Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی خالدی درباره خطر افزایش وقوع حوادث مسمومیت با مونوکسیدکربن اظهار کرد: سال گذشته حدود ۹۶۰ نفر بر اثر گازگرفتگی با مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند. حالا نیز آمار نشان می دهد که نسبت به سال گذشته تعداد افراد بیشتری دچار مسمومیت شدند.

وی ادامه داد: مهر ماه سال گذشته ۲۷ نفر بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند اما اعلام شده که این آمار طی مهر ماه سال جاری ۲۹ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو مشخص است که آمار کمی افزایش پیدا کرده؛ در حالی که طی مهرماه هنوز هوا سرد نشده بود.

خالدی با بیان اینکه در آبان ماه یک خانواده شش نفره را به علت مسمومیت با  گاز مونوکسید کربن از دست دادیم، گفت: فکر می کنم که اگر روند مسمومیت با مونوکسید کربن از طریق اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نزولی نشود، ممکن است با افزایش آمار گازگرفتگی رو به رو شویم. 

خالدی گفت: متاسفانه مسمومیت با مونوکسید کربن با حواس پنج گانه قابل احساس نیست؛ همچنین علائمی که دارد شبیه به سرماخوردگی است و متاسفانه برخی آن را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه زمانی که هوا سرد می شود مردم به صورت شتاب زده وسایل گرمایشی خود را راه اندازی می کنند، ادامه داد: وسایل گرمایشی باید استاندارد باشد و برای راه اندازی آن نیز از متخصصان استفاده شود. همچنین باید حین جا به جا کردن آن به نکات ایمنی توجه کنیم.

وی گفت: یکی از راه های تشخیص وجود گاز مونوکسید کربن دتکتورهاست(سنسور تشخیص گازمنوکسید کربن در هوا). اگر فردی به مسمومیت با مونوکسید کربن مشکوک شد ابتدا باید وسیله گرمایشی را خاموش کند و در صورت امکان پنجره را باز کند. باید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرد و از محل خارج شود. یکی از مواردی که اتفاق می افتد این است که افراد دچار مسمومیت با مونوکسید کربن می شوند؛ اما از محل خارج نمی شوند.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1576054

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اورژانس مرگ حوادث گازگرفتگی مسمومیت با مونوکسید کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۶۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • نگاهی به آمار خیره‌کننده رئال در فصل جاری
  • ترکیب استقلال ملاثانی برای شگفتی‌سازی مقابل سپاهان
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D