حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف تربیت کنند.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ازدواج آسان ازدواج جوانان تسهیلات ازدواج کهف الشهدا معراج الشهدا عروس و داماد سفره عقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، عزیزالسلطان، ملقب به ملیجک دوم، برادرزادۀ یکی از همسران شاه به نام امینه اقدس بود و در ایام کودکی در نزد ناصرالدین شاه ارج و قرب خارق‌العاده‌ای داشت؛ به طوری که محبت شاه نسبت به او از محبتی که به فرزندان خود داشت بیشتر به چشم می‌آمد.

بیشتر بخوانید: سمیرا حسن‌پور در نقش زن ناصرالدین‌ شاه

عزیزالسلطان در سن ۱۶ سالگی با اخترالدوله دختر ناصرالدین شاه ازدواج کرد؛ جشن ازدواج این دو نفر یکی از مفصل‌ترین و گران‌ترین عروسی‌های آن زمان بود که در کاخ‌های مختلف و به مدت چند روز برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف مردم از درباریان، روحانیون و مردم عادی حضور داشتند.
دو عکس نخستی که ملاحظه می‌کنید در کاخ گلستان گرفته شده‌اند و مربوط به مهمانان درباری و مقامات حکومتی و نزدیکان آن‌ها هستند.

عکس سوم نیز حضور جمعی از روحانیون را در این مراسم نشان می‌دهد. این عکس در عمارت بهارستان گرفته شده؛ همان ساختمانی که بعدها به عنوان مجلس شورای ملی مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228594 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات