Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@20:48:30 GMT

۵ خاصیت شگفت‌انگیز نارنگی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۹۸۲۱

صراط:

 معمولا زمانی که صحبت از خواص مرکبات می‌شود، همه به یاد پرتقال می‌افتند، اما نباید از خواص عالی نارنگی غافل شد. تاثیر این میوه بر سلامت بدن تا حدی است که توصیه می‌شود در فصل زمستان یک نارنگی در روز میل شود. در ادامه این مطلب به ۵ مورد از فواید عادت به خوردن این میوه اشاره کرده‌ایم که به ترتیب عبارتند از:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرشار از فیبر‌ها و تسهیل گوارش


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نارنگی سرشار از فیبر‌های غذایی است که به عملکرد روده‌ها کمک می‌کند و به همین دلیل بهتر است از میوه کامل به جای آبمیوه استفاده شود. دمنوش پوست نارنگی نیز برای بهبود هضم پس از صرف غذای با چربی یا قند بالا مفید است.

۲. تقویت ایمنی بدن

مواجهه بدن با انواع ویروس‌ها در فصول سرد سال موجب بروز خستگی و ضعف سیستم ایمنی می‌شود. اما گنجاندن نارنگی در رژیم غذایی به دلیل مقدار فراوان ویتامین C در این زمینه موثر است و زمینه ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد. البته برای این تاثیر مطلوب لازم است نارنگی به طور منظم مصرف شود.

۳. کمک به کاهش وزن

نارنگی کالری کمی دارد و حاوی مقدار فراوان آب است که در دوران رژیم لاغری مفید خواهد بود. البته خوردن نارنگی احساس گرسنگی بین وعده‌های غذا را نیز کاهش می‌دهد و میان‌وعده مناسبی به جای تنقلات شور یا شیرین است.

۴. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها

علاوه بر مقدار فراوان ویتامین C به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عالی، نارنگی منبع غنی از دیگر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند فلاونوئید‌ها و آنتوسیانین‌هاست که با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و زمینه بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی، سرطان‌ها و پیری سلولی کاهش پیدا می‌کند. این ترکیبات به‌دلیل تاثیر ضدالتهابی از عروق خونی نیز محافظت می‌کند.

۵. حفظ تعادل اسیدی و قلیایی بدن

تعادل حالت اسیدی و قلیایی بدن در حفظ سلامت و بسیاری از عملکرد‌های بدن نقش دارد. همه خوراکی‌های ترش الزاما حالت اسیدیته در بدن ایجاد نمی‌کنند که نارنگی یکی از آنهاست. این میوه بر خلاف طعم نسبتا ترشی که دارد ph قلیایی دارد و از افزایش اسیدیته بدن و بروز واکنش‌های اکسایشی و تحلیل مواد معدنی جلوگیری می‌کند. وجود مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، آهن و مس در نارنگی نیز در تامین این نیاز‌های بدن موثر است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نارنگی میوه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازندران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

کد خبر 6089711

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • دستان شگفت انگیز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است